ماشین آلات صنایع غذایی دستگاه خشک کن ظرفیت انواع دستگاه میوه خشک کن چقدر است؟

ظرفیت انواع دستگاه میوه خشک کن چقدر است؟

icon دوشنبه 19 مهر 1400
 ظرفیت انواع دستگاه میوه خشک کن چقدر است؟

دستگاه میوه و سبزی خشک کن یک دستگاه جهت رطوبت گیری و خشک کردن میوه ­ها و سبزیجات ساخته و تولید شده است. این دستگاه در صنایع غذایی کاربرد دارد. از موارد کاربرد خشک کن میوه در مشاغل خانگی اینکه با دستگاه میوه خشک کن می توان به راحتی میوه، سبزی، گوشت و غیره را خشک کرد. چیپس میوه یکی از محصولات پر استفاده در سبد غذایی خانوار است که توسط این دستگاه تولید می­ شود.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

خشک کردن میوه ­ها، سبزیجات، گوشت، لواشک و غیره باعث طولانی ­تر شدن عمر محصولات می شود. دستگاه میوه خشک کن براساس عملکرد و ساختار در چند مدل ساخته و تولید شده است.در ادامه درباره انواع مدل میوه خشک کن، مزایا و ویژگی های دستگاه توضیح داده شده است.

انواع دستگاه خشک کن میوه

دستگاه میوه خشک کن به 2 نوع زیر تقسیم می‌شود :

دستگاه ميوه خشك كن كابيني

دستگاه ميوه خشك كن خانگي

دستگاه ميوه خشك كن كابيني

دستگاه-میوه-خشک-کن-10-سینی

این مدل دستگاه نسبت سایر مدل های دستگاه خشک کن کاربرد بالایی در صنایع دارد. دستگاه میوه خشک کن کابینی با ظرفیت ­های مختلف از 8 سینی تا 40 سینی ساخته و تولید شده است؛ که در ظرفیت 8 سینی تا 15 سینی کاربرد خانگی دارد و از 15 سینی به بالا کاربرد صنعتی دارد و در صنایع استفاده می­ شود.

این مدل دستگاه همانطور که از نامش پیداست؛ مدل کمدی با قفسه های مختلف می­ باشد. ابتدا میوه ها و سبزی ها را درون سینی های دستگاه قرار داده و سپس درب دستگاه را می­ بندید.پس از آن حرارت دستگاه یا هوای گرم بطور یکنواخت وارد کابین­ ها شده و رطوبت موجود در محصولات را می­ گیرد و میوه ­ها و سبزی ­ها را خشک می ­کند. روی درب دستگاه یک پنجره شیشه­ ای جهت بررسی کردن مراحل کار دستگاه تعبیه شده است. با مشاهده از روی پنجره­ ی شیشه ­ای می­توان بروز خطا و آسیب در دستگاه را متوجه شد.


دستگاه ميوه خشك كن خانگي

دستگاه-میوه-خشک-کن-30-سینی

دستگاه میوه خشک کن خانگی یک دستگاه میوه خشک کن کوچک با ظرفیت 5 تا 6 سینی، با سیستم برقی می­ باشد. حرارت در این مدل دستگاه جهت خشک کردن میوه ها بطور یکنواخت پخش می ­شود.

خرید دستگاه میوه خشک کن خانگی نسبت به دستگاه میوه خشک کن صنعتی به صرفه تر است. زیرا قیمت پایین­ تری دارد و برای خشک کردن میوه­ هایی که تازه نیستند و کیفیت بالایی نیز ندارند؛ بسیار مناسب می­ باشد.

طرز استفاده دستگاه میوه خشک کن چگونه است؟

دستگاه میوه خشک کن یک منبع تولید و فن هوای گرم و چند سینی طبق ظرفیت دستگاه جهت خشک کردن محصولات دارد. شیوه استفاده از دستگاه میوه خشک کن اینگونه است؛ که میوه و یا محصولات دیگر را روی سینی ­ها قرار داده، سپس درب دستگاه را بسته و دستگاه را روشن می  کنید؛ با روشن کردن دستگاه اجازه پخش حرارت یکنواخت و مناسب جهت خشک کردن و گرفتن رطوبت میوه ها و یا محصولات می­ دهید. میوه ها و محصولات با دستگاه میوه خشک کن بدون از دست دادن مواد مغذی و ویتامین‌های خود خشک می­شوند.

نکات مهم در استفاده از دستگاه میوه خشک کن

1-  نباید چند مدل محصول مختلف را همزمان با دستگاه میوه خشک کن، خشک کرد.

2-  میوه ها باید پیش از خشک کردن، خرد  شده و اسلایس شده باشند. جهت اسلایس کردن میوه ­ها می­توانید از دستگاه اسلایسر میوه استفاده کنید.

تفاوت دستگاه میوه خشک کن و فر پخت

تفاوت دستگاه خشک کن با فر چیست ؟ خشک کردن میوه­ ها با فر پخت به چند دلیل اصلا مناسب نمی ­باشد.

1-  گرما در فر برعکس دستگاه میوه خشک کن بطور یکنواخت پخش نمی­ شود و باعث پخته شدن میوه می­شود.

2-  میوه­ ها و محصولاتی که در فر خشک می­شوند؛ بدلیل پخته شدن در فر از دست می­دهند؛ درصورتی که در دستگاه میوه خشک کن میوه ­ها و محصولات با حفظ مواد مغذی و ویتامین­ ها، خشک می شوند.

طرز تهیه میوه خشک (چیس میوه)

ابتدا میوه ­ها را توسط دستگاه اسلایسر خرد و اسلایس کرده، سپس میوه های اسلایس شده را روی سینی ­های مشبک دستگاه قرار داده، تایمر دستگاه را براساس نوع میوه تنظیم کرده و دستگاه را روشن می­کنید. در نهایت پس از اتمام کار دستگاه، میوه ­های خشک شده یا چیپس میوه تولید شده را از دستگاه خارج کرده و جهت بسته بندی میوه­ های خشک شده را به دستگاه بسته­ بندی می­برید. طرز تهیه سبزی خشک کاملا شبیه طرز خشک کردن میوه ­جات و تهیه چیپس میوه می­ باشد.

چیپس-میوه

طرز تهیه لواشک

جهت تولید لواشک، ابتدا ورق­های روغنی مناسب دستگاه میوه خشک کن را روی سینی ­ها قرار داده و مایع لواشک را روی ورق ­ها می ­ریزید؛ پس ازآن سینی­ ها را در دستگاه قرار داده؛ مدت زمان مورد نیاز را تنظیم کرده و دستگاه را روشن می­ کنید. پس از انتهای کار لواشک ­های تولید شده را از دستگاه خارج کنید.

 ویژگی ­ها و نکات مهم در انتخاب دستگاه خشک کن میوه

ظرفیت دستگاه میوه خشک کن

ظرفیت دستگاه میوه خشک کن با میزان خروج محصول یکی است و هر دستگاه میوه خشک کن ظرفیت تولید متفاوتی دارند. انتخاب دستگاه با ظرفیت مناسب، به میزان محصول ورودی، تعداد سینی و طبقات و زمان خشک شدن محصولات بستگی دارد.
سینی دستگاه میوه خشک کن

تعداد سینی­ های دستگاه میوه خشک کن براساس ظرفیت دستگاه تعیین می ­شود. ظرفیت دستگاه ارتباط مستقیم با تعداد سینی ها دارد. ظرفیت دستگاه بیشتر باشد؛ به همان میزان تعداد سینی­ ها نیز بیشتر است. فاصله طبقات و سینی ­ها از یکدیگر در دستگاه حدود ۱۰ سانتیمتر می باشد.

    جنس و ابعاد دستگاه میوه خشک کن

جنس بدنه دستگاه میوه خشک کن از استیل می­باشد. جنس سینی­ های دستگاه نیز گالوانیزه و با رنگ الکترواستاتیک می­باشد. شکل سینی­ ها نیز معمولا جهت شکیل بودن ظاهر میوه­ ها، مشبک می­باشد. ابعاد دستگاه میوه خشک کن نیز با ظرفیت دستگاه ارتباط مستقیم دارد.

   مدت زمان خشک شدن میوه‌ها

 مدت زمان خشک کردن میوه با دستگاه خشک کن متفاوت می ­باشد. مدت زمان خشک شدن میوه ­ها به نوع برش و ضخامت میوه ­ها، میزان آبدار بودن و ظرفیت دستگاه بستگی دارد.

 مزایای استفاده از دستگاه میوه خشک کن

 از مزایای استفاده از دستگاه میوه خشک کن این است که خشک کردن میوه ­ها و سبزیجات با دستگاه میوه خشک کن باعث طولانی­ تر شدن عمر محصولات و ماندگاری بالای محصولات در کنار حفظ مواد مغذی و سالم بودن محصولات می  شود. از جهت دیگر نیز چیپس میوه که با دستگاه خشک کن تولید می­شود؛ یکی از محصولات و خوراکی­های پرطرفدار در سبد خوراکی خانوار جهت مصرف روزانه، پذیرایی و می ­باشد.

    با خرید دستگاه میوه خشک کن می­توانید به کسب درآمد و شغل دوم فکرکنید. زیرا  دستگاه میوه خشک کن یک دستگاه با قیمتی اقتصادی می باشد  و از نظر مصرف انرژی  و سایر هزینه ­ها، کاملا بهینه می­ باشد.

اشتراک گذاری :

...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 6 سینی UV دار
14,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 6 سینی
13,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 8 سینی UV دار
19,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 8 سینی
18,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 16 سینی
49,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 30 سینی
96,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن گردان 40 سینی
ناموجود
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود