ماشین آلات صنایع غذایی دستگاه تصفیه دستگاه تصفیه روغن خوراکی چه کاربردهایی دارد

دستگاه تصفیه روغن خوراکی چه کاربردهایی دارد

icon دوشنبه 19 مهر 1400
 دستگاه تصفیه روغن خوراکی چه کاربردهایی دارد

 

دستگاه تصفیه روغن چیست؟

دستگاه تصفیه روغن دستگاهی برای تصفیه و لرد گیری روغن می باشد و در صنایع غذایی بسیار کاربرد دارد. کارخانه ها و صنایع تولیدی روغن پیش از بسته بندی روغن در دستگاه تصفیه روغن، تصفیه می شوند و ناخالصی های موجود را گرفته و محصول را برای بسته بندی آماده می کند.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

کارخانه و صنایع تولیدی ابتدا محصول روغن را توسط دستگاه روغن گیری با روغن گیری از دانه های روغنی، تولید می کنند و جهت لرد گیری و خالص کردن روغن تولیدی، محصول را وارد دستگاه تصفیه روغن می کنند. با دستگاه تصفیه روغن می توانید تمامی روغن های تولید شده از دانه های روغنی را از جمله روغن زیتون، روغن کنجد و سیاه دانه و را تصفیه کنید.

لرد گیری در تصفیه روغن چیست؟

روغن های طبیعی و تولید شده از دانه های روغنی از جمله روغن کنجد و زیتون پس از تولید شدن لرد ها و ناخالصی هایی دارد؛ عمل لرد گیری به تصفیه و شفاف سازی روغن گفته می شود.با شفاف سازی روغن، بوی بد روغن، لرد ها و ناخالصی های روغن گرفته می شود و روغن بسیار زلال و شفاف ارائه می دهد. به بیان دیگر در دستگاه های تصفیه روغن یک فیلتر برای عبور روغن و لرد گیری و تصفیه روغن وجود دارد.

 

اهمیت دستگاه تصفیه روغن

دستگاه تصفیه روغن یک دستگاه بسیار با اهمیت و پرکاربرد در صنایع غذایی می باشد. زیرا با استفاده از این دستگاه  اسیدها و لردهای در روغن حذف شده و باعث بالا رفتن ارزش غذایی و کیفیت روغن جهت تاییدیه سلامت می شود.

کارخانه های کوچک بدلیل وجود امکانات کم، روغن تولید شده را پس از تولید، جهت لرد گیری در مخزن تولید نگهداری می کنند و این کار، تازگی محصول را گرفته و به نوعی محصول بیات شده را بسته بندی می کنند.در صورتی که دستگاه تصفیه روغن یک روشی کاملا بهداشتی و سالم است و باعث بیات شدن محصول نمی شود.

 دستگاه تصفیه روغن در دو مدل صنعتی و نیمه صنعتی موجود است. دستگاه تصفیه روغن مدل صنعتی درکارخانه ها و صنایع تولیدی روغن و مدل های نیمه صنعتی در مغازه ها و کارگاه های کوچک روغن گیری کاربرد دارد.

 نکته مهم: جنس دستگاه تصفیه روغن باید استیل باشد.

 

انواع دستگاه تصفیه روغن

دستگاه های تصفیه روغن  براساس نوع عملکرد به چند مدل تقسیم می شود؛ و عبارتند از


دستگاه تصفیه روغن صنعتی
دستگاه تصفیه روغن کنجد
دستگاه تصفیه روغن های سوخته رستورانی

 تصفیه-روغن 

دستگاه تصفیه روغن صنعتی

دستکاه تصفیه روغن در صنایع  غذایی کاربرد بالایی دارد. دستگاه تصفیه روغن صنعتی به نسبت دستکاه تصفیه روغن نیمه صنعتی بزرگتر بوده و ظرفیت بالایی جهت تصفیه روغن دارد. این دستگاه در صنایع غذایی برای تمامی روغن های تولید شده از دانه های روغنی مناسب بوده و کاربرد بالایی دارد. همچنان این دستگاه سرعت بسیار بالایی در تصفیه و لرد گیری دارد.

 

دستگاه تصفیه روغن کنجد

روغن کنجد تولید شده از طریق دستگاه روغن گیری علاوه بر دارا بودن لرد، رنگ تیره ای دارد. به همین دلیل روغن کنجد تولید شده از دانه های روغنی را توسط دستگاه تصفیه روغن کنجد تصفیه کرده و آن را شفاف می کند.

 

دستگاه تصفیه روغن های سوخته رستورانی

دستگاه تصفیه روغن های سوخته رستورانی  یکی از دستگاه های پر مصرف در رستوران هاست. در رستوران ها پس از هر مرحله آشپزی و پخت و پز روغن در حجم زیادی باقی می ماند و از آن روغن چندبار استفاده می شود؛ روغن چند بار استفاده شده طعم و بوی بد و غذا را می گیرد و به مراتب رنگش تیره شده و در نهایت رنگ سوختگی می گیرد. رستوران ها و فست فودها روغن سوخته را تصقیه کرده و مجدد از آن برای طبخ غذا استفاده می کنند.

 

دستگاه تصفیه روغن چگونه کار می کند؟

دستگاه تصفیه روغن یک فیلتر یا لرد برای لرد گیری دارد. کار با این دستگاه اینگونه است که روغن تولید شده ناخالص در مخزن تعبیه شده برای فیلتر و لرد گیری ریخته می شود؛ سپس روغن ناخالص از فیلتر رد شده و بدون ایتکه خواص خود و مواد مغذی موجودش را از دست بدهد در مخزن پایینی ریخته شده و در نهایت روغنی شفاف و زلال را تهیه می کند. با استفاده از دستگاه تصفیه روغن، روغن زیتون، روغن کنجد و سایر روغن های بِکر بدون اینکه خواص خود را از دست بدهند شفاف و زلال می شوند.

اشتراک گذاری :

...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 6 سینی UV دار
14,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 8 سینی UV دار
19,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 12 سینی UV دار
28,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه لیبل چسبان بطری (برقی)
87,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه لیبل چسبان بطری (برقی) با تاریخ زن
112,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه تصفیه روغن دو لایه فیلتر (780 وات)
99,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه تصفیه روغن دو لایه فیلتر (550 وات)
ناموجود
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود