ماشین آلات صنایع غذایی دستگاه روغن گیر کسب درآمد با راه اندازی کارگاه روغن گیری

کسب درآمد با راه اندازی کارگاه روغن گیری

icon سه شنبه 02 آذر 1400
 کسب درآمد با راه اندازی کارگاه روغن گیری

دستگاه روغن گیری جهت روغن گیری از انواع دانه های روغنی مانند: کنجد، زیتون، سیاه دانه، بادام، رازیانه، گردو، فندق، آفتاب گردان، بادام زمینی، تخم کتان و... کاربرد دارد. این دستگاه برای روغن گیری در فروشگاه ها و کارگاه های خانگی و عطاری ها مورد استفاده قرار می گیرد و با قابلیت تنظیم دمای دیجیتال کنجاله، راندمان روغن کشی ازدانه های روغنی را بهبود می بخشد.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

دلایلی که باعث سودآوری دستگاه روغن گیری می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-   هزینه دستگاه روغن گیری: با توجه به بی ثباتی بازار و نوسان قیمت دانه های روغنی، از جمله کنجد خرید دستگاه بزرگ و گران قیمت به صرفه نیست و ارزش اقتصادی خود را از دست داده اند. در حقیقت بازار گنجایش تولید بالا و کار سنگین را ندارد. تولید کننده با ظرفیت بالا با ریسک کمبود مشتری و راکد ماندن سرمایه مواجه است. این مسئله در مورد دستگاه های روغن گیری فروشگاهی که ابعاد کوچکتری دارند، وجود ندارد.

چون با توجه به سفارشات مشتریان خود اقدام به کار می کنند و ریسک خرید مشتری بسیار پایین است. با افزایش روزانه تولید خود و همچنین با پیشرفت کسب و کار خود دستگاه خود را به مدل های بالاتر ارتقا دهند و برای دستگاه دست دوم هم مشتری و خریدار هست که از سرمایه گذاری سنگین جلوگیری می کند و به صرفه تر است.

2-   هزینه ها جهت نگهداری دستگاه روغن گیری: دستگاه های بزرگ و سنگین روغن گیری نیاز به هزینه های بالایی جهت نگهداری و اپراتوری دارد. این مشکل بیشتر به خاطر تکنولوژی قدیمی و عدم توانایی و تجربه افراد تازه کار با دستگاه بروز می کند. در واقع کسی که با روغن گیر کار می کند باید به امور فنی دستگاه تسلط کامل داشته باشد که همین موضوع باعث بالا رفتن هزینه ها می شود. دردستگاه های مدل فروشگاهی، نگهداری دستگاه آسان است که این مورد باعث کاهش هزینه ها و افزایش سود حاصل در مقایسه با دستگاه های بزرگ می شود.

روغن گیری در منزل

یکی از پرکاربردترین ماشین آلات صنایع غذایی، دستگاه روغن گیری است که امروزه افراد زیادی در منازل خود از این دستگاه استفاده می کنند. اخیرا به دلیل پایین آمدن قدرت خرید افراد جامعه، مردم بیشتر به دنبال خرید محصولات خانگی و همچنین در پی ایجاد کسب و کارهای کوچک خانگی هستند.

روغن ها یکی از پراستفاده ترین محصولات صنایع غذایی محسوب می شود که در بیشتر خانه ها یافت می شوند. بعضی افراد با تهیه و خرید دستگاه روغن گیری و روغن کشی به دنبال روغن گیری از انواع دانه های روغنی و فروش آن به مصرف کنندگان هستند. در اینجا قصد داریم شما را با انواع دستگاه روغن گیری صنعتی، دستگاه روغن گیری خانگی و مزایای ایجاد کسب و کار روغن گیری با استفاده از دستگاه روغن گیری خانگی و کسب درآمد از آن آشنا کنیم.

برای راه اندازی خط تولید خانگی روغن گیری به دستگاه روغن کشی خانگی و فضایی به اندازه 12 متر و سرمایه ای حدود 10 تا 15 میلیون تومان و دو نفر نیروی کار نیاز دارید. مدت زمان بازگشت سرمایه 3 ماه می باشد. برای شروع کار انتخاب دستگاه روغن گیری خانگی ارزان قیمت به صرفه تر است. چون شما تازه کار هستید و تجربه کافی در این حرفه را ندارید. هم اکنون ارزانترین دستگاه حدود 4 تا 5 میلیون تومان قیمت دارد.

پرکردن ظروف در ابتدا به صورت دستی انجام می شود و در این مرحله نیازی به خرید دستگاه پرکن ندارید. مرحله بعدی بسته بندی روغن ها است. هزینه ای که باید بپردازید با توجه به استفاده از ظروف پلاستیکی یا شیشه ای متغیر است که برای کاهش هزینه ها استفاده از ظروف پلاستیکی به صرفه تر است. دستگاه روغن گیری خانگی کوچک می تواند در هر ساعت 10 لیتر روغن تولید کند که تولید هر لیتر روغن دست کم حدود 10000 تومان سود دارد.

پیشنهاد میشود مقاله مراحل تبدیل شدن دانه های روغنی به روغن را مطالعه کنید. 

انواع مختلف دستگاه روغن گیری خانگی

دستگاه روغن گیری دستی خانگی

دستگاه روغن گیری فشاری قادر خواهد بود با استفاده از فشار ایجاد شده به راحتی روغن موجود در برخی دانه های روغنی را خارج کند. روغن گیری خانگی دستی  دارای اهرم هایی هستند که اپراتور با فشار دادن آنها روغن موجود در دانه ها را خارج می کند. از این مدل دستگاه روغن کشی برای روغن گیری از تخمه آفتاب گردان، کنجد و سویا می توان استفاده کرد. 

دستگاه روغن گیری پرس سرد و گرم

در حال حاضر بیشتر دستگاه های روغن گیری از نوع پرس سرد استفاده می کنند و نیازی به حرارت برای گرفتن روغن ندارند. اما بعضی از دانه های روغنی با ایجاد فشار، روغن آنها خارج نمی شود. به همین دلیل نیاز به دستگاه روغن کشی پرس گرم، با قدرت فیلتراسیون بالا داریم تا بتوانیم روغن این دانه ها را خارج کنیم.

این مدل دستگاه های روغن کشی با استفاده از حرارت و انواع فیلترها، روغن دانه هایی مانند زیتون را از آن خارج می کند. قیمت این دستگاه روغن گیری نسبت به روغن گیرهای دستی به دلیل استفاده از تکنولوژی پیشرفته و پیچیده، گرانتر هستند. دستگاه روغن گیری پرس سرد برعکس دستگاه روغن گیری پرس گرم، نیازی به حرارت ندارد و با چرخش ماردون های دستگاه، اقدام به روغن گیری می کند. این نوع دستگاه روغن گیری با ایجاد فشار عمل روغن گیری را انجام می دهد و روغنی که تولید می شود صددرصد خالص نمی باشد و میزانی کنجاله در روغن به دست آمده وجود دارد.

همچنین میزان روغنی که با دستگاه روغن گیری پرس سرد خارج می شود از دستگاه روغن گیری پرس گرم کمتر است. ولی استفاده از این مدل دستگاه روغن گیری رایج تر است و خریداران بیشتری دارد. چون در روش روغن گیری پرس سرد دانه ها و روغن حرارت نمی بینند و روغن گرفته شده کیفیت بالاتری دارد و سالم تر است.

 

 

مزایای راه اندازی کسب و کار خانگی با استفاده از دستگاه روغن گیری خانگی

با در اختیار داشتن دستگاه روغن گیری خانگی می توانید با سرمایه اندکی که برای خرید دستگاه کوچک پرداخته اید در منزل خود کسب و کار خانگی داشته باشید و به درآمدزایی برسید. شما می توانید با صرف هزینه لازم دانه های روغنی مورد نظر را خریداری کنید. انواع دستگاه های روغن گیری چه مدل های دستی و چه مدل های اتوماتیک آن، نیاز به هزینه بالایی ندارند. شما می توانید در مدت کمی با تهیه روغن و بسته بندی آن برای فروش آن را به بازار عرضه نمایید.

بنابراین با استفاده از دستگاه روغن گیری خانگی می توانید در مدت کمی به سوددهی و بازگشت سرمایه برسید. از طرف دیگر بعضی افراد ممکن است نگران خراب شدن روغن های تولیدی خود و همچنین مواد اولیه و متحمل شدن ضرر شوند. باید متذکر شد که جای هیچ نگرانی نیست چون دانه های روغنی و روغن به دست آمده از آنها کیفیت و ماندگاری بالایی دارد.

می توانید انواع دانه های روغنی را با هزینه کمتر تهیه کنید و به مدت طولانی نگه دارید و اقدام به روغن گیری از آنها کنید. اگر از روغن تولید شده مدتی بگذرد و موفق به فروش نشوید، از سرمایه شما چیزی کم نمی شود. با گذشت زمان خواهید توانست مشتریان دایمی برای محصولات خود پیدا کنید. برای راه اندازی کسب و کار خانگی و بهره مندی از ایده های بیشتر کارآفرینی با مشاورین شرکت  AG در ارتباط باشید.

دستگاه تصفیه روغن

دستگاه تصفیه روغن دستگاهی است که برای خالص سازی روغن های تولید شده از ناخالصی ها کاربرد دارد. پس از روغن کشی از دانه های روغنی نوبت به تصفیه روغن و تهیه روغن ارگانیک می رسد. در بیشتر کارگاه های روغن گیری، روغن تولیدی از دستگاه روغن گیری را به مدت چند روز در مخازن تولید روغن نگهداری می کنند تا به طور کامل ته نشین شود. سپس روغن ته نشین شده را به عنوان روغن خالص و تصفیه شده به مشتریان خود ارائه می کنند.

ولی دستگاه تصفیه روغن با استفاده از مکانیزم جداسازی آب از روغن و همچنین استفاده از نیروی گریز از مرکز به خالص سازی روغن می پردازد. نحوه کار این دستگاه به این صورت است که توسط یک سیستم دنده و یک کاسه که همانند سانتریفیوژ با سرعت بالایی می چرخد. روغن تصفیه شده درون کاسه ای که در حال چرخش است، ریخته می شود. جنس دستگاه تصفیه تمام استیل و برای تصفیه انواع روغن های خوراکی استفاده می شود. با استفاده از این دستگاه روغن تهیه شده بدون اینکه خواص اولیه خود را از دست بدهد زلال و شفاف می شود.

دستگاه پرکن مایعات

دستگاه پرکن مایعات در مدل های مختلفی تولید و عرضه می شود که خریداران با توجه به محصولات خود دستگاه مناسب را سفارش می دهند. از مهمترین مشخصه های انتخاب یک دستگاه پرکن مایعات میزان غلظت محصول می باشد. با این دستگاه می توانید اندازه مواد برای پر شدن ظرف مورد نظر را مشخص کنید که باعث بالا رفتن دقت در بسته بندی می شود. دستگاه پرکن مایعات قابلیت پرکردن انواع مایعات هز 150 سی سی تا 20000 سی سی را دارد.

یکی از پر کاربردترین دستگاه پرکن مایعات، پرکن مایعات غلیظ است که به روش های پمپی، پیستونی و ثقلی عمل می کند و به صورت نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک طراحی شده اند و برای بسته بندی محصولاتی مانند عسل کاربرد دارد. دستگاه پرکن یکی از مهمترین دستگاه های صنعتی است که در زمینه های مختلف دارویی، غذایی، شیمیایی کاربرد دارد.

اشتراک گذاری :

پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود