ماشین آلات صنایع غذایی دستگاه آسیاب دستگاه آسیاب باکیفیت چه ویژگی هایی دارد؟

دستگاه آسیاب باکیفیت چه ویژگی هایی دارد؟

icon سه شنبه 16 آذر 1400
 دستگاه آسیاب باکیفیت چه ویژگی هایی دارد؟

ادویه جات از مهم ترین محصولات خوراکی و دارویی به حساب می آیند. بدون ادویه، هیچ غذایی طعم مطلوبی پیدا نمی کند. برای تولید ادویه در حجم بالا روش های قدیمی پاسخ گو نیست و نیاز به تهیه دستگاه آسیاب صنعتی برای افرادی که کار گسترده ای در این زمینه دارند، پیش می آید. دستگاه آسیاب صنعتی ادویه جات جهت آسیاب کردن ادویه های مختلف مانند زردچوبه، فلفل، دارچین، زیره و ... کاربرد دارد. از ویژگی های مهم در انتخاب دستگاه آسیاب، دارا بودن تیغه های تیز می باشد.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

این تیغه ها باید طوری طراحی شود که در کمترین زمان ممکن، بتواند بیشترین مقدار ادویه را آسیاب کند. توجه کنید که اگر تیغه ها کند شد به راحتی بتوانید آن را تعویض کنید. ویژگی مهم دیگر دستگاه، قابلیت یک دست پودر کردن مواد است. این ویژگی بسیار مهمی است چون اگر ادویه جات به صورت یک دست آسیاب نشود، ظرافت و زیبایی دیگر ادویه ها را نخواهد داشت و در فروش آن به مشکل می خورید. اگر قصد خرید این محصول را دارید، در مورد دارا بودن ویژگی های ذکر شده و کیفیت بالای محصول دقت نظر داشته باشید.

دستگاه آسیاب صنعتی

درحال حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی، بسیاری از فعالیت های دستی، جای خود را به دستگاه ها و ماشین آلات متنوع و مختلفی داده است تا کار برای مصرف کنندگان راحت تر شود. یکی از کارهایی که به شکل دستی و با استفاده از وسایل مکانیکی انجام می شد، آسیاب کردن انواع ادویه جات بود.

دستگاه آسیاب صنعتی

ولی امرزه با تولید دستگاه آسیاب صنعتی، آسیاب کردن ادویه جات و غلات به آسانی قابل انجام است و می توان به راحتی و بدون دخالت دست در زمان کمی آنها را پودر کرد. مهمترین ویژگی دستگاه آسیاب، دقت و کارآیی بالای دستگاه است که محصول با کیفیتی را به شما تحویل می دهد. در اینجا قصد داریم انواع دستگاه آسیاب مواد غذایی را به شما معرفی کنیم و نحوه عملکرد هرکدام از آنها را مختصر توضیح دهیم.

دستگاه آسیاب گندم و جو

از دستگاه آسیاب ادویه جات، گندم و جو معمولا برای پودر کردن انواع ادویه مخصوصا ادویه جات سخت و سفت مثل زردچوبه، فلفل، دارچین،زنجبیل و همچنین غلاتی مانند گندم و جو می توان استفاده نمود.

این نوع دستگاه های آسیاب با توجه به ظرفیت های مختلف تولید و متناسب با نوع نیاز اشخاص ساخته و تولید می شوند. به طور کلی در صنایع غذایی دو نوع دستگاه آسیاب صنعتی و دستگاه آسیاب عطاری وجود دارد. ظرفیت دستگاه های آسیاب کارخانه ای و کارگاهی حدود 3 هزار الی 5 هزار کیلوگرم در یک شیفت کاری است. ظرفیت دستگاه های آسیاب عطاری حدود 2.5 کیلوگرم محصول پودر شده در یک دقیقه می باشد.

دستگاه های آسیاب ادویه جات معمولا برای کسانی که می خواهند زردچوبه، فلفل، هل، دارچین و سایر ادویه جات و نیز غلات را در حجم زیاد تولید کنند، مناسب و بهترین انتخاب است. چون قادر خواهند بود در کمترین زمان با استفاده از این دستگاه، آسیاب محصول مورد نظر خود را پودر و بسته بندی نمایند.

استفاده از دستگاه آسیاب گندم و جو کیفیت محصول تولیدی را بالا می برد و مواد آسیاب شده را به صورت یک دست تر تحویل می دهد. در نتیجه با این دستگاه سریع تر به سودآوری و افزایش درآمد خواهید رسید.

انواع دستگاه آسیاب صنعتی

دستگاه آسیاب با توجه به نوع کاربرد دستگاه و نیاز افراد، انواع مختلفی دارد از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دستگاه آسیاب چکشی

این دستگاه آسیاب، دارای تیغه های قوی از جنس فولاد سخت می باشد که روی محور دستگاه قرار گرفته است و پس از برخورد با دانه ها و ریشه های سفت و سخت ادویه و غلات، آنها را به خوبی پودر می کند. میزان پودر شدن مواد غذایی با دستگاه آسیاب چکشی، بستگی به خروجی دستگاه دارد. به این منظور که افراد می توانند میزان پودر شدن مواد را با توجه به ریز و درشت بودن آن تنظیم نمایند.

انواع دستگاه آسیاب

این نوع دستگاه آسیاب با توجه به کاربردش در جنس های مختلف ساخته شده است. به عنوان مثال دستگاهی که برای دانه های خوراک دام استفاده می شود معمولا از جنس آهن می باشد. این در حالی است که دستگاه آسیاب ادویه جات مانند زردچوبه، دارچین، فلفل، هل، زنجبیل و... از جنس استیل کاملا بهداشتی ساخته می شود و به عنوان بهترین آسیاب برقی صنعتی شناخته می شود.

دستگاه آسیاب پروانه ای

آسیاب پروانه ای از نمونه های دیگر دستگاه آسیاب صنعتی است. از این دستگاه برای پودر کردن انواع سبزیجاتی مانند شوید، جعفری، گشنیز، نعنا و ادویه جاتی که زیاد سفت نباشند، استفاده می کنند. برعکس مدل چکشی، که تیغه های فولادی آن نیروی مضاعف برای خرد و پودر کردن ادویه ها وارد می کرد، این دستگاه آسیاب ضربات خود را به شکل مستقیم به محصول وارد می کند. آسیاب چکشی و آسیاب پروانه ای معمولا برای مصارف صنعتی و نیمه صنعتی و تولید در حجم زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه آسیاب خانگی

این مدل دستگاه آسیاب را می توان برای مصارف خانگی در حجم کم مورد استفاده قرار داد. ابعاد و شکل ظاهری این مدل آسیاب با نمونه های قبلی متفاوت است و همچنین از نظر قیمت نیز با هم تفاوت دارند. کیفیت دستگاه آسیاب خانگی قوی نیز بسیار بالا است و با تیغه های تیز آن می توانید علاوه بر انواع ادویه جات، گندم، ذرت و جو را نیز در حجم کم به اندازه دلخواه خود پودر نمایید. این مدل دستگاه برای استفاده در عطاری ها نیز گزینه مناسبی است و می تواند انواع مواد خشک را آسیاب کند.

استفاده از این دستگاه بسیار راحت است و چون به شکل گهواره ای حرکت می کند، مواد داخل آن به راحتی زیر و رو و آسیاب می شود. علاوه بر آن به آسانی می توانید دستگاه را جابه جا نمایید و به محل مورد نظر خود انتقال دهید. آسیاب برقی سه کاره نیز جزء آسیاب خانگی محسوب می شود.

ظرفیت دستگاه آسیاب چقدر است؟

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، دستگاه آسیاب ادویه، طوری طراحی شده است که به راحتی می توان انواع ادویه و غلات را با آن آسیاب نمود و مواد را به صورت پودر نرم و کاملا یک دست درآورد. در این دستگاه تعدادی تیغه برای برش و خرد کردن دانه های غلات و سایر مواد غذایی سفت تعبیه شده است که قادر است تا 300 دور در دقیقه بچرخد. محفظه دستگاه آسیاب صنعتی حدود 80 کیلوگرم ظرفیت دارد و انواع محصولات را به سمت تیغه ها هدایت می کند تا به خوبی پودر شوند. مدل های جدید دستگاه علاوه بر سرعت بالا، بدون صدا و لرزش می باشند و بهترین کیفیت را دارند.

قوی ترین دستگاه آسیاب

دستگاه آسیاب صنعتی مخزنی از جمله آسیاب های 1 کیلویی هستند که انتظار شما از آسیاب را برآورده می کند و قابلیت گهواره ای دستگاه و چرخاندن آن حول محور افقی در بهتر پودر شدن مواد نقش مهمی دارد و جزء بهترین آسیاب برقی محسوب می شود. بعضی از ادویه ها، طعم دهنده قوی هستند که افراد زیادی از آنها در انواع غذاهای خود استفاده می کنند. دستگاه آسیاب ادویه جات، دستگاهی است که جهت خرد کردن و پودر کردن انواع ادویه ها از آن استفاده می شود و می توان آن ها را به اندازه دلخواه نرم یا زبر پودر کنیم.

دستگاه آسیاب ادویه کاربردهای زیادی در صنعت مواد غذایی، کارگاه های تولیدی کوچک، بزرگ و بسته بندی مواد غذایی و آزمایشگاهی در حجم های پایین دارد و برای مصارف خانگی هم مناسب می باشد.

تفاوت آسیاب صنعتی با آسیاب خانگی

دستگاه آسیاب صنعتی و نیمه صنعتی با برق کار می کند و جنس بدنه آنها معمولا از استیل است. تیغه های آن به شکل پروانه ای یا چکشی می باشد و ظرفیت تولید مشخصی در ساعت دارند و در مقایسه با دستگاه آسیاب عطاری یا خانگی بسیار مقاوم ترند. از آن برای آسیاب نمودن انواع حبوبات مثل لوبیا، نخود، عدس و... و انواع ادویه مثل ریشه، ساقه، برگ و چوب ادویه مثل زردچوبه و دارچین و نیز انواع غلات مثل گندم، برنج، ذرت و جو می توان استفاده کرد.

آسیاب نمودن مواد با توجه به ریز یا درشت بودن آن با این دستگاه به شکل مکانیزه انجام می شود و مواد پس از خرد شدن و فیلتراسیون از مخازن عبور می کنند و از طریق شیر تخلیه برقی یا دستی تخلیه می شود. آسیاب عطاری یا آسیاب خانگی، آسیاب نیمه صنعتی است که در ابعاد متوسط و رومیزی موجود می باشد و برای آسیاب نمودن انواع ادویه های سخت و سفت مانند فلفل، زردچوبه، دارچین، زنجبیل، هسته خرما و سنجد در حجم کم مناسب است.

این دستگاه آسیاب مناسب راه اندازی کسب و کار خانگی و استفاده در عطاری ها می باشد. سرعت و قدرت این آسیاب نسبت به آسیاب صنعتی کمتر است. ولی نسبت به جثه کوچک خود از قدرت بالایی برخوردار است. قیمت آسیاب برقی صنعتی کوچک با توجه به جنس و مدل و ظرفیت تولید متفاوت است ولی نسبت به آسیاب برقی قیمت بالاتری دارد.

آسیاب زردچوبه را چگونه بخریم؟

دستگاه آسیاب زردچوبه صنعتی مناسب کارخانجات و کارگاه های بزرگ تولید کننده زردچوبه است. این مدل آسیاب صنعتی با هدف تولید انبوه و پودر کردن بدون هیچ هدر رفتی، برای انواع مواد غذایی، شیمیایی و معدنی طراحی و ساخته شده است. مهمترین کاربرد دستگاه آسیاب ادویه برای خرد کردن و آسیاب نمودن زردچوبه است، به همین دلیل به دستگاه آسیاب زردچوبه معروف است.

شاید این سوال برای شما پیش آید که آسیاب برقی چی بخریم؟ اگر به دنبال دستگاهی برای آسیاب زردچوبه در عطاری یا کارگاه کوچک و حتی در منزل برای تولید در حجم پایین هستید، نمونه نیمه صنعتی رومیزی دستگاه گزینه مناسبی است. جهت خرید دستگاه آسیاب از سایت ما AG777.COM دیدن کنید و نمونه های دستگاه آسیاب را مشاهده کنید و جهت کسب اطلاع بیشتر با مشاورین فروش ما در ارتباط باشید.

دستگاه آسیاب کم حجم

آسیاب نیمه صنعتی و خانگی مناسب مواد غذایی و ادویه جات خشک و چرب، همچنین آسیاب سنجد، تخم گشنیز، تخم کتان، قوتو، زیره و... می باشد. این آسیاب با مکانیزم تیغه ای می تواند انواع مواد خشک و چرب را آسیاب نماید. این دستگاه آسیاب با توجه به تیغه های فولادی بسیار کارآمد، برای خانواده ها و عطاری ها بسیار مناسب است. صدای تولیدی این دستگاه در حین کار بسیار کم است.

تفاوت دستگاه آسیاب اصل و فیک

اگر قصد خرید دارید حتما به علامت استاندارد و آرم تجاری محصول توجه کنید و مد نظر داشته باشید که همیشه کالای تقلبی از نمونه اصلی آن ارزانتر نیست و بیشتر اوقات قیمت مشابهی دارند. محصول را از هر نظر با دقت بررسی کنید و گول ظاهر محصول را نخورید. به بسته بندی محصول دقت کنید. محصولات اصل دارای بسته بندی کامل هستند و جنس و رنگ بهتری دارند. درحالی که محصولات تقلبی معمولا دارای بسته بندی ناقصی هستند.

بعضی اوقات تنها از طراحی و رنگ های استفاده شده در بسته بندی می توان به اصل نبودن کالا پی برد. معمولا کالای تقلبی حاوی نوشته های نادرست از نظر قالب نوشتاری و حروف هستند و فاقد هلوگرام و کد تولیدی REF می باشد. به لیبل ها و برچسب های روی کالا دقت کنید. با استفاده ار کد REF به اصل بودن کالا مطمئن شوید.

بازار کار فروش ادویه

فروش ادویه می تواند ایده خوبی برای کسب درآمد باشد. سرمایه لازم جهت فروش ادویه، اندک است و فقط نیاز به تهیه یک آسیاب رومیزی دارید. با توجه به این موضوع که ادویه پای ثابت همه غذاها می باشد و مصرف آن روزبه روز بیشتر می شود، می توانید کسب و کار عالی از راه فروش ادویه و حتی راه انداختن مغازه ادویه فروشی راه بیاندازید.

امروزه خود اشتغالی یکی از موضوعات مهمی است که افراد جامعه به دنبال آن هستند. زیرا در این صورت شما بنا بر تفکر و توان خود و بدون حضور کارفرما به انجام فعالیت مورد نظر خواهید پرداخت. تنها با داشتن یک آسیاب رومیزی به راحتی می توانید در منزل این کار را انجام دهید. امروزه بسیاری از بانوان به دنبال فعالیتی هستند که در منزل بتوانند آن را انجام دهند. برای همین آسیاب ادویه و بسته بندی آن در منزل طرفداران زیادی دارد. با صرف هزینه کمی می توانید به سود خوبی دست پیدا کنید.

رقابت در تولید و بسته بندی انواع ادویه جات به نسبت بسته بندی حبوبات و خشکبار کمتر است که همین کار را راحت تر می کند. ادویه جات به دلیل مصرف بالای آن و همچنین رقابت پایین دارای بازار جذابی است و سود بیشتری دارد.

سرمایه لازم برای شروع کار 2 میلیون الی 7 میلیون تومان است. هزینه های جانبی که در کنار شغل ادویه فروشی و بسته بندی ادویه باید به حساب بیاورید:

  • خرید پلاستیک جهت تولید و بسته بندی ادویه جات
  • آسیاب جهت پودر کردن انواع ادویه جات
  • ترازوی خانگی
  • هزینه برق مصرفی دستگاه آسیاب                                                                                                                                                                       

شما می توانید با ارائه محصول با کیفیت و مطلوب با تعدادی از سوپرمارکت ها قرارداد ببندید و به راحتی هر ماه حداقل 6 میلیون تومان درآمد کسب کنید.

اشتراک گذاری :

...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 6 سینی UV دار
14,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 8 سینی UV دار
19,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 12 سینی UV دار
28,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه درب بند ویال شیشه ای (دستی)
8,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه قرص ساز دستی استیل
62,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه خامه گیر
32,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه آسیاب چکشی ( آسیاب عطاری)
67,900,000 تومان
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود