دستگاه پرکن دستگاه پرکن بسته بندی (ساشه) ساشه چیست؟ معرفی انواع ساشه

ساشه چیست؟ معرفی انواع ساشه

icon یکشنبه 27 شهریور 1401
 ساشه چیست ؟ آشنایی با ساشه دارویی- ساشه گیاهی- ساشه غذایی

دستگاه ساشه یا ساشه زن جزء دستگاه‌های بسته بندی است و دستگاه چندکاره ایستاده‌ای  می‌باشد که از آن جهت بسته بندی محصولات صنایع غذایی، بهداشتی-آرایشی، شیمیایی، دارویی به صورت ساشه‌ای و تک نفره استفاده می‌شود.

دستگاه ساشه مجهز به سیستم اندازه گیری وزن و حجم، ماردون، سیستم پرکن، پیستون، سروموتور و غیره می‌باشند. همچنین برای کنترل عملکرد دستگاه از سیستم hmi و plc و جهت نظارت بر کار دستگاه‌ها و بررسی تنظیمات از صفحه نمایش لمسی استفاده می‌کنند. نحوه عملکرد و کاربرد انواع دستگاه ساشه متفاوت است. به این علت که روش اندازه گیری وزن و حجم محصولات گرانولی مایع و جامد پودری با هم فرق دارد.

 دستگاه ساشه به دو مدل بسته بندی انجام می‌دهد. یک مدل سه یا چهار طرف بسته دوخت می‌شود. اغلب بسته‌ها به شکل مربع هستند و جهت بسته بندی سس یکبار مصرف مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدل دیگر بسته‌های ساشه مدل مدادی است که بسته‌ها به شکل مستطیل هستند و قسمت پایین و بالای آن دوخت می‌شود. در بسته بندی محصولاتی مانند کافی میکس می توان این نوع بسته بندی را مشاهده کرد.

 در جامعه امروزی اینگونه بسته‌بندی‌ها نظر طرفداران زیادی را به خود جلب کرده به طوری که بیشتر اوقات مردم ترجیح می‌دهند، بسته‌های ساشه را خریداری کنند و تقاضا برای خرید بسته‌های بزرگ و جاگیر با کاهش روبرو است.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

ساشه دارویی

ساشه دارویی

ساشه چیست ؟ به طور کلی به بسته بندی‌های کوچک و یکبار مصرف ساشه می‌گویند. در صنایع دارویی دستگاه ساشه پس از آنالیزهای مختلف به منظور بسته بندی محصولات دارویی از جمله برخی پودرها، نخ بخیه، پد الکلی و. به کار برده می‌شود.

 معمولاً بسته بندی‌های ساشه دارویی به صورت متریال‌های مختلف جعبه‌ای، متالایز، پلیمری، کاغذی و فویل آلومینیوم چاپ و بسته بندی می‌شوند که به دلیل اهمیت زیاد ساشه دارویی تک نفره اغلب محصولات با استفاده از متریال متالایز یا فویل آلومینیوم لمینت شده تولید می‌گردند.

 ساشه‌های آلومینیومی یا فویل دارای کیفیت و مقاومت بالایی هستند که از محصول مورد نظر در برابر هر نوع آسیب خارجی محافظت می‌نمایند. متالایز و فویل هر دو از آلومینیوم تشکیل شده‌اند، تنها با این تفاوت که فویل نسبت به متالایز ضخامت بیشتری دارد. ساشه‌ها چند لایه متفاوت را به صورت لمینتی تولید می‌کنند. این به این منظور است که متریال‌های مختلف روی یکدیگر لمینت می‌شوند و ساشه تولید می‌شود. اگر ورقه‌های متالایز به کار برده شود، به نام ساشه متالایز عنوان می‌شود. در حالی که اگر از فویل یا ورقه‌های آلومینیومی استفاده شود، به نام فویل ساشه یا ساشه آلومینیومی شناخته می‌شود.

 امروزه در ساخت دستگاه‌های ساشه دارویی از به روزترین فناوری‌ها و نیز از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های چاپ که توانایی چاپ و تولید انواع بسته بندی دارویی با طرح مورد نظر شما را با بالاترین کیفیت داشته باشد، استفاده می‌شود.

 هزینه تولید ساشه دارویی بستگی به قیمت روز مواد اولیه و ویژگی‌های محصول مورد نظر دارد. محدودیتی در تولید ساشه دارویی وجود ندارد و با استفاده از این دستگاه می‌توانید بدون محدودیت در ضخامت و ابعاد بسته و با توجه به میزان مورد نیاز، ثبت سفارش کنید.

ساشه گیاهی

معرفی ساشه و انواع ساشه‌ها

ساشه گیاهی دستگاهی است که برای بسته بندی انواع پودرهای گیاهی و گیاهان دارویی کاربرد دارد. دستگاه ساشه آویشن نوعی ساشه گیاهی است که بسته‌های یکبار مصرف تک نفره آویشن و ادویه جات معطر را جهت مصرف در رستوران‌ها، هتل‌ها، کترینگ‌ها، آشپزخانه‌ها، فست فودها آماده می‌کند.

ساشه گیاهی کاربردهای مختلفی دارد و قادر است از بسته بندی‌های یک نفره مواد پودری و گرانولی ریز مانند نمک، شکر، ادویه های معطر، فلفل قرمز، فلفل سیاه و انواع گیاهان دارویی مانند روتارین، پودرهای تقویت کننده و... را تولید نماید و به مشتریان خود ارائه دهد.

 بسته بندی‌های ساشه تک نفره ادویه‌جات معطر توسط این دستگاه به شکل مدادی و سه طرف دوخت انجام می‌شود. معمولاً عرض بسته‌های تولید شده ۸ سانتی متر الی ۳۲ سانتی متر است. ساشه گیاهی مجهز به دستگاه تاریخ زن، نوار نقاله کانتردار می‌باشد و چنانچه بخواهید تعداد بسته‌های تولیدی مشخص شود، می‌توانید از نوار نقاله سنسوردار استفاده نمایید.

 علاوه بر ادویه جات معطر با دستگاه ساشه گیاهی می‌توانید انواع دمنوش‌های گیاهی از جمله چای سبز، چای ترش، بومادران، به لیمو و... را به راحتی در بسته‌های کوچک تک نفره بسته بندی کنید. ساشه گیاهی دمنوش‌های گیاهی مختلف را بدون دردسر و مشکلات روش سنتی آماده مصرف و دم کردن می‌کند.

 سرعت این دستگاه بسیار بالا می‌باشد و تمامی فرایند بسته بندی به شکل تمام اتوماتیک انجام می‌شود. البته نوعی دستگاه تی بگ زن نیز دمنوش‌های مختلف را در بسته‌های کوچک کاغذی بسته بندی می‌کند که نوع بسته بندی آن متفاوت است. مخزن دستگاه ساشه گیاهی که نوعی ساشه پودری است، طوری طراحی شده که به جای جک مجهز به ماردون می‌باشد تا مانع از به هم چسبیدن مواد گیاهی مورد نظر شود.

ساشه غذایی

ساشه غذایی

انواع ساشه‌ها با توجه به طراحی و ابعاد مناسبی که دارند، دارای کاربردهای مختلفی هستند. بسته‌های ساشه به شکل چند لایه هستند و به دلیل دوخت پذیری مناسبی که دارند مانع از ورود هر نوع آلودگی خارجی و رطوبت درون بسته‌ها می‌شوند. با این وجود از سلامت و بهداشت محصول اطمینان حاصل می‌شود.

 یکی از انواع پر مصرف ساشه‌ها، ساشه غذایی است و به دلیل کاربری آسان، کم حجم بودن و طراحی ارگونومیک این دستگاه در صنعت مواد غذایی با استقبال وسیعی مواجه شده است.

لفاف داخلی ساشه‌ها در مکانی کاملاً بهداشتی و به دور از هر نوع آلودگی و با استفاده از دستگاه‌هایی با سطح تکنولوژی بالا تولید می‌گردند. از انواع مختلف ساشه غذایی می‌توان به ساشه سس، آلوچه، آبلیمو، سرکه، مغز تخمه کدو، مغز تخمه افتابگردان، بادام زمینی و دستگاه بسته بندی حبوبات اشاره کرد.

ساشه آرایشی بهداشتی

ساشه آرایشی بهداشتی

ساشه‌های آرایشی بهداشتی نیز مانند ساشه‌های مواد غذایی از چند لایه فویل آلومینیوم، متالایز و. تشکیل می‌شوند. بسته بندی‌‌های ساشه محصولات مشتری پسندی است که به طور کاملاً بهداشتی تهیه می‌شود و دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند.

 به دلیل پوشش محکم مناسب با قابلیت دوخت پذیری بالا و حجم کم دارای محبوبیت بالایی بین افراد، جهت مصارف گوناگون دارند. ساشه‌های آرایشی بهداشتی اغلب به عنوان محصولاتی یکبار مصرف جهت تبلیغات و معرفی محصول مورد نظر به کار برده می‌شوند.

 بر این اساس کیفیت چاپ چنین محصولاتی در درجه اول اهمیت قرار دارد و با توجه به انواع مصارف ساشه‌های آرایشی بهداشتی آنها را تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

 از ویژگی‌های بارز این نوع ساشه می‌توان به کیفیت بالای چاپ، حجم پایین و تولید به صورت براق یا مات اشاره کرد.

 ساشه‌های آرایشی بهداشتی شامل مواردی از قبیل لوسیون، لاک پاک کن، پنبه الکلی، رنگ مو، شامپو، پودر دکلره، پودر موبر، دستمال مرطوب مخصوص کودکان و دستمال مرطوب بانوان و آقایان می‌شود. تولید ساشه‌های آرایشی و بهداشتی با کیفیت بالا و هزینه مقرون به صرفه با استفاده از دستگاه ساشه امکان پذیر می‌باشد.

ساشه کشاورزی

ساشه کشاورزی

یکی از محصولات متنوع از ساشه مربوط به بخش صنعت کشاورزی می‌باشد و سالیان زیادی است که در این زمینه تجربه کسب کرده است و راهکارهای مناسبی در راستای بسته بندی‌های متنوع و مناسب محصولات مختلف کشاورزی ارائه شده است.

 امروزه تولید کنندگان توانسته‌اند با استفاده از دستگاه ساشه محصولات کشاورزی مانند انواع سموم و آفت کش‌ها، کودها را بسته بندی و به بازار عرضه نمایند. لفاف‌های به کار برده شده در بسته‌های ساشه کشاورزی، محصول داخل ساشه را از هر نوع عوامل خارجی و نور محافظت می‌کند. همچنین بسته‌ها مقاومت بالایی در برابر پارگی و دما دارند.

 برخی از محصولات کشاورزی مانند سموم و آفت کش‌ها به شکل طبیعی سمی و واکنش پذیر هستند. از این رو داشتن بسته بندی مناسب که آن را از هرگونه نشت پذیری یا ورود هوا و رطوبت، در امان نگه دارد، مهم است. ساشه‌های کشاورزی طبق استانداردها و حفظ مناسب مواد شیمیایی تولید می‌شوند.

 به طور پیوسته راه حل‌های جدید و موثری جهت بسته بندی سموم مختلف ارائه می‌شود تا از آن‌ها در برابر عوامل تاثیرگذار مانند رطوبت، نور، دما و. محافظت کند. به همین دلیل این ساشه‌ها به صورت چند لایه بسته بندی می‌شوند و امکان چاپ چندین رنگ روی آنها وجود دارد.

ساشه دام، طیور و آبزیان

از دیگر محصولات ساشه می‌‌توان به ساشه دام، طیور و آبزیان اشاره نمود که بسته‌های تولیدی شامل ساشه‌های خوراک دام، طیور و آبزیان می‌باشد. علاوه بر این داروهای دامی را نیز به این بسته‌ها ساشه می‌توان اضافه نمود.

ساشه 200 گرمی کشاورزی

 این نوع ساشه‌ها نیز کاملاً قابلیت انعطاف پذیری دارند و محتوای درون بسته از عوامل خارجی محافظت می‌شود. معمولاً این ساشه‌ها در بسته‌های ۲۰۰ گرمی تولید می‌شوند. بسته‌های ساشه در صنعت دامپزشکی اغلب شامل انواع لوازم مورد نیاز حیوانات خانگی از جمله لوازم بهداشتی، مواد غذایی و خوراکی و. می‌باشد.

 

اشتراک گذاری :

...
دستگاه بسته بندی ساشه ماردونی دوخت پشت علی کافه
562,400,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه بسته بندی ساشه پودری 1-100 گرم چهارطرف دوخت
399,000,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه بسته بندی ساشه پودری 5-500 گرم چهار طرف دوخت
419,000,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه بسته بندی ساشه پودری 2-200 گرم دوخت پشت آسان بازشو
224,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه بسته بندی ساشه پودری 25-1200 گرم سه طرف دوخت
269,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه بسته بندی ساشه پودری 1-100 گرم دوخت پشت
191,200,000 تومان
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود