ماشین آلات صنایع غذایی دستگاه کره گیر ساخت دستگاه کره گیر خانگی

ساخت دستگاه کره گیر خانگی

icon دوشنبه 19 مهر 1400
 ساخت دستگاه کره گیر خانگی

کره یک ماده غذایی غنی از مواد پروتئینی و مغذی است که در سبد خانگی خانوار یکی از پرمصرف ترین لبنیات ها است. این محصول از خامه، شیر یا ماست گرفته می شود. از قدیم تا به الان این محصول در مصارف خانگی بسیار پرمصرف بوده است. در گذشته کره گیری بصورت دستی از طریق مشک گرفته می شده ولی به مرور با پیشرفت علم صنعت و مدرنیته شدن، دستگاه های کره گیر برقی و صنعتی جایگزین روش سنتی شده است. همچنین توصیه میشود مقاله پرطرفدار چطور با 10 میلیون کارآفرینی کنم؟ را مطالعه کنید. 


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

در روش تولید کره با مشک دستی علاوه بر زمان بر و سخت بودن، چربی های ماست بطور کامل جدا نمی شد ولی در روش تولید کره با دستگاه کره گیر برقی، چربی ها بطور کامل جدا می شوند. کره یک محصول لبنی و پرمصرف است؛ که بسیاری از خانوار تمایل به ساخت و تولید کرده در منازل خود دارند.

کار با دستگاه کره گیر

دستگاه کره گیری به دستگاه تولید دوغ نیز معروف است. دستگاه کره گیر به کمک نیروی گریز از چربی ها در ماست، کره را تولید کرده و بطور جداگانه نگهداری می کند و مایع دوغ را جداگانه نگهداری می کند.

دستگاه کره گیری بادام زمینی

دستگاه کره گیری در صنایع غذایی و خوراکی و ...کاربرد دارد. با این دستگاه، می توانید محصولات زیادی که طرفدار بالایی دارد تولید کنید. محصولات تولید شده حاصل از دستگاه کره گیری شامل محصول کره گیر بادام زمینی و کره پسته و ... می باشد. دستگاه های کره گیر بادام زمینی و برقی از نظر ساختار چند مدل دارد:

  • بالا زن
  • پایین زن

دستگاه های کره گیر بالا زن و پایین زن هر دو به یک روش در مدت زمانی کوتاه با سرعتی بالا تولید می کنند و محصولاتی با کیفیت و ارگانیک را تحویل می دهند. دستگاه های کره گیر بالا زن و پایین زن فقط در نوع جایگذاری موتور با هم تفاوت دارند. در دستگاه بالا زن، موتور در بالای دستگاه قرار دارد و  در دستگاه پایین زن موتور در مرکز دستگاه قرار دارد.

مزایای استفاده از کره گیر بالازن و پایین زن

  • کارکرد آسان
  • مصرف برق بهینه
  • راندمان 95 درصد
  • قابلیت شست و شوی آسان
  • فعالیت آرام و بدون سر و صدا
  • صرفه اقتصادی 

دستگاه های کره گیر با چند نوع عملکرد ساخته شده اند

  • کره گیر خانگی
  • کره گیر نیمه صنعتی
  • کره گیر صنعتی

 کره گیر دستی یا خانگی

کره گیر دستی یا خانگی برای افرادی که تمایل به تولید کره در منزل دارند؛ مناسب می باشد. این دستگاه در ظرفیت های مختلفی تولید و ساخته می شود. کره گیر خانگی یا دستی مصرف برق پایینی دارد و محصولاتی با کیفیت تولید می کند. سیستم کره گیری این دستگاه از نوع بالازن است.

کره گیرهای نیمه صنعتی

این مدل دستگاه نیز در ظرفیت های متفاوتی تولید می شود. این دستگاه علاوه بر مصرف خانگی در کارگاه ها و صنایع کاربرد دارد. مصرف برق دستگاه کره گیر نیمه صنعتی کم است و قابلیت تولید با  هر دو سیستم پایین زن و بالا زن را دارد.  

کره گیرهای صنعتی

این مدل دستگاه در ظرفیت های متفاوت و بالا تولید می شود و در صنایع و کارخانه ها کاربرد دارد. سیستم کره گیری صنعتی از نوع بالازن است.

ساخت دستگاه کره گیر خانگی

دستگاه های کره گیر در مدل های متفاوتی جهت مصرف خانگی ساخته می شوند. یک مدل آن کاملا دستی بوده که با چوب و مشک می توانید آن را بسازید و نوع دیگر آن برقی بوده که از آرمیچر در ساخت آن استفاده می شود. مورد مهمی که در ساخت کره گیر خانگی باید رعایت شود این است که جنس انتخاب شده باید ضد زنگ باشد.

ساخت کره گیر با ارمیچر

جهت ساخت کره گیر خانگی برقی باید از آرمیچر استفاده شود. آرمیچر در دستگاه کره گیر خانگی برقی حکم موتور برق دستگاه را دارد.

 

کره گیر بادام زمینی

ساخت دستگاه کره گیر برقی بادام زمینی

جهت دستگاه کره گیر برقی بادام زمینی به وسایل زیر نیاز دارید:

  • سطل استیل با درب
  • موتور الکتریکی یا آرمیچر 300 دور
  • همزن میله ای 

برای ساخت مشک برقی ابتدا لازم است نحوه کارکرد آن را بدانید. با درک نحوه عملکرد این دستگاه شما آسان تر می توانید دستگاه مدنظرتان را طراحی کنید.

در دستگاه کره گیر برقی از یک موتور استفاده می شود. موتور دستگاه با سرعت همزن نصب شده در داخل دستگاه را می چرخاند. با چرخش مخزن مخلوط ماست و آب داخل مخزن دستگاه نیز به چرخش در می آید. وقتی که مخلوط ماست و آب برای مدت طولانی هم زده شود، چربی های موجود در ماست به شکل کره بر روی سطح آن جمع می شوند. برای اینکار حداقل به نیم ساعت زمان نیاز است. این نحوه کارکرد تمامی دوغ زن های برقی می باشد.

فقط در برخی مدل ها همزن و موتور در بخش بالایی قرار دارند که به آنها کره گیر بالازن گفته می شود. مثل دستگاه کره گیر برقی 20 لیتری، در برخی مدل ها نیز همزن و موتور در کف دستگاه طراحی می شوند که به این مدل نیز کره گیر پایین زن گفته می شود. دستگاه کره گیر برقی 100 کیلویی پایین زن نمونه ای از این مدل دستگاه ها می باشد.

مراحل ساخت دستگاه کره بادام زمینی

پس از انتخاب سطل استیل ضد زنگ و مقاوم مناسب، موتور یا آرمیچر دستگاه را در قسمت بالایی ظرف نصب کنید و همزن میله ای را به شفت موتور وصل کنید و در نهایت در صورت تمایل جهت استفاده از مایع دوغ یک شلنگ به دستگاه جهت تخلیه مایع دوغ نصب کنید. یک سوراخ در قسمت پایین و نزدیک کف سطل ایجاد کنید. همزن میله ای باید ضد زنگ و مقاوم باشد. بهتر است که ضخامت میله بدلیل اعمال فشار به موتور زیاد نباشد.

اشتراک گذاری :

...
دستگاه روغن گیری (1500 وات)
62,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه روغن گیری (1800 وات)
ناموجود
مشاهده محصول
...
دستگاه روغن گیری (3000 وات) با فیلتر تصفیه
324,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 6 سینی
13,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 8 سینی
18,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 16 سینی
49,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 30 سینی
96,900,000 تومان
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود