ماشین آلات صنایع غذایی دستگاه آسیاب استفاده از غذاساز برای آسیاب

استفاده از غذاساز برای آسیاب

icon شنبه 28 اسفند 1400
 استفاده از غذاساز برای آسیاب

هر ساله وسایل الکتریکی جدید و متنوعی وارد بازار لوازم خانگی می‌ شود. این وسایل با هدف راحت کردن زندگی با برندهای متفاوتی عرضه می شود. سوالی که ممکن است برای همه پیش بیاید این است که آیا همه این وسایل کاربردی هستند؟ یا باید برای هر کاری یک وسیله جدید تهیه کنید. در اینجا قصد داریم غذاساز و آسیاب را با هم مقایسه کنیم تا آخر با ما همراه باشید.

 غذاساز چیست؟ | دستگاه آسیاب

 خانم های خانه دار که بیشتر وقت خود را در آشپزخانه و آشپزی مشغول هستند، می دانند که آسیاب ها دست راست آنها به حساب می آیند. مدت زیادی است که دستگاه آسیاب جای خود را بین خانواده‌ها باز کرده اند که در مدل های مختلف دستی و برقی تولید شده است. تا هر کس بنا بر نیاز و توان مالی خود اقدام به خرید آن کند و فرآیند خرد کردن و آماده نمودن مواد اولیه به راحتی انجام دهد.

 امکان دارد هنگام خرید بین آسیاب و دیگر دستگاه‌ های شبیه به آن مثل غذاساز، مخلوط کن، خرد کن و... گمراه شوید و نتوانید درست تصمیم بگیرید. در اینجا نیاز است تا توضیح مختصری در مورد هرکدام بدهیم.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

 غذاساز چیست؟

غذاساز حکم یک دستگاه همه کاره برای خانم های خانه دار را دارد و کمک شایانی به انجام هر چه سریع تر کارها می‌ کند. اگر آماده کردن مواد غذایی ۳۰ دقیقه زمان لازم داشته باشد با استفاده از غذاساز این کار در ۵ دقیقه زمان انجام خواهد شد. خرد کردن، ورقه کردن، آسیاب نمودن، پوره کردن از وظایف اصلی دستگاه غذاساز به شمار می‌ آید. اما مهمترین وظیفه این دستگاه مخلوط کردن مواد غذایی می باشد.

 غذاساز به عنوان دستگاه آسیاب مخلوط کن، آبمیوه گیری، خرد کن و... به کار برده می شود. وجه تمایز و تفاوت غذاساز با دیگر دستگاه های مشابه، کارایی و تعداد قطعات دستگاه می باشد. معمولاً غذاسازها از یک ظرف اصلی جهت خرد کردن برخوردار هستند و با توجه به چند کاره بودن آن، قطعات دیگری مثل دیسک های دنده، سری همزن، خمیرزن، تیغه های مختلف و... به آن اضافه می‌ شود.

 به همین خاطر هنگام کار با آن نیاز به استفاده از قطعات زیادی نیست که به کمتر کثیف شدن ظروف کمک می ‌کند. غذاسازها از قسمت موتور جدا هستند و می تواند چندین دستگاه را از قبیل: مخلوط کن، آسیاب، آب مرکبات گیری، آبمیوه گیری و... را روی یک موتور مشترک جای دهند.

 با استفاده از غذاساز علاوه بر خرد نمودن از پس له کردن، خمیر کردن، رنده کردن، هم زدن، برش زدن، پوره کردن مواد اولیه بر خواهید آمد. غذاساز شما را از خرید چند دستگاه تک کاره بی نیاز خواهد کرد. بنابراین شما با خرید یک غذاساز با کیفیت علاوه بر اینکه در هزینه های خود صرفه جویی می کنید، فضای کمتری از آشپزخانه خود را اشغال خواهید کرد.

 دستگاه آسیاب چه کارهایی انجام می دهد؟

آسیاب جزء اولین وسایلی است که به دست بشر ساخته شده است. در قدیم مردم برای پخت نان، از سنگ های سنگین و حیوانات برای آرد نمودن انواع دانه ها مثل گندم و جو کمک می گرفتند. در حال حاضر با ورود این دستگاه‌ ها تنها با فشردن یک دکمه این کار به آسانی میسر خواهد شد.

 آسیاب ها کاربرد زیادی دارند و بسیار محبوب هستند. بعید به نظر می رسد که در آشپزخانه ای آسیاب وجود نداشته باشد. آسیاب ها با اینکه در اندازه کوچکی طراحی و ساخته شده اند، ولی دارای کاربرد فراوانی هستند. به طورکلی کاربرد دستگاه آسیاب صنعتی شامل  جهت خرد کردن، نیم کوب کردن، بلغور و پودر کردن مواد غذایی مختلف به یک دستگاه آسیاب نیاز خواهد بود.

 دستگاه آسیاب چه کارهایی انجام می دهد؟

 این دستگاه به شما در تهیه مواد اولیه انواع کیک، شیرینی جات و نیز انواع غذاها کمک شایانی خواهد کرد. انواع دستگاه آسیاب نیز در دو نوع برقی و دستی تولید شده است که به طور قطع نوع برقی آن محبوب تر است.

 از این وسیله نه تنها در خانه ها بلکه از مدل های صنعتی آن در کارخانجات و مراکز صنعتی استفاده می ‌شود، که در این صورت آنها جهت تولید مواد غذایی در حجم انبوه فعالیت خواهند داشت و نقش پررنگی جهت تولید انواع آرد گندم، جو، ذرت و... همچنین تهیه غذای پرندگان ایفا می کند.

 این دستگاه ها کاربردهای زیادی در عطاری‌ها و صنایع غذایی دارند. به طوری که برای پودر و خرد کردن انواع مغزها از آن استفاده می‌ شود. از دستگاه آسیاب در صورتی که فشار به موتور و دستگاه وارد نشود، می‌ توان جهت آسیاب قهوه نیز استفاده کرد.

 از آنجایی که میزان آسیاب قهوه فرانسه در حد متوسط رو به درشت است می توان از دستگاه آسیاب جهت خرد نمودن آن استفاده کرد. ولی درجه آسیاب قهوه برای اسپرسو و قهوه ترک در حد بسیار ریز می باشد. از این رو نمی ‌توان از آسیاب معمولی جهت پودر نمودن آن بهره برد.

 فرق آسیاب قهوه با آسیاب معمولی در همین است. موتوردستگاه آسیاب قهوه  قوی ‌تر و تیغه های آن نیز تیزتر است و نسبت به آسیاب معمولی از قدرت بیشتری برخوردار خواهد بود، که توان ریز و پودر نمودن دانه های سخت قهوه را داشته باشد ولی با آسیاب معمولی امکان چنین کاری وجود ندارد. دستگاه آسیاب قهوه ترک از پرکاربردترین دستگاه‌ های آسیاب قهوه به حساب می ‌آید.

 تفاوت دستگاه آسیاب و غذاساز

 در مقایسه با غذاساز و آسیاب باید گفت که چنانچه می خواهید هزینه بیشتری خرج کنید و یک دستگاه با چند عملکرد خریداری کنید، بهترین گزینه انتخابی برایتان غذاساز است. اما خردکن های تک کاره با قیمت به صرفه تری که دارند دارای دقت بالایی نیز می‌ باشند که توجه بیشتر افراد را به خود جلب کرده‌ اند.

 غذاسازها به خاطر داشتن قدرت قطعات بیشتر نیاز به فضای بیشتر آشپزخانه دارند. اما آسیاب ها دستگاه های کوچک و جمع و جوری هستند که فضای کمی می ‌گیرند. از لحاظ ظاهری نیز تفاوت زیادی دارند. ولی مقدار موادی که توسط غذاساز آماده می ‌گردد، چندین برابر آسیاب است.

 غذاساز به خاطر دارا بودن تکنولوژی بالا و تعداد قطعات بیشتر نسبت به آسیاب، گران ‌تر است. اما آسیاب ها قیمت پایین تری دارند و برای کسانی که به خرید بهینه اهمیت می دهند، انتخاب مناسبتری است. سوار شدن چند دستگاه روی یک موتور، غذاساز را به دستگاه مدرنی تبدیل کرده است. اما آسیاب ها دارای دقت و سرعت عمل بالایی در خرد و پودر نمودن مواد غذایی دارند.

 شستشو و تمیز کردن غذاساز به خاطر داشتن قطعات زیاد کمی مشکل خواهد بود که اگر قابلیت شستن در ماشین ظرفشویی را هم نداشته باشد، کار شما را سخت تر خواهد شد. قابل ذکر است که فضای زیادی از ماشین ظرفشویی را می ‌گیرد.

 اما آسیاب ها با اندازه کوچکی که دارند به راحتی قابل شستشو و تمیز شدن می باشند. از مزیت های استفاده از غذاساز به کاسه قابل جدا شدن و بدنه شفاف آن می‌ توان اشاره داشت. به طوری که شما می توانید مراحل آماده سازی مواد را به خوبی ببینید.

 در اکثر آسیاب ها امکان جداسازی محفظه داخلی از بدنه اصلی دستگاه وجود ندارد. و نیزامکان دیدن روند خرد شدن مواد را نخواهید داشت. امروزه بعضی کمپانی ها درصدد تولید آسیابی با قابلیت جداسازی محفظه داخلی و شفاف بودن آن برآمده اند.

 گرچه غذاساز به عنوان یک دستیار حرفه ای در آشپزخانه کنار شماست ولی اگر تعداد خانواده شما زیاد نیست و حجم غذای کمی دارید یا کمتر آشپزی می کنید، نیازی به خرید غذاساز نیست. غذاساز با قابلیت‌ های کمتر و آسیاب معمولی برای نیاز شما کافی خواهد بود.

 آسیاب ها در ابعاد کوچکی طراحی شده اند و فضای کمی از آشپزخانه را اشغال می کنند. از آسیاب بیشتر برای پودر کردن مواد غذایی استفاده می شود. بنابراین دارای تیغه های مختلفی می باشد. بهتر است که بدنه داخلی آسیاب‌ ها فلزی باشد تا مقاومت مناسب و بیشتری در آسیاب و پودر کردن مواد سفت مانند خشکبار و انواع ادویه جات داشته باشد.

 در مدل های جدیدتر آسیاب قفل ایمنی لحاظ شده است و تا درب آن به درستی بسته نشود، دستگاه شروع به کار نخواهد کرد. در آخر باید گفت اولین نکته‌ ای که در خرید هر محصولی باید به آن توجه کنید، هدفتان از خرید است. که این محصول باید چه نیازی از شما را برطرف کند؟

بهترین کار قبل خرید غذاساز

 بهتر است قبل از خرید اهداف و بودجه خود را در اولویت قرار دهید و سپس به دنبال محصول مناسب باشید. به این نکته دقت کنید که گرانترین وسایل برقی با بهترین برند اگر مطابق اهداف شما نباشد، گوشه کابینت خاک خواهد خورد و به کاری نخواهد آمد.

 اگر قصد دارید با یک تیر چند نشان بزنید، انتخاب غذاساز با کیفیت بالا مناسب به نظر می ‌آید. ولی اگر به دنبال وسیله‌ ای تک کاره برای خرد و پودرکردن هستید، می توانید آسیاب برقی یا دستی را انتخاب کنید. هیچ وسیله‌ ای بهتر از آسیاب های کوچک و جمع و جور مناسب پودر و بلغور کردن با‌ کیفیت‌ عالی نخواهد بود.

اشتراک گذاری :

...
دستگاه اسلایسر صنعتی
101,200,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه لیبل چسبان بطری (برقی)
78,700,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه لیبل چسبان بطری (دستی)
24,700,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه درب بند دستی بطری پنوماتیک
ناموجود
مشاهده محصول
...
دستگاه درب بند برقی (دستی)
ناموجود
مشاهده محصول
...
دستگاه قرص ساز برقی 6 تن
168,700,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه قرص ساز برقی 8 تن
562,400,000 تومان
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود