ماشین آلات پرکن و بسته بندی دستگاه پرکن دستگاه پرکردن مایعات رقیق

دستگاه پرکردن مایعات رقیق

icon شنبه 17 مهر 1400
 دستگاه پرکردن مایعات رقیق

مایعات از نظر چگالی و ویسکوزیته با هم تفاوت دارند و به دو دسته رقیق و غلیظ تقسیم می ­شوند. مایعات رقیق، ویسکوزیته یا چسندگی (مقاومت آنها برای جاری شدن) و چگالی پایینی دارند و مایعات غلیظ، ویسکوزیته و چگالی بالایی دارند. مایعات رقیق شامل آبمیوه، آب­ های معدنی و شربت و غیره می ­شود و مایعات غلیظ، شامل عسل و روغن و جرم گیر و غیره می­ شوند.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

دستگاه پرکن مایعات، جهت پرکردن و بسته­ بندی انواع مایعات رقیق و غلیظ است و در صنایع دارویی، آرایشی-بهداشتی، غذایی و شیمیایی و ... کاربرد دارد. تفاوت اصلی این دستگاه­ ها در استفاده و عدم استفاده از نیروی جاذبه جهت عملیات پرکن می­ باشد. این دستگاه ها با استفاده از نیروی جاذبه و وزن محصولات عملیات پرکن و بسته ­بندی را انجام می ­دهد.

پرکن-4-نازل-رقیق

پیش از انتخاب و خرید دستگاه یا ماشین، سازگار بودن دستگاه با میزان چگالی مایعات را بررسی کنید و سپس خرید کنید. دستگاه های پرکن مایعات به دو مدل دستگاه، پرکن مایعات غلیظ و رقیق دسته ­بندی می ­شوند. این دستگاه از دستگاه ­های ضروری در خط تولید صنایع می­ باشد. دستگاه، قابلیت پرکردن مایعات نیمه غلیظ را دارند؛ ولی عکس این فرآیند انجام پذیر نیست. در این مقاله تصمیم داریم این دستگاه را جهت انتخاب صحیح مشتریان تحلیل کنیم.

دستگاه پرکن مایعات رقیق چیست؟

دستگاه پرکن مایعات رقیق از دستگاه یا ماشین آلات پرکن، جهت پرکن و بسته ­بندی مایعات رقیق با چگالی و ویسکوزیته پایین و به بیان دیگر مایعات روان می­ باشد و در صنایع دارویی، غذایی و شیمیایی و صنایع بسته­ بندی کاربرد دارد. 

 

پرکن-وزنی

مایعات رقیق شامل محلول های ضدعفونی، آب معدنی، نوشابه‌ها و ... می ­باشد. دستگاه پرکن مایعات رقیق از نوع عملکرد و مکانیزم عملیات به چند نوع تقسیم می ­شوند:

دستگاه پرکن مایعات رقیق از نوع عملکرد

دو نوع عملکرد جهت پرکردن مایعات رقیق با دستگاه­ ها وجود دارد:

اتوماتیک

نیمه اتوماتیک

دستگاه پرکن مایعات نیمه اتوماتیک به ماشین تک نازله معروف است. اصلی ­ترین قسمت دستگاه­ های پرکن مایعات، تعداد نازل ها می­ باشد که در دستگاه پرکن نیمه اتومات، تعداد نازل­ ها یکی است و در دستگاه­ های پرکن مایعات تمام اتومات تعداد نازل ­ها حداقل 2 عدد است. بدلیل قدرت خرید­های متفاوت و کمک به خرید اقتصادی و به صرفه برای مشتریان، می­ باشد.

دستگاه پرکن اتوماتیک

دستگاه­ های پرکن مایعات به نوار نقاله و درب­ بندی مجهز هستند. در این خط تولید درب ­بندی مایعات پس از اتمام عملیات توسط اپراتور انجام می ­شود؛ که در صورت درخواست مشتری قابلیت نصب دستگاه درب­ بند برای کاهش نیروی انسانی را دارد.

تعداد نازل­ های دستگاه اتوماتیک از 2 عدد شروع می ­شود و افزایش تعداد نازل­ ها سبب افزایش سرعت پرکن دستگاه می ­شود. دستگاه پرکن تمام اتوماتیک برای صنایع و کارخانه هایی که ظرفیت پرکن و بسته­ بندی مایعات بالایی دارند؛ بسیار مناسب و کاربردی است.

دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک یا ماشین تک نازله

دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک یا دستگاه پرکن دستی، همانطور که از نامش پیداست تمامی مراحل پرکن و بسته ­بندی توسط اپراتور انجام می ­شود. این دستگاه فاقد نوار نقاله و درب ­بندی می­ باشد و قابلیت نصب دستگاه درب­ بند را ندارد. تعداد نازل­ های دستگاه پرکن نیمه اتومات 1 عدد بوده و این نشان دهنده و بیان­ کننده سرعت پرکن و بسته ­بندی پایین و میزان ظرفیت تولیدی پایین این دستگاه است.

تعداد نازل­ های این دستگاه قابلیت ارتقا دارد؛ ولی از نظر هزینه اصلا صرفه اقتصادی ندارد و بهتر است که در صورت میزان ظرفیت تولیدی بالا، از همان ابتدا دستگاه پرکن تمام اتوماتیک خریداری کنید. دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک یا ماشین تک نازله و یا دستگاه پرکن مایعات رومیزی بدلیل آنکه میزان ظرفیت پرکن و حجم کمی دارد؛ برای مصارف خانگی و راه اندازی خط تولید در کارگاه و کارخانه ­های کوچک مناسب می ­باشد. دستگاه پرکن مایعات نیمه اتوماتیک قیمت پایین ­تری نسبت به دستگاه تمام اتوماتیک دارد.

پرکن-دیافراگمی

دستگاه پرکن مایعات رقیق از نوع مکانیزم عملیات

دستگاه پرکن مایعات رقیق از نوع مکانیزم عملیات به 3 روش زیر تقسیم می شود:

  • مکانیزم ثقلی
  • مکانیزم پمپی
  • مکانیزم دیافراگمی

مکانیزم ثقلی بهترین مکانیزم برای دستگاه های پرکن مایعات رقیق می باشد.

دستگاه پرکن مایعات ثقلی

در این نوع دستگاه با استفاده از نیروی جاذبه براساس نیروی وزنی که دارند وارد مخزن می ­شوند و پس از آن وارد بطری می­ شوند. این دستگاه پرکن مایعات ثقلی، به پرکن مایعات گرانشی معروف است و بدلیل استفاده از نیروی گرانشی مایعات از سایر دستگاه­ ها اقتصادی ­تر می­ باشد و مناسب ­ترین دستگاه می ­باشد. روی سیستم ماشین پرکن ثقلی یک مخزن جهت کنترل سطح مواد قرار دارد. حجم مایعات نیز براساس نازل­ های پنوماتیک کنترل می ­شوند.

دستگاه پرکن مایعات ثقلی برای حلال­ ها، الکل، آب، مواد شیمیایی ویژه، مواد شیمیایی خورنده اسیدی و سفید کننده‌ وغیره مناسب می­ باشد.

ویژگی­ های دستگاه پرکن ثقلی

استفاده آسان

قیمت ارزان  و اقتصادی

هزینه پایین در تعمیر

توان و قدرت ضعیف در پرکردن

دستگاه پرکن مایعات پمپی

دستگاه پرکن مایعات پمپی برای پرکردن مایعات رقیق و غلیظ کاربرد دارد و برای بسته­ بندی چند نوع محصول با یک دستگاه بسیار مناسب می ­باشد. با اینکه این مدل دستگاه برای مایعات غلیظ با چسبندگی بالا بسیار مناسب می ­باشد؛ ولی برای پرکن مایعات رقیق نیز کاربرد دارد و بسیار پراستفاده می ­باشد.

مزیت این دستگاه

توان و قدرت و فشار بالا در پرکردن

عیب این دستگاه

دقت پایین

دستگاه پرکن مایعات دیافراگمی

دستگاه پرکن مایعات دیافراگمی یک دستگاه نیمه اتوماتیک تک نازله با پمپ دیافراگمی است که برای پرکردن مایعات رقیق و نیمه غلیظ مناسب است. این دستگاه تک نازل با پمپ دیافراگمی برای مایعات غذایی، دارویی، پزشکی و شیمیایی با ویسکوزیته مختلف مناسب می باشد و در صنایع دارویی و غذایی و شیمیایی و غیره کاربرد دارد.

اشتراک گذاری :

...
دستگاه روغن گیری (1500 وات)
62,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه روغن گیری (1800 وات)
ناموجود
مشاهده محصول
...
دستگاه روغن گیری (3000 وات) با فیلتر تصفیه
324,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن گردان 40 سینی
ناموجود
مشاهده محصول
...
دستگاه اسلایسر صنعتی
112,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه پرکن مایعات 50-500 میلی لیتر پنوماتیک و برق شهری
86,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه پرکن مایعات غلیظ 100-1000 میلی لیتر پنوماتیک و برق شهری
98,900,000 تومان
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود