دستگاه پرکن دستگاه پرکن مایعات دستگاه پرکن مایعات برای مایعات گازدار

دستگاه پرکن مایعات برای مایعات گازدار

icon سه شنبه 23 فروردین 1401
 دستگاه پرکن مایعات برای مایعات گازدار

دستگاه پرکن مایعات در انواع مدل‌ های مختلف رقیق و غلیظ دسته ‌بندی می‌شوند. دستگاه پرکن مایعات غلیظ چون باید دقت بالایی داشته باشند، معمولاً از مکانیزم پرکن سیلندر پیستون استفاده می کنند. جهت پر کردن نوشابه با توجه به اینکه نوشابه جزء مایعات رقیق به حساب می‌آید، اما جهت افزایش دقت در بسته بندی از مکانیزم سیلندر پیستونی استفاده می نمایند.

مدل های دستگاه های پرکن قوطی نوشابه

 امروزه نوشابه ها در قوطی های فلزی هم پر و بسته بندی می شوند. جهت این منظور دستگاه پرکن قوطی نیز طراحی و ساخته شده است، تا از این دستگاه علاوه بر نوشابه بتوانیم دلستر، آب گازدار و دیگر محصولات مصرفی را بسته بندی کنیم.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

مدل های دستگاه های پرکن قوطی نوشابه

 دستگاه های پرکن قوطی نوشابه در دو مدل تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک به بازار عرضه شده است. مدل تمام اتوماتیک این دستگاه قادر است بدون حضور و دخالت نیروی انسانی به آسانی فرایند بسته ‌بندی را به انجام رساند. مدل نیمه اتوماتیک دستگاه که به نام دستی هم شهرت دارد، به حضور حداقل یک نیروی انسانی جهت بسته بندی نیاز دارد.

 دستگاه پرکن نوشابه چه ویژگی هایی دارد؟

 از مهمترین شاخص ها و ویژگی های دستگاه پرکن نوشابه به موارد زیر می توان اشاره داشت.

·       شاسی های دستگاه پرکن نوشابه

·       مجهز به سه نوار نقاله استیل و دارای اینورتر برای تنظیم دور موتور

·       مخزن استیل ۳۰۴ نگیر با ظرفیت حدود ۲۰۰ لیتر

·       دارای روکش کاور استیل ۳۰۴ نگیر

·       مجهز به دکل پنوماتیک

·       دارای تابلو برق با جنس پلی استر مجهز به سیست  plc

مکانیزم مورد استفاده در دستگاه پرکن نوشابه

یکی از پرکاربرد ترین و با دقت ترین سیستم های بکار گرفته شده در دستگاه های پرکن مایعات، مکانیزم پرکن سیلندر پیستونی می باشد. در سیستم سیلندر پیستونی مایعات، موادی همانند عسل، مربا، گریس و در کل مایعاتی که غلظت بالایی دارند و نیاز است با دقت بسیار زیادی در ظروف بسته بندی پر شوند را با استفاده از دستگاه پرکن مایعات به سرعت و دقت پر و بسته بندی می کنند.

 به طور کلی از مکانیزم پرکن سیلندر پیستونی برای پر کردن موادی که دارای گرانروی بالایی هستند، استفاده می شود. عموماً در کارخانه ها و کارگاه های کوچک و بزرگ صنایع مواد غذایی بیشتر از مکانیزم سیلندر پیستونی استفاده می کنند.

 به دلیل وجود دقت بالا در این سیستم برای پر کردن نوشابه در بطری و قوطی نیز از این روش پر کردن استفاده می شود. با در نظر داشتن این نکته که نوشابه هنگام پر شدن کف می کند، جهت جلوگیری از این مورد، نازل ها در کف ظرف قرار می ‌گیرند و از کف ظرف شروع به پر نمودن نوشابه می کنند.

 خط تولید پرکن نوشیدنی های گازدار در بطری های PET 

 بطری ها توسط دستگاه مرتب ساز و ردیف کن بطری به دستگاه تری بلوک انتقال پیدا می کنند. لازم به یادآوری است که دستگاه‌ های ردیف کن بطری جهت تولید با ظرفیت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگر تولید با بازده و ظرفیت پایین انجام شود، بطری ها توسط اپراتور به سمت دستگاه تری بلوک هدایت می شود.

 دستگاه تری بلوک شامل مجموعه ای از ماشین آلات مختلف مورد نیاز جهت شستن بطری ها، پر کردن محصول مورد نظر در بطری ها، قرار دادن و بستن در روی بطری ها با استفاده از دستگاه، سفت کردن و مهر و موم کردن درب بطری ها می باشد.

 خط تولید پرکن نوشیدنی های گازدار در بطری های PET

 این دستگاه تمامی مراحل یاد شده را مرحله به مرحله انجام می دهد. دستگاه تری بلوک در ظرفیت های متفاوت و تعداد نازل های مختلف در اختیار کاربران قرار می گیرد. وقتی مراحل بالا به طور کامل انجام شد و بطری از دستگاه تری بلوک خارج شد، توسط نوار نقاله به سمت دستگاه برچسب زن opp هدایت می شود.

 دستگاه برچسب زدن، برچسب ها را می برد و آنها را به شکل خودکار روی بطری می ‌چسباند. یک چاپگر جت پرینتر روی نوار نصب می شود که اطلاعاتی مثل تاریخ تولید و تاریخ انقضا را روی بطری چاپ می کند.

 پس از آن بطری ها به آخرین مرحله رانده می‌شوند که دستگاه شیرینگ می باشد. دستگاه شیرینگ پگ تونلی که شامل چند عدد بطری است را شیرینگ می کند. به عنوان مثال پگ ۶ عددی برای نوشابه و آب معدنی. در نهایت بسته ها بارگیری می شوند تا به بازار عرضه شوند.

 خط تولید پرکن نوشیدنی های گازدار به صورت قوطی

 دستگاه های پرکن نوشیدنی های گازدار در قوطی از ماشین آلات با کیفیت و کاربردی در زمینه تولید نوشیدنی محسوب می شوند. این نوع دستگاه ها بیشتر از کشورهایی مانند آلمان به کشور وارد می شوند. اما بعضی از کارخانجات تولید ماشین آلات صنعتی نیز اقدام به ساخت آن نموده اند.

 قیمت دستگاه پرکن مایعات گازدار مانند نوشابه های گازدار، آب گازدار، دلستر و مانند آن با توجه به نوع ساختار مورد استفاده و نیز بر اساس ظرفیت تولیدی آن محاسبه و تعیین می شود و در اختیار خریداران قرار می گیرد.

 انواع دستگاه پرکن مایعات که جهت مایعات غلیظ و رقیق به کار می رود در بازار موجود می باشند که به چند نمونه آن اشاره می کنیم.

·       دستگاه پرکن مایعات شیمیایی مثل انواع مواد شوینده

·       دستگاه پرکن نوشیدنی های گازدار مثل نوشابه های گازدار

·       دستگاه پرکن داروهای مختلف

·       دستگاه پرکن دوغ

·       دستگاه پرکن اسید

البته نمونه های ذکر شده تنها بخشی از دستگاه های پرکن مایعات هستند که قیمت انواع مختلف آن همانند قیمت دستگاه های پرکن نوشیدنی و دیگر محصولات مایع با هم تفاوت دارند.

 انواع دستگاه های پرکن نوشیدنی های گازدار

 هر مدل دستگاه پرکن مایعات با قیمت های متفاوت جهت واحدهای صنعتی شناخته شده در بازار معرفی می شوند. علاوه بر قیمت دستگاه پرکن مایعات که بر اساس انواع مختلف دستگاه ها به خریداران ارائه می گردد، عوامل مهم دیگری نیز در انتخاب دستگاه مورد نظر تاثیر گذار است.

 لازم به یادآوری است که با استفاده از دستگاه های موجود در بازار روند پر کردن انواع نوشیدنی های مختلف انجام می پذیرد و از این طریق محصولات مختلف مراحل تکمیلی در راستای عرضه به بازار را طی می‌کنند.

 مکانیزم به کار رفته برای هر نوع دستگاه پرکن مایعات مثل دستگاه پرکن نوشابه های گازدار و پرکن نوشیدنی شامل موارد زیر می باشد:

1.    دستگاه پرکن نوشیدنی ثقلی

2.    دستگاه پرکن نوشیدنی وکیوم

3.    دستگاه پرکن نوشیدنی پیمانه ای

4.    دستگاه پرکن نوشیدنی سیلندر پیستون

5.    دستگاه پرکن نوشیدنی با استفاده از پمپ پریستالتیک

در هر کدام از این دستگاه ها با توجه به عوامل زیر فرآیند پر کردن و بسته بندی متفاوت است.

·       میزان دقت در نوع پرکن

·       میزان ظرفیت تزریق

·       نوع ظرف بسته بندی

·       نوع محصول مورد نظر

روش پر کردن دستگاه پرکن نوشابه های گازدار

 روش کار این دستگاه ها به این صورت است که بطری ها در مرکز نازل ها قرار می گیرند و هم تراز می شوند. سپس توسط پیستون و فشار به نازل، آب بند می گردند. بدین ترتیب حجم مورد نیاز جهت پر کردن ایجاد می شود. Co2  موجود در مخزن وارد بطری های خالی می شود و جهت جبران فشار داخل هر دو، طوری انتقال داده می شود تا مخزن و بطری هم فشار شوند و در نهایت عملیات پرشدن آغاز شود.

 سطح مایع پر شونده به نقطه پایانی گاز سوزن می رسد. طوری که گاز داخل بطری بیش از حد نمی تواند نشت کند. در این لحظه پر شدن کامل شده است و شیر پر شدن بسته می شود. قدم بعدی به منظور کنترل تلاطم محصول گازدار تعریف می شود که توسط سوپاپ های قابل کنترل الکترو پنوماتیک تثبیت می‌شوند.

 این دستگاه ها به شکل مجزا و تک کاره ای مثل پر کن و یا شستشو، پر کردن و بسته شدن نسخه های تک بلوک با توجه به نیازها و خواسته های مشتری قابل تهیه و خریداری هستند.

اشتراک گذاری :

...
دستگاه روغن گیری (3000 وات) با فیلتر تصفیه
324,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه اسلایسر صنعتی
112,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه سیل القایی دستی قطر0-10 سانتی متر
12,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه پرکن مایعات 50-500 میلی لیتر پنوماتیک و برق شهری
86,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه پرکن مایعات غلیظ 100-1000 میلی لیتر پنوماتیک و برق شهری
98,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه پرکن مایعات تک نازل 5-50 میلی لیتر پنوماتیک
44,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه پرکن مایعات 300-2500 میلی لیتر با همزن و سیستم گرمکن
237,900,000 تومان
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود