دستگاه پرکن دستگاه پرکن مایعات انواع مکانیزم پرکردن در پرکن مایعات رقیق

انواع مکانیزم پرکردن در پرکن مایعات رقیق

icon شنبه 20 فروردین 1401
 انواع مکانیزم پرکردن در پرکن مایعات رقیق

 آیا تا به حال از خودتان سوال کرده اید که مایعات و نوشیدنی های مختلف چگونه داخل ظروف و بطری های پلاستیکی یا قوطی های فلزی و شیشه ای ریخته می شوند؟ مایعاتی همچون شیر، دوغ، آب میوه‌ ها، ماء الشعیر یا آب معدنی.

 دستگاه پرکن مایعات ثقلی

 آیا به این فکر کرده اید دستگاه پرکن مایعات چه کاربردهایی دارند؟ یا چگونه کار می کنند؟ آیا این سوال برای شما پیش آمده که ایده اولیه جهت بسته بندی نوشیدنی های گازدار، شیر و... چگونه در ذهن پیچیده انسان راه پیدا کرد و باعث طراحی دستگاه های امروزی شد؟

دستگاه های پرکن مایعات برای پر کردن انواع مایعات رقیق و مایعات غلیظ در ظروف مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. منظور از مایعات رقیق مایعاتی هستند که حداکثر ویسکوزیته آنها از ویسکوزیته روغن زیتون، کمتر باشد. از این نوع دستگاه پرکن جهت پر کردن مایعاتی مانند: آب معدنی، دوغ، نوشیدنی های طعم دار، سفید کننده ها، مایعات اسیدی، مایعات شیمیایی، دارویی، غذایی،  آب باتری و ... می توان استفاده کرد.

 دستگاه پرکن بنا به درخواست مشتری می ‌تواند پرکن تک نازل، دو نازل، چهار نازل، شش نازل و... باشد و با توجه به ظرفیت مورد نیاز و ظرف بسته بندی مشتری طراحی و ساخته می شود. نوع و مدل دستگاه پرکن با توجه به نوع مواد، حجم تزریقی مواد، ظرف مورد نظر و دقت دستگاه پرکن در مایعات مختلف متفاوت است.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

انواع دستگاه های پرکن مایعات

 با توجه به استراتژی موجود، دستگاه های پرکن مایعات به دستگاه ‌های پرکن معمولی، فشار و وکیوم دسته بندی می‌ شوند. پرکن های معمولی مایعات با استفاده از جاذبه کار می‌ کنند که در آنها مایع به خاطر وزن آن درون بطری های خالی ریخته می شود.

 با این حال شرایط منحصر به فردی جهت حفظ غلظت و نیز تحمل گاز مایعات، باید ایجاد کرد که بسیار ضروری است. از نمونه های قابل توجه این بطری ها می توان به بطری های شیر اشاره کرد.

 پرکن های وکیوم به فشار اتمسفر نیاز دارند که با فشار بیشتری مایعاتی همچون روغن، نوشابه های گازدار، شربت ها و دیگر مایعات که دارای ویسکوزیته بالایی هستند و به این مدل پرکن ها نیاز دارند را درون ظروف مختلف تزریق و بسته بندی کند، که دستگاه بسیار کارآمدی است و از ساختار ساده ای استفاده می نماید.

 فشار در پرکن های مایع از فشار هوا باید بیشتر باشد. این نوع پر شدن به "پر شدن با فشار هوای برابر" و "پر شدن با فشار بالا" تقسیم می گردد. در پر شدن به صورت فشار هوای برابر، فشار مخزن مایع با فشار بطری برابر و یکسان است. بنابراین مایع با توجه به وزن مورد نظر درون بطری تزریق می شود. در صورتی که در پر شدن به صورت فشار بالا، بین فشار مایع و محیط اختلاف وجود دارد.

 آب از جمله مایعاتی است که به عنوان مایع رقیق شناخته می ‌شود. مایعات دیگری که دارای گرانروی شبیه آب باشند نیز در دسته مایعات رقیق قرار می گیرند و به منظور بسته بندی آنها در داخل بطری یا ظروف از دستگاه پرکن مایعات رقیق استفاده خواهند کرد. از مایعات دیگر می‌ توان از عرقیات گیاهی و دارویی، انواع شربت ها، مایعات شوینده مثل شیشه پاک کن ها، دوغ و مایعاتی به این شکل نام برد.

 انواع مکانیزم پر کردن مایعات رقیق

به طور کلی در پرکن های مایعات رقیق از سیستم های پر کردن مختلفی استفاده می ‌شود که می‌ توان در سه گروه پرکن سیلندر پیستونی، پرکن ثقلی و پرکن پمپی دسته ‌بندی کرد. هر کدام از این مکانیزم های پرکردن دارای ویژگی های کیفی و کمیتی مخصوص به خود هستند و کاربرد خاص خود را دارند، که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

 سیستم پرکن سیلندر پیستونی

 این مدل دستگاه پرکن مایعات قابلیت استفاده برای تمامی مایعات با هر نوع ویسکوزیته را دارا می باشد. این مکانیزم از نظر دقت در حجم دارای سطح بالاتری نسبت به دیگر دستگاه ها می باشد. در دستگاه پرکن مایعات در نوع اتوماتیک که تولید بالایی نیز خواهد داشت، با توجه به میزان دقت بالایی که در فرآیند پر کردن نیاز دارد به کاربردن سیستم پرکن سیلندر پیستونی می تواند انتخاب بسیار مناسبی به شمار آید.

 انواع مکانیزم پر کردن مایعات رقیق

  همچنین ثابت بودن حجم مایعات درون محفظه در این سیستم و نیز مکث دائمی آن و تزریق در محفظه باعث می شود که تقریباً خطای وزنی در این مکانیزم برابر با صفر باشد. از نظر میزان هزینه نیز سیستم سیلندر پیستونی رتبه اول را در مقایسه با سیستم های دیگر به خود اختصاص داده است. به همین خاطر دارای قیمت بالاتری می باشد.

 سیستم پرکن مایعات ثقلی

 از این سیستم نیز بیشتر جهت پر کردن مایعات با میزان ویسکوزیته پایین که حالت رقیق دارند، استفاده می شود. در این سیستم از نیروی گرانش و فشار خود مایع به منظور پر کردن و تزریق استفاده می کنند.

 این مکانیزم نسبت به سیستم سیلندر پیستون دارای خطای وزن بیشتری می باشد. از لحاظ هزینه و قیمت این سیستم از قیمت پایین تری نسبت به دیگر مکانیزم‌ ها برخوردار می باشد. از نمونه دستگاه هایی که از این سیستم جهت پر کردن بهره می‌ برند به دستگاه پرکن دوغ می توان اشاره کرد.

 سیستم پرکن مایعات پمپی

 از سیستم پرکن پمپی همانند سیستم سیلندر پیستون می توان برای پر کردن تمامی مایعات استفاده شود. اما از نظر میزان دقت این سیستم در مقایسه با پرکن سیلندر پیستونی با توجه به عواملی همچون عدم کنترل دور موتور محرک پمپ در سطح پایین تری قرار دارد.

 این سیستم جهت پر کردن موادی که دارای چسبندگی بالایی هستند، همانند گریس سرد کاربرد بسیار زیادی خواهد داشت و این انتخاب مناسبی خواهد بود. در کل سیستم پرکن پمپی را می ‌توان بهترین گزینه انتخابی جهت موادی که دارای ویسکوزیته بالایی هستند به حساب آورد. از رایج ترین و پرمصرف ترین موارد استفاده از پرکن پمپی می توان دستگاه پرکن گریس را نام برد.

اشتراک گذاری :

پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود