ماشین آلات پرکن و بسته بندی دستگاه درب بند انواع روش های بسته شدن درب ها

انواع روش های بسته شدن درب ها

icon دوشنبه 29 فروردین 1401
 انواع روش های بسته شدن درب ها

دستگاه درب بند عملیات بستن و محکم نمودن انواع درب روی ظروف مختلف را انجام می ‌دهد و مصارف و کاربردهای مختلفی از قبیل: بستن درب ویال شیشه ای، بستن درب قوطی، بستن درب بطری پلاستیکی، بستن درب بطری های شیشه ای و پلاستیکی، بستن درب قوطی آلومینیومی، بستن درب نوشابه شیشه ای و... را دارد.

انواع درب بطری

 از دستگاه دربند قوطی فلزی و حلب جهت پوشاندن قوطی های فلزی رب گوجه فرنگی،  رب انار، کنسرو ماهی، لوبیا و قارچ، بادمجان، خاویار، انواع کمپوت های میوه و خورش ها استفاده می کنند.

 دستگاه دربند شیشه یا بطری شیشه ای جهت بستن انواع درب ها کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرد. از این دستگاه برای بستن درب انواع مایعات رقیق و غلیظ مثل: روغن های خوراکی، سس، ترشی و نیز انواع شربت های دارویی استفاده می شود. در واقع از این دستگاه می توان برای آب بندی درب ظروف مایعات استفاده نمود.

 طراحی و ساخت این دستگاه دربند بطری شیشه‌ای یا دستگاه دربند شیشه مربا کاملاً تخصصی است. به طوری که هر دستگاه دارای ظرف مخصوص خود می باشد. قسمت پر کننده دستگاه و دیگر دستگاه ها تقریباً مشابه هم طراحی شده‌اند وتنها سیستم درب بندی بر اساس نوع دستگاه متفاوت خواهد بود. در ادامه اشاره‌ای به انواع دستگاه دربند و نیز بیان ویژگی های آن خواهیم کرد.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

 دستگاه دربند بطری دستی

 یکی از ملزومات اولیه بسته بندی، این دستگاه است. از این نوع دستگاه معمولاً برای بستن درب بطری، ظروف شیشه ای و پلاستیکی و قوطی های فلزی استفاده می شود. بنابر دلایلی بهتر است عملیات بستن درب با کمک دستگاه انجام شود نه با دست. یکی از دلایل این است که قرار دادن درب ظروف، در ظروف بدون هوا و در حالت کج بسیار مهم است.

 با توجه به کاربرد استفاده از دستگاه، در انواع مختلف اتوماتیک نیمه اتوماتیک و دستی تولید می شود. دستگاه های نیمه اتوماتیک و دستی جهت انجام فرایند بستن درب ظروف به کمک اپراتور نیاز دارد. در بین مدل های مختلف، دستگاه درب بند دستی به دلیل قیمت پایینی که دارد نظر طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

 از دستگاه دربند بطری دستی بیشتر در کارگاه‌های کوچک و منازل استفاده می ‌شود. این دستگاه طوری طراحی شده است که درب توسط اپراتور روی ظرف قرار می گیرد و سپس ظرف در انتهای نازل قرار می ‌گیرد. اپراتور نازل را توسط یک اهرم دستی به پایین فشار می دهد و ظرف را مهروموم می کند. با استفاده از این دستگاه قادر خواهید بود انواع بطری ها، قوطی های فلزی و درب ظروف شیشه ای و پلاستیکی را محکم نمایید.

 از آنجایی که تهیه و تولید ماشین آلات صنعتی هزینه‌بر است، تولید این مدل دستگاه دربند نسبت به دستگاه های اتوماتیک ارزانتر و به صرفه تر است. از دیگر مزیت‌های دستگاه دربند دستی عدم نیاز به فضای زیاد و هزینه گزاف طراحی و تولید را می توان نام برد.

 این دستگاه دارای یک سر مخصوص است که روی درب ظروف را می گیرد و توسط اپراتور فرایند بستن درب بدون کوچکترین نقصی و آسیب رساندن به درب ظروف انجام خواهد شد. دستگاه درب بند بطری دستی جهت تکمیل فرایند بستن درب، ابتدا گیره را روی درب قرار می‌ دهد تا سفت شود و از شیوه درزگیری استفاده می‌ کند.

 دستگاه در بند قوطی نوشابه

 دستگاه درد بند قوطی نوشابه نیز نوعی دستگاه دربند به حساب می آید که وظیفه بستن و محکم نمودن انواع درب ها روی ظروف بسته بندی را دارد. کلاچ تنظیم کننده ای که روی دستگاه قرار دارد، از خوردگی، ساییدگی و پارگی داخل درب به طور موثری جلوگیری می کند. به محض اینکه عملیات درب بندی تکمیل شد، چرخش متوقف می‌ شود و اپراتور می تواند ظرف را بردارد و دستگاه به سراغ ظرف بعدی می رود.

 دستگاه درب بند قوطی های فلزی

 دستگاه درب بند قوطی های فلزی نیز نوعی دستگاه دربند است که درب بندی را با لحیم‌کاری آغاز می ‌کند چون درب قوطی ها به طور جداگانه فروخته می شدند. اما هم اکنون ماشین های مدرن تری وارد بازار شده است. برای بستن درب ظروف پلاستیک و شیشه ای یا ظروفی که روکش شیشه‌ای دارند، از دستگاه درب بند دستی می توان استفاده کرد.

دستگاه درب بند (دربند) قوطی نوشابه

 مثل دستگاه دربند ادکلن که درب عطرها و ادکلن های شیشه ای را می بندد. در این مدل دستگاه هم کلاج تنظیم کننده به کار برده می شود تا از ساییدگی و پارگی داخل درب جلوگیری شود. با محکم شدن درب ظرف، دستگاه به شکل خودکار از چرخش می ایستد. سپس می توانید ظرف بعدی را ببندید.

 دستگاه درب بند تمام اتوماتیک فرآیند قفل درب و بستن درب را طوری انجام می‌ دهد که اپراتور تنها درب را داخل مخزن دستگاه قرار می ‌دهد و سپس عملیات بستن درب توسط دستگاه به شکل اتوماتیک و بدون دخالت دست انجام می گیرد.

 دستگاه دربندی قوطی فلزی نیمه اتوماتیک جهت پوشاندن انواع قوطی های فلزی، شیشه ای، پلاستیکی، کاغذی، قلع و آلومینیوم به کار برده می شود. دستگاه دربند قوطی فلزی و مقوایی نیمه اتوماتیک کاربرد آسان و کیفیت بالایی دارد.

 دستگاه دربند برای بسته بندی در صنایع مختلفی از قبیل صنایع غذایی، دارویی، نوشیدنی، چای و دیگر صنایع مناسب و کاربردی می باشد. دستگاه کرکره با توجه به قطر و ارتفاع بطری نمونه مشتری ساخته می شود.

نحوه ی کار دستگاه درب بند

 روش کار آن به این صورت است که اپراتور پشت دستگاه شاتر می ایستد و ظروف مورد نظر را در زیر سری مخصوص قرار می‌ دهد که درب جهت بسته شدن روی ظرف قرار می ‌گیرد و بسته می شود. نکته قابل ذکر این است که دستگاه دارای دو غلطک می‌ باشد که این دو غلطک از لحاظ ظاهری با هم تفاوت دارند. یکی از غلطک ها درب را می بندد و غلطک دیگر لبه اضافی را روی ظرف خم می کند.

 درب گذاری ظروف به شکل اتوماتیک از عوامل مهم سرعت دادن به خط تولید محصول می باشد. از این رو تولید کنندگان اقدام به ساخت دستگاهی که شامل نوار نقاله و یونیت درب بندی باشد، کرده‌اند و گام مهمی برای تحقق بخشیدن به نیازهای مشتریان برداشته اند.

جک های پنوماتیکی که در قسمت پشت و جلوی گیرنده ظروف قرار می گیرند و نقش بسزایی در سیر اتوماتیک دستگاه دربند دارند. از محاسن دستگاه دربند به امکان نصب انواع هد درب و تنظیم ارتفاع جهت ظروف متفاوت را می توان نام برد.

 مکانیزم کار با دستگاه دربند اتوماتیک بسیار ساده است و پس از تنظیم ارتفاع و نصب هد مخصوص آن ونیز یونیت درب بند برای ظروف مورد نظر، ظروف را روی نوار نقاله می چینند و پس از انتقال به زیر یونیت، عملیات درب بندی آغاز می‌ شود.

 این نوع دستگاه دربند به طور هوشمندانه کمبود بطری و درپوش را تشخیص می دهد که پس از آن دستگاه به صورت کاملاً خودکار توقف می کند. تنظیم سرعت این دستگاه دربند اتوماتیک توسط اینورتر قابل انجام می باشد. دستگاه دربند اتوماتیک دستگاهی چند منظوره است که روی یک پایه استیل ضد زنگ قرار می گیرد و قابل تنظیم می باشد.

 در حال حاضر با افزایش تولید بسته بندی های محصولات در ظروفی که نیاز به درب دارند، نیاز به روشی جهت بستن سریع درب این ظروف نیز بیشتر از پیش احساس می شود. بسته شدن درب ظروف بسته بندی اهمیت بسیار بالایی دارد. زیرا تا درب محصولات شما به شکل کامل بسته نشود، شما قادر نخواهید بود محصول خود را به بازار ارائه دهید.

 همانطور که قبلا هم گفتیم دستگاه دربند دارای انواع متنوعی می باشد، که همین تنوع بالای دستگاه های دربند باعث سردرگمی خریداران در بیشتر مواقع می شود. نوعی دستگاه دربند نیمه اتوماتیک جهت بستن درب های پمپی درب ظروف مواد شوینده، مورد استفاده قرار می گیرد.

 نحوه کار این دستگاه دربند کمی پیشرفته تر است. به طوری که در این مدل دستگاه یک پدال وجود دارد که توسط اپراتور فشرده می شود. با فشار این پدال، دستگاه دربند کار بستن درب را آغاز می کند.

 همچنین نوعی دستگاه ویال و درب بند اتوماتیک وجود دارد که معمولاً جهت بستن درب محصولاتی مثل درب انواع قوطی ها و درب نوشابه شیشه ای، دلستر، آب معدنی و انواع ویال ها در ظرفیت های بالا کاربرد دارد. این مدل دستگاه از مدل پیشین کمی پیشرفته تر است که همین مکانیزم پیشرفته باعث افزایش قیمت این دستگاه نسبت به قیمت دستگاه پلمپ درب قوطی فلزی و پلاستیکی می شود.

 عدم نیاز به اپراتور باعث کاهش هزینه های شما در طول سال می ‌شود که همین عامل تا حدی باعث جبران قیمت بالای آن می شود. هزینه بستن درب و جنس آن هم جزء متغیرهایی هست که باید به آن در هنگام خرید دستگاه توجه داشته باشید.

اشتراک گذاری :

پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود