دستگاه پلمپ چیست؟

icon شنبه 13 آذر 1400
 دستگاه پلمپ چیست؟

پلمپ در لغتنامه فارسی پلمب نوشته می شود و به معنی قطعه سربی یا آب شده ای است که برای جلوگیری از سوء استفاده و دستکاری بر سر پلاک مغازه یا خانه یا جاهای دیگری مهر می شود. در صنایع غذایی پلمپ به منظور بستن درب ظرف محصول به شکلی که هیچ هوا یا آلودگی و گرد و خاک وارد آن نشود. مهمترین مرحله صنعت بسته بندی مواد غذایی، با دستگاه پلمپ سیل القایی و دربندی ظروف بسته بندی است.

پلمپ سیل القایی

در خط تولید مواد غذایی پس از پر کردن ظروف محصولات نوبت به مرحله دربندی آن می رسد که توسط دستگاه انجام می شود. دستگاه پلمپ در مدل های مختلف و در اندازه و طرح های متنوعی با توجه به جنس، اندازه و شکل ظروف بسته بندی تولید می شود. دستگاه پلمپ ظروف گرد و ظروف کتابی از نمونه پر کاربرد این دستگاه به شمار می آید. دستگاه پلمپ از لحاظ عملکرد و با توجه به جنس و شکل ظروف بسته بندی به دستگاه تمام اتوماتیک، دستگاه نیمه اتوماتیک و دستگاه دستی تقسیم می شود.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

موارد استفاده از دستگاه پلمپ سیل القایی

دستگاه پلمپ جهت بستن و محکم نمودن درب انواع ظروف بسته بندی استفاده می شود که از لحاظ کاربرد و مواد مصرفی آن، انواع مختلفی دارد. از آن جمله می توان به درب بند ویال شیشه ای: درب بند ادکلن و عطر-پلمپ درب بطری پلاستیکی- پلمپ درب یا درب بند قوطی فلزی- پلمپ درب آلومینیومی بطری های شیشه ای و پلاستیکی و... اشاره کرد.

دستگاه پلمپ کن با قطر پلمپ 20 تا 100 میلی متر و با استفاده از برق تک فاز 220 ولتی در بازار عرضه می شود. وزن دستگاه حدود 3 کیلوگرم است و مناسب درب بند و پلمپ درب انواع بطری های پلاستیکی و شیشه ای و قوطی های فلزی و آلومینیومی و. کاربرد دارد.

انواع دستگاه پلمپ سیل القایی

دستگاه پلمپ دستی

پلمپ دستی درب بطری های پلاستیکی جهت بستن و محکم نمودن درب انواع بطری ها به صورت دستی و آسان به کار گرفته می شود. کلاج تنظیم کننده به شکل تاثیر گذاری از آسیب رسیدن به درب و ساییده شدن و پاره شدن درون درپوش جلوگیری می کند. به محض اینکه درب بطری مورد نظر پلمپ شد، دستگاه به صورت خودکار از چرخیدن می ایستد و اپراتور می تواند درب بعدی را با دستگاه پلمپ کند. با استفاده از این دستگاه برای همه سایز بطری می توان استفاده کرد فقط با توجه به سایز بطری درجه دستگاه و ثانیه شمار را کم یا زیاد می کنیم.

انواع پلمپ سیل القایی

دستگاه پلمپ درب بطری دستی در کارگاه های تولیدی کوچک کاربرد دارد. نحوه کار دستگاه به این شکل است که در ابتدا هد مخصوص درب ظرف مورد نظر را روی درب بند قرار می دهیم سپس اپراتور به ضورت پنوماتیک کار پلمپ را تکمیل می کند. 

پیشنهاد میشود مقاله پرسودترین دستگاه های حوزه بسته‌بندی و پلمپ را مطالعه کنید. 

با در اختیار داشتن این دستگاه می توان درب انواع بطری های پت مثل بطری آب معدنی و انواع شربت ها، درب بطری های شیشه ای، درب بطری های پلاستیکی و همچنین قوطی های فلزی را می توان درب گذاری و پلمپ نمود به همین خاطر به این دستگاه، پلمپ قوطی نیز می گویند. این دستگاه دارای 4 سری پلاستیکی و 2 سری برنجی است. قیمت این دستگاه پلمپ بطری حدودا بین 1.5 تا 13 میلیون تومان متغیر است.

دستگاه پلمپ قوطی پلاستیکی

از این دستگاه برای بستن و محکم کردن درب انواع بطری های پلاستیکی می توان استفاده کرد. درب گذاری در ابتدا به صورت دستی صورت می پذیرد و پس از آن دستگاه، درب بندی را بدون آسیب وارد کردن به درپوش پلاستیکی تکمیل می کند و پس از بسته شدن ظرف بلافاصله دستگاه از چرخش می ایستد.

دستگاه پلمپ بطری نیمه اتوماتیک: این دستگاه از دو قسمت اصلی تشکیل شده است یکی قسمت پلمپ است و دیگری میز ثابت یا fixture. میز فیکسچر می تواند پلمپ درب را برای قرار دادن انواع بطری با ارتفاع و سایزهای مختلف تنظیم کند. در مدل های دستی دستگاه اپراتور باید برای بستن دقیق درب دقت زیادی داشته باشد ولی در مدل های نیمه اتوماتیک دستگاه به مهارت خاص اپراتور نیاز ندارد.

دستگاه پلمپ اتوماتیک: به صورت خودکار و اتوماتیک درب بندی انواع ظروف را با سرعت بالایی انجام می دهد. انواع هد درب را توسط این دستگاه می توان نصب کرد و نسبت به بلندی ظرف یا بطری مورد استفاده ارتفاع دستگاه را می توان تنظیم کرد. در حین کار دستگاه در پشت و جلوی ظرف دو جک پنوماتیکی قرار می گیرد و درب گذاری را با سرعت بالا انجام میدهد.

دستگاه پلمپ قوطی فلزی

دستگاه پلمپ قوطی فلزی جهت درب بندی انواع قوطی های فلزی مانند قوطی رب گوجه فرنگی، قوطی کنسرو ماهی، کنسرو لوبیا، کنسرو خاویار، کنسرو قارچ و همچنین انواع کمپوت ها و خورش ها کاربرد دارد. دستگاه پلمپ قوطی فلزی برای پلمپ قوطی های گرد و چهارگوش با جنس حلبی کاربرد دارد. قیمت مدل نیمه اتوماتیک این دستگاه حدود 30 میلیون تومان است.

دستگاه پلمپ حرارتی کیسه

دستگاه پلمپ حرارتی کیسه جهت بسته بندی کیسه های پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه پلمپ حرارتی طوری طراحی شده که به راحتی می توانید در دست بگیرید و بدون صرف انرژی و زمان زیادی به آسانی از آن برای پلمپ کیسه فریزر استفاده کنید. دستگاه دوخت پلاست دستی با استفاده از دو باطری 1.5 ولت کار می کند و کافی است دستگاه را روی لبه پلاستیک قرار دهید و در یک جهت آن را به آرامی حرکت دهید. از این دستگاه پلمپ حرارتی می توان به عنوان ابزار کاربردی در آشپزخانه منازل نیز استفاده کرد و برای وکیوم کیسه فریزر و بسته بندی و نگهداری مواد غذایی به کار برد.

دستگاه پلمپ شیشه

دستگاه پلمپ درب شیشه دستی جهت پلمپ درب های بطری در ابعاد گوناگون و پلمپ آلومینیومی به کار می رود و می تواند در زمان 1 ثانیه درب های بطری یا شیشه را پلمپ کند. این دستگاه پلمپ سیل القایی برای انواع ظروف از جنس پلاستیک و شیشه مناسب است. افرادی که تولید انواع عرقیجات گیاهی دارند و همچنین کسانی که کره بادام زمینی، ارده و. تولید می کنند و نیز کسانی که انواع میوه خشک را به صورت حبه ای و درون ظروف شیشه ای بسته بندی می کنند، می توانند از این دستگاه پلمپ شیشه استفاده کنند.

دستگاه پلمپ شیشه یک دستگاه اتوماتیک جهت پلمپ درب فلزی ظروف شیشه ای مانند انواع مرباها، خیارشور، ترشیجات، سس مایونز، عسل و. کاربرد دارد. قیمت دستگاه پملپ ظروف شیشه ای بین 2 تا 20 میلیون تومان می باشد.

دستگاه پلمپ درب فلزی ظروف شیشه ای و پلاستیکی

این دستگاه جهت پلمپ و بستن درب فلزی انواع بطری ها مورد استفاده قرار می گیرد. نام صنعتی این دستگاه سیل القایی است. روش کار دستگاه به این صورت است که ابتدا اپراتور فویل پلمپ درب بطری را در ته درب قرار می دهد و آن را می بندد و پس از آن دستگاه را روی ظرف قرار می دهد و دکمه مورد نظر را فشار می دهد تا درب ظرف به طور کامل پلمپ شود و از ورود هوا و آلودگی جلوگیری شود. این دستگاه قادر است در هر دو ثانیه یک ظرف را درب گذاری کند به طوری که در هر دقیقه درب 30 بطری را می بندد. عامل موثر که باعث چسبیده شدن واشر آلومینیومی به درب بطری می شود، میدان مغناطیسی است که توسط دستگاه ایجاد می شود.

زمینه های کاربردی دستگاه

1.    این دستگاه برای پر کردن قوطی به صورت سرد یا گرم، بطری های آبمیوه، شیر، مواد شیمیایی، شربت دارویی، سس و حتی لوازم آرایشی و بهداشتی مناسب است.

2.    برای ظروف غیر فلزی مانند بطری های پلاستیکی، شیشه ای، فلزی مانند) ,ABS PS ,PC ,PET ,PP ( و پلی اتیلن (LDPE ,HDPE )  و پی وی سی نیز کاربرد دارد.

3.    مناسب برای انواع درب های فلزی و پلاستیکی بطری ها و قوطی ها می باشد.

4.    برای آزمایشگاه و خط تولید پایین مناسب است.

سرعت پلمپ دستی چقدره؟

با دستگاه پلمپ دستی می توانید انواع بطری ها، قوطی های فلزی و درب های شیشه ای و پلاستیکی نوشیدنی هایی مثل انواع شربت ها و آب معدنی ها را درب گذاری کنید. کاربری این دربند بسیار ساده است و دارای سه هد می باشد. سرعت پلمپ دستی بستگی به صورت اپراتور دارد و بین ۳ الی ۶ تیوپ در دقیقه متغیر می باشد.

 دهانه دوخت پلمپ سیل القایی چقدره؟

دستگاه سیل القایی برای بسته بندی و پلمپ انواع بطری در صنایع غذایی و داروسازی مناسب می‌باشد. سیل القایی به منظور اتصال بین دو سطح توسط حرارت گفته می شود. دهانه دوخت پلمپ سیل القایی معمولاً ۱۵ سانتی متر می باشد.

 در چه ظرف‌هایی را می توان پلمپ کرد؟

دستگاه پلمپ جهت محکم کردن و بستن درب انواع ظروف بسته بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. درب ظروف شیشه ای مثل شیشه های مربا، ترشی و سس و همچنین ظروف پلاستیکی PP, PE, PT را به خوبی می‌توان پلمپ نمود. انواع بطری های پلاستیکی مانند پت ها و قوطی های فلزی و همینطور درب های آلومینیومی بطری های شیشه ای و پلاستیکی را می توان پلمپ کرد.

آیا پلمپ سیل القایی قابلیت تنظیم زمان و توالی کاری را دارد؟

 بله. این دستگاه بطری ها را به طور کامل وکیوم می‌کند و قابلیت پلمپ درب انواع بطری های پلاستیکی را دارد که باعث طولانی تر شدن تاریخ انقضای محصول می‌شود و قابل تنظیم زمان و توان کاری نیز می باشد.

متریال مورد نیاز برای پلمپ دارو چیست؟

 

ازآنجایی که تهیه و تولید جعبه دارو با سلامت افراد جامعه در ارتباط است، فرایند تولید آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از روش های بسته بندی محصولات دارویی استفاده از متریال مقوا در تولید جعبه های آن می باشد. جعبه های مقوایی عضو اصلی در صنعت بسته ‌بندی صنعت داروسازی به شمار می‌آیند.

جهت دریافت مشاوره رایگان برای خرید دستگاه پلمپ با کارشناسان ما در شرکت AG در ارتباط باشید و پس از آن اقدام به خرید دستگاه مناسب کنید.

02146093083

02146093084

02146093085

02146093086

www.AG777.com

اشتراک گذاری :

...
دستگاه روغن گیری (1500 وات)
56,200,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه روغن گیری (1800 وات)
ناموجود
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 6 سینی UV دار
13,400,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 8 سینی UV دار
17,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 12 سینی UV دار
25,800,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه اسلایسر صنعتی
101,200,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه سیل وکیوم
8,900,000 تومان
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود