ماشین آلات صنایع غذایی دستگاه آسیاب آسیاب های صنعتی در چه صنایعی استفاده می شود؟

آسیاب های صنعتی در چه صنایعی استفاده می شود؟

icon شنبه 30 بهمن 1400
 آسیاب های صنعتی در چه صنایعی استفاده می شود؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از فعالیت هایی که در گذشته نه چندان دور با استفاده از دست انجام می شد، جای خود را به انواع ماشین آلات مختلف داده است تا کار برای کاربران آسان شود. از جمله کارهایی که در گذشته با دست و با استفاده از ابزار مکانیکی ساده انجام می شد، می توان به آسیاب ادویه جات مختلف اشاره کرد.

دستگاه آسیاب در چه صنایعی استفاده  می شود؟

 این در حالی است که در حال حاضر از دستگاه آسیاب صنعتی ادویه جات یا دستگاه آسیاب صنعتی گندم می توان به سادگی و بدون دخالت دست برای پودر کردن مواد مورد نظر در کمترین زمان استفاده نمود.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

 معمولاً دستگاه‌های آسیاب صنعتی مواد غذایی در صنایع مختلف تولید مواد غذایی مانند: تولید مواد دارویی و شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که در مدل های متفاوتی طراحی و تولید شده اند. بهتر است در اینجا در مورد شناخت عملکرد اسیاب صنعتی بیشتر توضیح دهیم.

 دستگاه آسیاب به دستگاهی گفته می‌شود که با کمک آن می توان انواع مواد مختلف مثل مواد غذایی، ادویه جات و گیاهان دارویی خشک شده را به آسانی خرد و پودر کنیم. دستگاه های آسیاب صنعتی از لحاظ اندازه، ابعاد و شکل ظاهری با هم تفاوت دارند که همه به شکل اتوماتیک ساخته شده اند. این مدل دستگاه ها از هدر رفت محصولات جلوگیری می کنند و در حین کار گرد و غبار زیادی تولید نمی کنند.

انواع دستگاه آسیاب هم اکنون با توجه به دامنه کاربرد دستگاه آسیاب صنعتی به عنوان یکی از وسایل مهم و ضروری آشپزخانه صنعتی تبدیل شده است. مهم ‌ترین و اصلی‌ ترین اجزایی که در دستگاه آسیاب صنعتی وجود دارند، خرد کن های دستگاه می باشند. چون خرد کن ها وظیفه چرخاندن تیغه ها برای خرد نمودن یا آسیاب و آرد کردن مواد را بر عهده دارد. دستگاه های آسیاب مواد غذایی دارای انواع مختلفی از قبیل دستگاه آسیاب صنعتی برقی و آسیاب دستی می باشند.

انواع دستگاه آسیاب صنعتی

دستگاه های آسیاب شرکت AG بر اساس نحوه عملکرد، کاربرد آن، ظرفیت، ایستاده یا رومیزی بودن به انواع مختلفی تقسیم می شود. مهم ترین کاربرد دستگاه های آسیاب صنعتی در صنایع غذایی می باشد که نسبت به نحوه عملکرد آن به آسیاب پره دنده، آسیاب چکشی و آسیاب گهواره‌ای دسته ‌بندی می‌شوند.

 آسیاب صنعتی گهواره‌ای به شکل رومیزی طراحی شده و نوعی آسیاب نیمه صنعتی خانگی محسوب می ‌شود و بیشتر از آن در کارگاه های کوچک و منازل استفاده می شود و به عنوان بهترین آسیاب صنعتی هم شناخته شده است.

 از آسیاب صنعتی بزرگ در کارخانه های تولیدی مواد غذایی جهت تولید انواع ادویه جات، آرد جو، آرد گندم، آرد ذرت و. استفاده می‌شود. همه محصولاتی که در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند با هر انداز سختی را با استفاده از دستگاه آسیاب صنعتی می توانید آسیاب و پودر کنید. تنها باید از نوع مناسب آسیاب که متناسب با محصول موردنظر باشد استفاده کنید.

 کاربرد دستگاه آسیاب صنعتی

همانطور که گفته شد از آسیاب صنعتی به شکل گسترده ای در صنایع غذایی استفاده می شود. انواع آسیاب های صنعتی با توجه به تفاوت هایی که در شکل، ابعاد،عملکرد، شیوه کار و. دارند در مراکز مختلفی مانند:

  • تولیدی ها و کارخانه های بزرگ مثل کارخانجات تولیدی انواع آرد گندم، جو و ذرت
  •  داروسازی ها جهت تولید انواع قرص ها و داروهای پودری
  •  کارخانجات تولید مواد غذایی جهت پودر و آسیاب نمودن انواع ادویه جات، آجیل ‌ها، انواع هسته های مورد استفاده در صنایع غذایی و دیگر مواد غذایی

 

از کارهایی که در استفاده از آسیاب های صنعتی باید در آن مهارت داشته باشید، تعویض و نصب تیغه های دستگاه آسیاب می باشد. برای تعویض تیغه های قدیمی دستگاه آسیاب در اولین گام باید دوشاخه را از پریز برق بکشید. تا هنگام جابه جا نمودن تیغه ها دچار برق گرفتگی نشوید.

 کاربرد دستگاه آسیاب صنعتی

 سپس یک میله به طول ۵۰ سانتی متر را به شکل عمودی داخل مخزن دستگاه برعکس عقربه های ساعت قرار دهید. پس از آن ضربه ای به میان میله وارد کنید طوری که تیغه چند دور بچرخد و این عمل را چندین بار تکرار نمایید، تا تیغه قدیمی دستگاه از جایش درآید.

 سپس برای نصب تیغه های جدید دستگاه آسیاب باید تیغه ها را درست در جای اصلی خود نصب کنید و به کمک دست تا جایی که می توانید تیغه ها را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. سپس درب دستگاه را ببندید و دستگاه آسیاب روشن کنید تا از محکم نصب شدن تیغه ها مطمئن شوید.

طرز استفاده از دستگاه آسیاب

مدت کار دستگاه در دانه ها و ادویه های مختلف با هم تفاوت دارد و با توجه به سختی و نرمی مواد کم یا زیاد می شود. به عنوان مثال برای آسیاب نمودن پسته ابتدا پسته ها را در فریزر قرار می ‌دهند تا فریز شود. علت این کار منجمد شدن روغن آن می‌باشد.

در مرحله بعد پسته ها را در دستگاه آسیاب می ریزند و دستگاه را روشن می کنند. جهت بهتر آسیاب شدن پسته ها باید زمان کار با دستگاه را افزایش دهید. اما برای آسیاب کردن زعفران باید ابتدا زعفران را در مخزن دستگاه بریزید و سپس درب دستگاه را ببندید و کلید روشن و خاموش شدن دستگاه را ۳ الی ۴ بار فشار دهید.

مشخصات دستگاه آسیاب صنعتی

این آسیاب ها بدنه ای محکم و مقاوم دارند که متناسب با کاربردشان ساخته می ‌شود و از جنس استیل تهیه شده است. به همین خاطر می توانید قسمت های داخلی دستگاه را به راحتی شستشو دهید.

دستگاه های آسیاب صنعتی مجهز به موتورهای پرقدرتی هستند که توان آن ۲ الی ۴۰ اسب بخار است و توانایی کار مداوم را دارند. برای اینکه به حالت دلخواه پودر شدن مواد دست پیدا کنید، در بعضی از مدل های دستگاه، تایمر زمان نصب شده است.

ظرفیت تولید آسیاب های صنعتی با هم متفاوت است و از ۱۵ کیلوگرم در ساعت در مدل های کوچک دستگاه الی ۵۰۰ کیلوگرم در ساعت در آسیاب صنعتی بزرگ متغیر می ‌باشد. آسیاب های صنعتی بر اساس کاربرد آنها، قابلیت کار با برق تک فاز یا سه فاز را دارند. روشن است که آسیاب های صنعتی بزرگ از برق سه فاز استفاده می نمایند.

از آسیاب های صنعتی به شکل گسترده‌ای در عطاری ها، رستوران ها، آشپزخانه ‌ها، کارخانه‌های تولید مواد غذایی، داروسازی ها و حتی منازل می توان استفاده نمود. از این دستگاه ها بیشتر برای آسیاب کردن انواع قهوه، مواد دارویی، گیاهان دارویی و ادویه جاتی مثل زردچوبه، فلفل، زنجبیل و همچنین غلات مثل گندم، جو و ذرت، سنجد با هسته، هسته خرما و. استفاده می شود.

آسیاب های صنعتی دارای توان و قدرت بالایی هستند و می توانند سخت ترین مواد را خرد و آسیاب نمایند. معمولاً دارای توری در اندازه های مختلف هستند که امکان انتخاب پودر شدن مواد را به کاربر می دهند. تخلیه این دستگاه به آسانی انجام می شود و دارای کاربری راحتی نیز هستند.

دستگاه‌های آسیاب صنعتی بر اساس برند، ظرفیت، جنس و. از لحاظ قیمت با هم متفاوت هستند. قیمت دستگاه آسیاب صنعتی بزرگ بیشتر از آسیاب های کوچکتر می باشد. اگر به دنبال خرید بهترین آسیاب صنعتی هستید، جهت اطلاع از قیمت های روز دستگاه آسیاب صنعتی مانند قیمت دستگاه آسیاب صنعتی گندم یا آسیاب های صنعتی کوچکتر از سایت شرکت ای جی دیدن فرمایید و با مشاوران شرکت در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری :

پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود