مراقبت های پوستی میکرودرم میکرودرم چیست؟ بهترین دستگاه های میکرودرم خانگی

میکرودرم چیست؟ بهترین دستگاه های میکرودرم خانگی

icon شنبه 29 مرداد 1401
 میکرودرم چیست؟

امروزه روش‌های جدیدی در زمینه زیبایی و جوانسازی پوست ارائه می شود و بسیاری از افراد به ویژه خانم ها به دنبال این روش ها هستند. علم پزشکی در این زمینه رشد بسیاری داشته است. به طوری که پزشکان همواره به دنبال کشف روش های جدیدی جهت جوانسازی پوست هستند.

 یکی از روش هایی که دارای قدمت چندین سال است، روش میکرودرم صورت است. در طی چند سال اخیر روش ها و تکنیک های زیادی به آن اضافه شده است. با انجام این روش می توان به لایه برداری و جوانسازی پوست کمک نمود. اگر به دنبال روشی برای جوانسازی پوست تا پایان با ما همراه باشید تا با روش‌های میکرودرم بیشتر آشنا شوید و در ضمن از مزایا و معایب آن هم مطلع شوید.

میکرودرم چیست؟

دستگاه پاکسازی پوست

همان طور که بیان شد میکرودرم یک روش ابداعی جوانسازی پوست است که اولین بار در سال ۱۹۸۵ در کشور ایتالیا انجام داده شد. کم کم به خاطر تاثیر آن در جوانسازی پوست استفاده از این روش در بین دیگر کشورهای جهان نیز رواج پیدا کرد. در حال حاضر پزشکان از این روش به عنوان یکی از کم عارضه ترین روش های جوانسازی پوست یاد می کنند.

 میکرودرم روش غیر تهاجمی و غیر شیمیایی است که علاوه بر جوانسازی برای پاکسازی پوست مناسب است. این روش بدون ایجاد هیچ زخم یا خراشی باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود که همین امر تاثیر زیادی در جوانسازی و شفافیت پوست دارد. با وجودی که این روش به طور سطحی و به آرامی انجام می ‌شود اما می‌ تواند به از میان بردن مشکلات پوستی مانند جوش های زیرپوستی و سرسیاه کمک کند.

 استفاده از روش میکرودرم کاربردهای زیادی دارد و از آن برای رسیدن به اهدافی مانند رفع لک های آفتاب سوختگی، رفع تیرگی پوست، شفاف و یکدست کردن پوست، رفع جای جوش و زخم و نیز تنظیم میزان ترشح غدد چربی پوست کمک می گیرند که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهید شد.

رفع لکه های آفتاب سوختگی: اشعه نور خورشید تاثیر زیادی در پیری پوست دارد. علاوه بر آن نور خورشید باعث سوختگی پوست و ایجاد لکه های تیره روی پوست می شود. استفاده از روش میکرودرم روشی درمانی است که علاوه بر جوانسازی پوست باعث ترمیم و از بین رفتن چنین لکه هایی می شود. به طور کلی یکی از کاربردهای میکرودرم ترمیم بافت آسیب دیده پوست و لایه برداری آن می باشد.

رفع تیرگی پوست: افرادی که دارای پوست تیره ای هستند، می توانند با استفاده از روش میکرودرم به روشن شدن پوست خود کمک کنند. در کل وجود سلول های مرده سطح پوست، باعث تیرگی آن می ‌شود که میکرودرم با حذف این سلول‌های مرده و لایه برداری پوست به روشن شدن آن کمک بسیاری می ‌کند.

شفاف و یکدست کردن پوست: بعضی افراد دچار لکه های حاملگی یا لکه هایی بر اثر مصرف داروی خاص می شوند. وجود این لکه ها باعث تیرگی نقاطی از پوست می شود. میکرودرم با لایه برداری پوست تاثیر زیادی در از بین بردن این لکه ها و یکدست شدن رنگ پوست و شفافیت آن دارد.

رفع جای جوش و زخم: برخی افراد به خاطر وجود جای جوش، آکنه و آبله مرغان و. احساس نارضایتی دارند. با استفاده از روش میکرودرم می توان به رفع جای جوش ها کمک کرد. هرچه جای جوش ها عمیق تر باشد، به تعداد جلسات بیشتری نیاز خواهید داشت. در بیشتر موارد جوش ها و آکنه های سطحی با انجام یک یا دو جلسه میکرودرم از بین می روند.

تنظیم ترشح غدد چربی پوست: در بسیاری موارد خشکی پوست باعث ایجاد چین و چروک و ترک های پوستی می شود. انجام میکرودرم می تواند میزان ترشح چربی را کنترل نماید که مانع خشکی پوست و ایجاد چین و چروک می شود. با لایه برداری پوست، غدد چربی تحریک می شوند و تولید چربی می کنند که تاثیر زیادی در رفع خشکی پوست دارد.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

میکرودرم آبریژن

میکرودرم آبریژن

یکی از روش های موثر در جوانسازی و لایه برداری پوست میکرودرم آبریژن است. تفاوت میکرودرم ابریژن و میکرودرم صورت در میزان قدرت نفوذ آن در پوست است. در میکرودرم آبریژن میزان نفوذ به پوست بیشتر است و کاربرد آن در درمان مشکلات عمیق پوستی می باشد. در حالی که میکرودرم صورت تنها برای مشکلات سطحی پوست می تواند پاسخگو باشد.

 میکرودرم آبریژن علاوه بر جوانسازی و لایه برداری پوست در ترمیم بافت های آسیب دیده و مشکلات عمیق پوستی نیز تاثیر چشمگیری دارد. چون این روش عوارض کمی را به دنبال دارد، توجه طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. میکرودرم آبریژن دارای انواع گوناگونی است که به دو مورد آن اشاره خواهیم کرد.

میکرودرم پودری

میکرودرم پودری یکی از تکنیک های میکرودرم آبریژن است که با استفاده از یک جریان مکش قوی پودر اکسیدآلومینیوم را روی پوست می کشد و باعث از بین رفتن سلول های مرده، جوش های سرسیاه، لکه ها و. از روی پوست می شود.

 بدین طریق پاکسازی عمیق پوست انجام می گیرد. تماس پودر با پوست باعث تحریک پوست جهت کلاژن سازی می شود که نتیجه اش جوانسازی پوست است. روش میکرودرم پودری تکنیک غیرتهاجمی و ایمنی است که نیازی به بی حسی قبل از انجام ندارد.

میکرودرم الماسه

میکرودرم الماسه نیز نوع دیگری از میکرودرم آبریژن است که در طی آن از دستگاهی که سری آن از الماس های ریز تشکیل شده است، استفاده می کنند. این دستگاه با لایه برداری عمیقی که انجام می‌ دهد، باعث تراشیده شدن سلول های مرده سطح پوست و در نتیجه تولید سلول های جدید می شود. از میکرودرم آبریژن الماسه جهت بخش‌های حساس پوست صورت مانند اطراف چشم ها، پلک ها، اطراف لب و. بیشتر استفاده می شود.

مزایای میکرودرم

مزایای میکرودرم

از مزیت های استفاده از تکنیک میکرودرم به موارد زیر می توان اشاره نمود.

·   جهت انجام این روش نیاز به بیحسی و بیهوشی نیست.

·   مقرون به صرفه بودن در مقایسه با روش های دیگر

·   این روش بدون درد و عوارض شدید است.

·   باعث شادابی و شفافیت پوست می شود.

·   امکان استفاده برای انواع پوست و جنس های مختلف پوست را دارد.

·   باعث بسته شدن منافذ باز پوست می شود.

·   هیچگونه گزارشی از ایجاد حساسیت به مواد شیمیایی استفاده شده در این روش دریافت نشده است.

·   پس از انجام نیازی به استراحت ندارید و می ‌توانید کارهای روزمره را به راحتی انجام دهید.

·   استفاده از این تکنیک باعث رفع چین و چروک پوست می شود.

·   تحریک پوست به تولید کلاژن ها که منجر به انعطاف پذیری و جوانسازی پوست می شود.

·   باعث افزایش مقاومت پوست در مقابل نور خورشید می شود.

·   باعث افزایش بازسازی پوست با استفاده از خون رسانی بیشتر پوست می شود.

عوارض میکرودرم

اگرچه این روش درمانی عوارض شدیدی ندارد، ولی به طور قطعی نمی توان گفته بدون عوارض است. با وجودی که این روش یکی از روش های پرطرفدار درمانی پوست به شمار می آید مانند دیگر روش ها دارای عوارض خاصی می باشد. از عوارض آن می توان به موارد زیر اشاره نمود.

1. این امکان وجود دارد که چند ساعت پس از انجام میکرودرم، صورت دچار قرمزی و التهاب خفیفی شود. این التهابات به طور موقتی خواهد بود و پس از چند ساعت کاملا رفع می شود.

2. امکان دارد تا یک هفته بعد از میکرودرم همچنان پوست صورت خشک و پوسته پوسته شود. برای بهبود آن بهتر است از کرم های آبرسان و مرطوب کننده استفاده شود. چون میکرودرم تا حدی باعث کاهش چربی پوست می شود.

3. به علت ضربه های وارد شده توسط کارتر روی پوست ممکن است پوست کمی کبود شود. کبودی ها موقتی است و بعد از گذشت مدت زمانی بهبود خواهد یافت.

4. ممکن است با انجام میکرودرم پوست صورت کمی حساس و نازک شود. بهتر است تا یک هفته پس از آن از تماس مستقیم پوست با نور خورشید خودداری کنید و حتما از ضد افتاب استفاده نمایید.

5. کاتر میکرودرم که سلول های مرده سطح پوست را جدا می کند، گاهی اوقات باعث ایجاد زخم و خراش های سطحی می شود که جای نگرانی نیست پس از چند روز کاملا رفع می شود.

تفاوت میکرودرم و فیس آپ

میکرودرم آبریژن با استفاده از روش هایی مثل پودر کریستالی و سری الماسی انجام می شود. در حالی که فیس آف بدون این موارد انجام می‌ شود. روش فیس آپ دارای یک قطعه دستی میکروضربان‌دار است. ولی میکرودرم آبریژن دارای سری های قابل تعویض است که از سیلیکون تهیه شده است.

 حرکت مداری این سری فیس آف روی پوست، باعث از بین رفتن یک یا چند لایه پوست صورت می ‌شود. در نتیجه پوست براق و شفاف تر می شود. در صورتی که میکرودرم آبریژن لایه برداری را به شکل عمیق تری انجام می دهد به همین خاطر باعث بهبود بافت و رنگ پوست می شود.

 حتی اگر تنها یک بار استفاده شود حس می‌ کنید پوستتان صاف تر و شفاف تر شده است. فیس آپ عضلات پوست را ماساژ می دهد و باعث تحریک پوست و گردش خون در بافت های آن می ‌شود و همچنین باعث افزایش کلاژن سازی پوست می شود.

معرفی بهترین دستگاه میکرودرم خانگی

بهترین دستگاه میکرودرم صورت

از نمونه دستگاه های پرکاربرد جهت مصارف خانگی و آرایشگاهی می توان به دستگاه پاکسازی پوست AG-P-X5M اشاره کرد که در عین حال که دستگاهی کوچک است ولی قابلیت بسیاری در پاکسازی پوست با استفاده از روش میکرودرم دارد.

دستگاه پاکسازی پوست AG-P-X7 پنج سری متفاوت دارد. با استفاده از روش میکرودرم به پاکسازی پوست و از بین بردن جوش های سرسیاه پوست کمک می کند. دیگر دستگاه پرطرفدار برای پاکسازی و جوانسازی و نیز رفع لک و جای جوش پوست، دستگاه جوانسازی و از بین برنده جوش و لیفت AG-P-CP2 است که با استفاده از روش میکرودرم آبریژن اقدام به لایه برداری عمیق پوستی، جوانسازی و لیفت پوست می کند.

 استفاده از این دستگاه ها صرفه اقتصادی دارد و شخصا می توانید در منزل با استفاده از یکی از این دستگاه ها پوست را لایه برداری کنید و کلاژن سازی و خون سازی پوست را افزایش دهید. در نتیجه به پوستی صاف تر، شاداب تر و جوان تر دست پیدا کنید.

 

اشتراک گذاری :

پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود