دستگاه پرکن دستگاه پرکن بسته بندی (ساشه) صفر تا صد داشتن بسته بندی مدرن

صفر تا صد داشتن بسته بندی مدرن

icon چهارشنبه 22 دی 1400
 صفر تا صد داشتن بسته بندی مدرن

چه عاملی باعث ترغیب شما برای  خرید محصولی می شود؟ حتما متوجه شدید که طراحی بسته بندی محصول تا چه اندازه در خرید شما تاثیر دارد، در حالی که شاید به آن محصول نیاز نداشته باشید. در واقع مصرف‌کنندگان وخریداران جذب محصولاتی می شوند که طراحی و ساختار آن حتی برای مدت کوتاهی به آنها احساس خوشایندی بدهد. البته این کار بوسیله ی دستگاه های ساشه مدرن ای جی به راحتی قابل انجام است.

شاید در گذشته، بسته بندی تنها به عنوان ابزاری جهت محافظت و نگهداری از کالا به کار می رفته ولی امروزه دیدها نسبت به بسته بندی فرق دارد و هدف چیزی فراتر از محافظت کلا به شمار می‌آید. به همین خاطر است که انواع بسته بندی های مختلف با طراحی جذاب و خلاقانه در بازار موجود می باشد.

بسته بندی مدرن با دستگاه پرکن بسته بندی

آری! در حال حاضر بسته‌بندی عامل جلب توجه و ایجاد حس و حال خاص برای اکثر مشتریان به شمار می‌آید. بسته بندی نوعی برندسازی جهت برگزیده شدن کالا میان گروه رقبا در قفسه های فروشگاه ها می باشد. به همین دلیل قصد داریم طراحی بسته بندی نوین و موفق در فروش را با آموزش های جامعی بیان کنیم تا بتوانید در زمینه فروش محصول نیز موفق شوید.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

طراحی بسته بندی چیست؟

طراحی بسته بندی، پکیجینگ یا جعبه و... در مجموع ترکیبی هنری از شکل، تصاویر، ساختار، رنگ ها، متریال و ... در یک بسته بندی است که به غیر از محافظت از محصول مورد نظر، نماد مشخصی از برند را به نمایش می گذارد.

بسته بندی نه تنها به عنوان جعبه زیبا عنوان می شود، بلکه ابزاری برای بازاریابی به حساب می‌آید که می‌تواند تعداد بیشتری مشتری را به سمت خود جذب کند و تاثیر شگفت انگیزی در فروش محصول داشته باشد. یک بسته بندی مدرن دارای طراحی حرفه ای جهت نمایش جنبه های جذاب محصول و از همه مهم تر ترغیب مخاطبان به خرید کالا می باشد.

به همین دلیل خواه ناخواه طراحی بسته بندی محصول از اصلی ترین فاکتورهای انتخاب کالا توسط مشتریان محسوب می‌شود. یک بسته بندی جذاب، باکیفیت و ظریف به شکل مستقیم باعث ترغیب مشتریان می شود تا بدون تردید محصول شما را از بین دیگر محصولات  قفسه های فروشگاه انتخاب کنند.

چرا طراحی بسته بندی کالا تا این حد اهمیت دارد؟

می‌توان گفت روزانه با انواع بسته بندی های مختلف که زندگی ما را احاطه کرده‌اند، روبه‌رو هستیم به همین علت طراحی و ساخت یک بسته بندی جذاب و چشم نواز که در عین حال با محصول هم سازگار باشد و متمایز بودن خود را کاملاً نشان دهد، بسیار مهم است و حتی در فروش چند برابری محصول هم موثر خواهد بود.

آیا بسته بندی تا این حد در فروش محصول تاثیر دارد؟ اگر واقع بینانه نگاه کنیم محصول شما هر چقدر هم که با کیفیت باشد بدون بسته بندی صحیح، هیچ شناسه و هویتی ندارد. بنابراین چنین محصولی نه تنها حرفی از برند و اعتبار خاصی ندارد و بلکه حتی نمی‌تواند به معرفی درست محصول بپردازد.

جدای از این موضوع، یک بسته بندی بی‌کیفیت و نامناسب قادر نیست از محصول به درستی محافظت کند و تحت هر شرایطی آن را سالم نگه دارد. در این صورت خریدار اعتماد نمی‌کند و یقیناً فروش با افت شدیدی روبرو می شود.

 در این حالت مهم نیست که کالایی شما چقدر با کیفیت و کاربردی است چون کالایی که بسته‌بندی مناسبی ندارد، قطعاً با شکست در فروش مواجه خواهد شد. به طور کلی سه دلیل اصلی برای داشتن بسته بندی حرفه ای ذکر شده است که در ادامه توضیح مختصری در مورد هر کدام می دهیم.

۱- محافظت از کالا: اگر موردی مانع نزدیکی شما و مشتریان باشد، قطع به یقین تجربه دریافت کالای آسیب دیده از طرف شما می باشد در چنین صورتی امکان خرید دوباره از برند شما بسیار بعید به نظر می رسد. توجه کنید که انتخاب جنس و ماده مناسب جهت بسته بندی محکم بهترین شانس و ابزار شما برای حفاظت از محصول مورد نظر خواهد بود.

۲- متمایز بودن بین رقبا: امروزه چه در فروش حضوری و چه در فروش به صورت اینترنتی اکثر کالاها دارای بسته بندی مشابه یا حتی یکسان از نظر شکل ظاهری خصوصاً در کالاهای صادراتی می باشند.

مراحل طراحی بسته‌بندی به چه شکل انجام می‌گیرد؟

 در چنین فضا و شرایطی عاملی که باعث جذب و ترغیب مشتری برای خرید کالا از شما می شود، هویت برند محصول است. بسته‌بندی مناسب کالا مهمترین و اصلی ترین نقش را در بازاریابی محصول بازی می‌کند. به همین خاطر بدون شک بدون یک طراحی جذاب و چشمگیر در بسته بندی، شما به آسانی از ذهن و خاطر مخاطب حذف خواهید شد.

۳- ایجاد تجربه به یاد ماندنی: پس از خرید کالا اولین تماس مشتری با بسته بندی محصول مورد نظر است و اگر آن باعث حس رضایت و خوشایندی از خرید باشد، منجر به شروع یک تجربه لذت بخش در مخاطب می شود، حتی اگر خریدار هنگام خرید نسبت به بسته بندی آن بی توجه باشد. چون به هر حال پس از مصرف به بسته‌بندی آن رجوع می‌کند که این فرصتی برای معرفی بهتر و تجربه حس خوب پس از خرید است.

حالا که به اهمیت بسته بندی کالا پی بردید، درمی‌یابید که طراحی اولیه بسته بندی مهمترین اصل است که در ادامه با مراحل طراحی بسته بندی بیشتر آشنا خواهید شد.

مراحل طراحی بسته‌بندی به چه شکل انجام می‌گیرد؟

در طراحی بسته بندی برای داشتن نتیجه بی نظیر و عالی به نکاتی همچون جلوگیری از اتلاف وقت و تحویل به موقع محصول هم باید توجه کنید. حاصل ساختار طراحی بدون نقص و اصولی پس از طی مراحلی، یک بسته بندی بی رقیب و جذاب است که به آسانی در مجموعه‌ای از بسته بندی های رقبا می درخشد.

 اولین قدم در طراحی بسته‌بندی درک مفهوم پشت آن است. در این مرحله باید نگاهی دقیق به همه جنبه های بسته بندی داشته باشید. دقت کنید که این مرحله سرنوشت سازی است. پس از طراحی طرح خود، آن را برای مرحله بعدی آماده کنید تا در یک چارچوب منظم به اجرا در آید.

مرحله دوم برنامه ریزی و ترسیم نقشه مسیر است. در این مرحله نقشه راه و نقاط عطف شما مشخص می شود. شما با استفاده از این نقشه می توانید میزان هزینه مراحل بعدی را بدون هزینه اضافی محاسبه و پیش بینی کنید. برای همین در این مرحله همفکری برای طراحی یک نقشه راه بسیار مهم است.

مرحله سوم تحقیق و جمع آوری اطلاعات است. در این مرحله با توجه به محصول خود، بازار هدف و دیگر اهداف مشخص شده، طراحی بسته بندی را مشخص می کنید و نسبت به موارد زیر نگاهی دقیق تر خواهید داشت.

تحقیق در مورد مشتری

تحقیق در مورد بازار

نمونه اولیه طرح بسته بندی مورد نظر

در صورتی که کارتان را از صفر شروع کردید تحقیق روی مشتری راه حل مهمی است. چون طراح با شناخت بهتر مشتری برند خود می تواند خواسته و نیاز او را درک کند. هدف از این مرحله آنالیز و بررسی و ساخت نمونه و طرح اولیه طبق نظر و ایده ساختار بسته بندی می باشد. نمونه اولیه باید شامل رنگ ها، نیازهای قانونی، نام محصول و موارد مهم دیگر بسته بندی باشد.

در مرحله چهارم که رسم طرح کلی بسته‌بندی است، با توجه به نمونه طرح اولیه و تحقیقات انجام شده به نهایی سازی طرح می رسید. بخش کثیری از این مرحله عملی و اجرایی می‌باشد و باید دست به کار شوید و ایده خود از طراحی بسته بندی محصول را بطور کامل رسم کنید.

 در این مرحله مواردی مانند بارکدها، لوگوی برند، محتوا و ظاهر بسته بندی و آدرس شرکت در جای خود در طرح کلی بسته بندی قرار می گیرند. پس از اجرایی شدن طرح اگر پیشنهاد و ایده بهتری داشتید، هر کجا را که نیاز داشتید تغییر می دهید.

 وقتی طرح اولیه مورد تایید واقع شد نوبت به چاپ بسته بندی طراحی شده می رسد. در اینجا طراح باید متریال بسته بندی و نوع چاپ را مشخص کند. فراموش نکنید که آماده‌سازی طرح بعد از چاپ راه برگشتی ندارد و کوچکترین اشتباه در اینجا به جبران هزینه هنگفتی خواهد انجامید.

طرح حرفه ای بسته بندی چه ویژگی هایی دارد؟

حال که اهمیت طراحی اصولی بسته بندی را درک کردید، می‌توانید طراحی خوب، بد و زشت را مورد بحث قرار دهید. زمانی می‌توان از یک بسته‌بندی انتظار جذب مخاطب را داشت که طبق اصول و نکات پیش رفته باشد. در کل طراحی بسته بندی کالا برای اینکه بتواند مشتری را جذب و ترغیب به خرید کند، باید شش قانون کلی را به کار گیرد تا خروجی و نتیجه کار جذاب تر و موثرتر باشد. این شش قانون شامل موارد زیر می باشد:

1.    ساخت قالب استاندارد بسته بندی

2.    انتخاب جنس مناسب بسته‌بندی

3.    استفاده از فونت جذاب و سازگار با محصول

4.    انتخاب رنگ مناسب بسته بندی

5.    توجه به کاربردی بودن بسته بندی

6.    صداقت برند برای بقای برند

اگر می خواهید مخاطبان بیشتری را برای خرید محصولاتتان مشتاق کنید، علاوه بر این که به فکر بالا بردن کیفیت محصول خود باشید باید فکر نوع طراحی بسته بندی محصول خود نیز باشید.

 از راه های مناسب برای ایجاد خلاقیت و نوآوری در طراحی بسته بندی، بررسی نمونه طراحی ها و الگوهای جهانی و الهام گیری از آنها می باشد. از نکات مهم در بسته بندی مواد غذایی توجه به نوع محصول می باشد.

 طوری که نه تنها از محصول در شرایط مختلف محافظت می کند بلکه در افزایش میزان فروش تاثیر بسزایی می گذارد. به عنوان مثال بسته بندی زعفران و بسته بندی سبزیجات با هم متفاوت است. یک طراح می‌تواند با استفاده از هنر و دانش خود برای هر محصول یک بسته بندی متمایز طراحی کند تا به نتیجه مطلوبی برسد.

اشتراک گذاری :

پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود