ماشین آلات صنایع غذایی دستگاه روغن گیر نحوه کار با دستگاه روغن گیر

نحوه کار با دستگاه روغن گیر

icon شنبه 20 آذر 1400
 نحوه کار با دستگاه روغن گیر

با توجه به ارزش و خواص انواع دانه های روغنی چه از نظر مصارف غذایی و چه از لحاظ بهداشتی و در ضمن افزایش مصرف روغن های گیاهی در جوامع امروزی، روغن گیری و کاربرد و استفاده انواع دستگاه روغن کشی و دستگاه روغن گیری روند رو به رشدی دارد. در صنعت غذایی عمدتا از دو روش برای خارج کردن روغن از دانه های روغنی استفاده می شود. در روش اول استفاده از دستگاه روغن گیری پرس سرد است و در روش دوم از دستگاه روغن گیری پرس گرم استفاده می کند.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

مزیت دستگاه روغن گیری

دستگاه روغن گیری پرس سرد، جهت روغن کشی از انواع دانه های روغنی نظیر مغز بادام درختی و بادام زمینی، کنجد، سیاهدانه و ... کاربرد دارد که به ظرفیت دستگاه روغن گیری نسبت به نوع دانه روغنی بستگی دارد و متغیر است. اولین دستگاه روغن گیری در آمریکا و در سال 1876 اختراع و وارد چرخه صنعت مواد غذایی شد. با گذشت زمان، دستگاه های روغن گیری جدید به روش پرس سرد و گرم و با بازده و ظرفیت بالاتر و صرف انرژی کمتر، تولید و روانه بازار شد.

مزیت دستگاه روغن گیری

امروزه کشور آلمان در صنایع غذایی مانند سایر صنایعش در تولید جدیدترین دستگاه ها و استفاده از شیوه های نوین از دیگر کشورها پیشی گرفته است که ساخت دستگاه روغن گیری، ساخت دستگاه روغن گیری کنجد خانگی، دستگاه کره گیری بادام زمینی و دستگاه ارده گیری از آن جمله هستند. در خرید دستگاه روغن گیری باید به چند نکته از جمله مصرف انرژی، قدرت دستگاه، توان تولید، کیفیت بازدهی و ... دقت داشته باشید. دستگاه روغن گیر خانگی در کمترین زمان، روغن دانه های روغنی را استخراج می کند.

پیشنهاد میشود مقاله پرس سرد بهتر است یا پرس گرم؟ را مطالعه کنید. 

کاربرد دستگاه های روغن گیری

دستگاه های روغن گیری اساسا کاربرد صنعتی و فروشگاهی دارند و امکان روغن گیری از انواع دانه های روغنی مانند آفتابگردان، گردو، سیاهدانه، فندق، کنجد، بادام و هسته انگور را دارد. جنس بدنه و تمامی قطعات محرک دستگاه از استیل ضد زنگ می باشد و به شکلی کار می کند که علاوه بر رعایت تمامی نکات ایمنی و بهداشتی، دسترسی اپراتور به بخش های مختلف دستگاه به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

اصولا دستگاه های روغن گیری مجهز به سیستم هوشمند اتوماتیک خاموشی پس از پایان کار می باشند که همین امر، استفاده تمام وقت از دستگاه را با ایمنی بالا و آسودگی خیال امکان پذیر می نماید. روش پرس سرد روغن کشی که امروزه در زمینه وسیعی از خانگی تا کارخانه های بزرگ روغن گیری از آن استفاده می کنند، به این صورت است که دانه های روغنی مورد نظر را در یک سیلندری که دارای پیچ چرخنده ای است، می ریزند. با فشاری که این پیچ چرخنده به دانه ها وارد می کند باعث له شدن و خرد شدن آنها می شود و این فشار تا زمانی که روغن آنها خارج شود ادامه پیدا می کند.

سوراخ هایی که در زیر سیلندرها وجود دارد، این امکان را فراهم می کند که روغن خارج شده از آن عبور کند و در ظرف مخصوص جمع آوری روغن ریخته شود. در نهایت با استفاده از دستگاه فیلتر روغن، می توان کار فیلتر روغن را انجام داد. در حال حاضر استفاده از دستگاه روغن گیری خانگی افزایش یافته و شغل روغن گیری جزء شغل های پر سود به حساب می آید. قیمت دستگاه روغن گیری خانگی ارزان، حدود 12 میلیون تومان می باشد که شما می توانید با صرف این هزینه و خرید یک دستگاه روغن گیری معمولی کار خود را شروع کنید.

دستگاه روغن گیری روغن زیتون

دانه های روغنی که از آن می توان روغن مایع مخصوص آشپزی استخراج کرد عبارتند از دانه های زیتون، دانه های سودا، دانه های تخم آفتابگردان، دانه های ذرت، دانه های کلزا، دانه های تخم کتان و دانه های پنبه.

زیتون دارای انواع متفاوتی است که همه نمونه های این میوه دارای عناصر مخصوص به خود هستند که برای سلامتی افراد بسیار مفید است. در قدیم روغن گیری از زیتون به روش سنتی انجام می شد. به این صورت که ابتدا دانه های زیتون را جمع آوری می کردند و آنها را آسیاب می کردند و با حرارت دادن، سعی می کردند روغن آن را خارج کنند.

دستگاه روغن گیری روغن زیتون

امروزه روش سنتی روغن گیری زیتون به روش صنعتی تبدیل شده است و توسط دستگاه هایی که به این منظور طراحی و ساخته شده اند، صورت می گیرد. روغن گیری از زیتون در خانه نیز امکان پذیر است. از روغن زیتون جهت پخت و پز در انواع غذاها استفاده می شود. تمام قسمت های زیتون برای سلامتی افراد مفید است و در همه جای جهان برای این ماده غذایی ارزش خاصی قائل هستند. 

مرحله اول عملیات روغن گیری دانه های زیتون، شست و شو دانه ها می باشد، برای از بین بردن آلاینده ها خصوصا خاک که وجودش باعث طعم خاصی به نام طعم خاک در روغن می شود. پس از آن از دستگاه برای خرد و ریز کردن دانه های زیتون یا تبدیل کردن دانه ها به خمیر زیتون استفاده می شود.

سپس با استفاده از یک سانتریفیوژ، دانه های له شده را تحت فشار قرار می دهند تا روغن و آب زیتون از آن خارج شود. بعد از آن روغن و آب زیتون با استفاده از روش های مطمئن و استاندارد دیکانتر از همدیگر جدا می شوند.

این روش به شکل وسیع و گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و اگر اقدامات احتیاطی لازم به درستی انجام شود، روشی معتبر برای تولید روغن زیتون با کیفیت بالا می باشد. دستگاه روغن گیر زیتون دارای اجزای مختلف از جمله بونکر، همزن، بالابر، خمیر زیتون، دیکانتر، سانتریفیوژ، تابلو برق و تصفیه روغن می باشد که این اجزا داخل بدنه دستگاه قرار گرفته اند.

دستگاه روغن گیر برای همه دانه های روغنی کاربرد دارد؟

شیوه روغن گیری در دستگاه های روغن گیری به روش پرس سرد یا کلد پرس می باشد. به طوری که دانه های روغنی در این روش تحت فشار زیادی قرار می گیرند و پرس می شوند. در اثر ایجاد این فشار، روغن وجود در مواد از آن خارج می شود و فرآیند روغن گیری بدون افزودن هیچ ماده افزودنی به روغن به دست آمده، انجام می شود.

این دستگاه روغن گیری قادر به روغن گیری از بیشتر دانه های روغنی نرم، متوسط و سخت مانند کنجد ( پوست کنده و با پوست)، تخم کتان، سیاهدانه، هسته انار، هسته انگور، پسته، گردو، فندق، بادام تلخ و شیرین، آرگان، زیره، کلزا، خشخاش، هسته آلبالو، بادام زمینی و ... می باشد.

یک کیلو بادام زمینی بعد از روغن گیری چند کیلو می شود؟

صنعت مواد غذایی سالهاست که به سودآورترین و بزرگترین صنعت جهان شناخته می شود. تهیه غذا یکی از نیازهای اصلی انسان است. برای خرید یک محصول برای تهیه غذا با تعداد زیادی محصول متفاوت و برندهای مختلف روبرو هستیم و گاهی این تنوع آنقدر زیاد است که انتخاب را سخت می کند.

در بین مواد غذایی بعضی از آنها را به هیچ وجه نمی توان از سبد غذایی حذف کرد و چون رژیم غذایی و کیفیت مواد مصرفی تاثیر مستقیم برسلامت روحی و جسمی انسان دارد، اهمیت انتخاب و مصرف مواد ارگانیک افزایش می یابد. روغن یکی از قبیل این مواد است که در هر صورت مجبوریم از آن استفاده کنیم حتی اگر رژیم خاصی داشته باشیم. سالهاست ثابت شده روغن های گیاهی نسبت به روغن های حیوانی سالم ترند و به دلیل وجود پالم در روغن های صنعتی مصرف روغن های گیاهی از فروشگاه ها و کارگاه های روغن گیری بیشتر شده است.

اخیرا افراد زیادی به شغل روغن گیری روی آورده اند و سعی کرده اند در منزل یا کارگاه کوچک از انواع دانه های روغنی، روغن کشی کنند و شعارشان ارگانیک بودن و سالم بودن این روغن ها است. یکی از روغن هایی که محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کرده است، روغن کنجد است که توسط دستگاه روغن گیری کنجد خانگی تولید شده است.

در کنار روغن کنجد استفاده از دیگر روغن های گیاهی بسته به طعم و خاصیت آن نیز رواج دارد. مثلا روغن بادام زمینی یکی از این روغن ها است. برای اینکه بتوان روغن بادام زمینی را از آن جدا کرد بهتر است آن را کمی تفت دهید و سپس آن را به شکل پوره درآورید تا بتوان راحت تر روغن آن را جدا کنید. به این نکته توجه داشته باشید که بادام زمینی روغن زیادی دارد.

مراکز فروش دستگاه روغن گیری در تهران

دستگاه های روغن گیری انواع مختلفی دارند که هرکدام برای روغن گیری دانه ای خاص کاربرد دارد. بسیاری از کارخانه جات با استفاده از این دستگاه، انواع روغن را تولید کرده و نیاز مردم را تامین کرده اند. یکی از مراکز فروش انواع دستگاه روغن گیری داخلی و خارجی با تسهیلات ویژه شرکت AG می باشد.

·       فروش انواع دستگاه روغن گیری شرکت AG در تهران

·       توزیع و پخش انواع دستگاه های روغن گیری

·       انجام روغن گیری در حضور مشتری

·       روغن گیری دستگاه از 5 کیلوگرم در ساعت تا 3 تن در روز

·       مورد استفاده برای انواع دانه های روغنی مثل کلزا، کنجد، خشخاش، شاهدانه، بادام و...

·       دارای ضمانت نامه و خدمات پس از فروش

·       ظرفیت 5 کیلوگرم در ساعت دستگاه با قدرت موتور 750 وات

·       ظرفیت 20 کیلوگرم در ساعت با قدرت موتور 2.2 کیلووات به همراه فیلتر تصفیه روغن

اشتراک گذاری :

پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود