انواع دستگاه آسیاب

icon سه شنبه 20 مهر 1400
 انواع دستگاه آسیاب

آسیاب یا خردکن، دستگاهی است که برای خرد کردن مواد جامد و تبدیل آن به قطعات کوچک استفاده می شود. خردکن ها، مهم ترین و اصلی ترین عضو آسیاب ها محسوب می شوند که از چرخاندن تیغه ها با سرعت به خرد کردن و آرد نمودن مواد می پردازد. دستگاه آسیاب برای آسیاب و پودر کردن مواد سفت و سخت مانند ادویه جات، انواع غلات، مواد شیمیایی و انواع هسته های مورد استفاده، کاربرد دارد.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

در حال حاضر تکنولوژی روز به روز در حال ترقی و پیشرفت است که همین، دلیل انجام بسیاری از کارها و فعالیت های روزانه و دستی به صورت ماشینی و صنعتی و همچنین استفاده از دستگاه های متنوع برای انجام سریع تر و راحت تر کارها است. از جمله کارهایی که در گذشته به صورت دستی و استفاده از وسایل ساده انجام می شده، آسیاب گندم و جو بوده، که امروزه دستگاه آسیاب صنعتی گندم تولید و در بازار عرضه شده و توانسته جای وسایل و امکانات قدیمی را بگیرد، تا بتوان با سرعت بیشتر و در مدت کمتری حجم بیشتر محصول را بدون دخالت دست آسیاب کرده و به پودر تبدیل کند.

 

 

انواع-دستگاه-آسیاب

کاربرد دستگاه آسیاب

قبلا اشاره کردیم آسیاب برای خرد کردن، قطعه قطعه کردن و در آخر پودر کردن مواد غذایی بیشتر کاربرد دارد. اغلب دستگاه آسیاب مواد غذایی برای آسیاب انواع ادویه جات مانند: چوب زرد چوبه، چوب زنجبیل، چوب دارچین و انواع فلفل ها و... کاربرد دارد.

 

این دستگاه بیشتر در جاهایی مثل کارخانه جات تولید آرد گندم، ذرت و جو همچنین کارخانه جات مواد غذایی برای پودر کردن و آسیاب نمودن انواع ادویه جات و انواع هسته ها مانند: هسته خرما و هسته سنجد، آجیل ها و دیگر مواد غذایی و کارخانه جات دارو سازی، جهت تولید قرص ها و دارو های پودری مورد استفاده قرار می گیرد. نمونه خانگی این دستگاه کوچکتر است و برای پودر کردن ادویه جات، مواد مورد مصرف در شیرینی پزی و موارد مشابه کاربرد دارد.

 

انواع دستگاه آسیاب 

دستگاه آسیاب، انواع و مدل های مختلفی دارد که از انواع آن می توان به دستگاه آسیاب صنعتی مواد غذایی از جمله ادویه جات و غلاتی مانند گندم، جو و ذرت را معرفی کرد، که این دستگاه از جمله دستگاه آسیاب خانگی به حساب می آید.

 

دستگاه آسیاب خانگی

این دستگاه بیشتر برای آسیاب ادویه جات و گندم و جو کاربرد دارد که می توان از این دستگاه برای آسیاب کردن محصولات در حجم کم و برای مصارف خانگی استفاده کرد. اندازه و نمای این دستگاه با مدل های صنعتی آن متفاوت است، این تفاوت در قیمت دستگاه هم تاثیرگذار است. آسیاب خانگی از کیفیت بالایی برخوردار است که با استفاده از تیغه های بسیار تیز و برنده می توان به پودر کردن و آسیاب نمودن انواع ادویه جات و غلات در حجم کم استفاده کنیم.

 

از این نمونه دستگاه در عطاری ها هم می توان استفاده کرد و بیشتر برای آسیاب نمودن انواع مواد خشک کاربرد دارد. این مدل از دستگاه در طرح های رو میزی گهواره ای تولید شده است و به راحتی قابل حمل است و استفاده از آن راحت و ساده است.

 

دستگاه آسیاب قهوه ترک

از انواع دیگر دستگاه آسیاب مواد غذایی، به دستگاه آسیاب قهوه می توان اشاره کرد. این دستگاه، با داشتن موتور پر قدرت و قوی و سرعت بالا، دانه های سفت و سخت همچون قهوه و حتی قهوه های سبز که سفت تر هستند را به آسانی آسیاب می کند. بدنه آسیاب قهوه، تمام استیل بوده و ابزاری که در آن استفاده شده، سه تیغه برنده است که برای آسیاب مواد غذایی، بهترین عملکرد را دارد. آسیاب قهوه، مجهز به تایمر است که به این وسیله زمان آسیاب و زمان اتمام کار دستگاه را به صورت اتوماتیک تنظیم می کنیم.

 

دستگاه آسیاب شکر

این دستگاه، توانایی آسیاب کردن شکر و مواد معدنی دیگر با سرعت بالا و بدون هیچ گرد و غباری، به صورت پودر حریری، نرم و یک دست را دارد. جنس بدنه و قطعات دستگاه، استیل ضد زنگ و محکم است. این دستگاه، دارای چهارعدد توری است که با مش بندی متفاوتی به راحتی تعویض می شود. مکانیزم دستگاه به این شکل است، این دستگاه دارای شاسی بسیار قوی است و پین های مل مانند دستگاه باعث می شوند دانه های درشت شکر قبل از رسیدن به توری ها در لابه لای پین ها به طور کامل و یکدست نرم و پودر شوند.

 

 

دستگاه-آسیاب-چکشی

دستگاه آسیاب گندم خانگی

آسیاب گندم خانگی یک دستگاه آسیاب صنعتی کوچک خانگی است که جهت پودر کردن و آسیاب نمودن انواع غلات مانند: گندم، جو و ذرت و مواد ریز مشابه به کار برده می شود. این دستگاه توانایی آسیاب حد اقل 10 کیلو گرم گندم در روز را دارد. این دستگاه با قیمت مناسب حدود 8000000 الی 10000000 تومان به دست مشتری می رسد.

 

دستگاه آسیاب کندر

این دستگاه از انواع آسیاب صنعتی تیغه ای رومیزی به شمار می رود که بیشتر در عطاری ها مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر کندر قادر خواهد بود انواع ادویه جات مانند: زرد چوبه، دارچین، انواع فلفل ها، زنجبیل و دانه های گیاهی را به راحتی و بدون دخالت دست پودر و آسیاب نموده و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. علاوه بر عطاری ها در قنادی ها، رستوران ها نیز قابل استفاده است.

 

آسیاب برقی یک کیلویی

از انواع آسیاب نیمه صنعتی، می توان به آسیاب برقی یک کیلویی اشاره کرد. این دستگاه  قدرت پودر کردن و خرد کردن بالایی دارد، در حدی که مواد آسیاب شده نیازی به الک کردن ندارند. قدرت موتور دستگاه 3100 وات و با 35000 دور در دقیقه بازده بالایی دارد. جنس بدنه و قطعات دستگاه کاملا استیل بوده و ظرفیت یک کیلو گرم در دقیقه را دارد و برای آسیاب کردن انواع ادویه جات و انواع دانه های سخت مثل زرد چوبه، فلفل، دارچین و سنجد کاربرد عالی دارد.

 

 

 

اشتراک گذاری :

پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود