ماشین آلات پرکن و بسته بندی دستگاه وکیوم معرفی دستگاه بسته بندی وکیوم

معرفی دستگاه بسته بندی وکیوم

icon سه شنبه 04 آبان 1400
 معرفی دستگاه بسته بندی وکیوم

 

دستگاه بسته بندی وکیوم یک نوع دستگاه بسته بندی محصولات است که این عملیات را تحت خلاء را انجام می دهد. این دستگاه برای پرس و بسته بندی در صنایع غذایی، دارویی، پزشکی و صنایع تولید ابزارهای الکتریکی و کاربرد دارد.

کاربرد دستگاه وکیوم

دستگاه وکیوم جهت بسته بندی مواد غذایی همچون زعفران، آب معدنی، آلوچه، برنج، باسلوق، بیسکوییت، بذر، پسته، پنیر پیتزا، پفک، پنیر، پودر، تخمه، ترشیجات، ترشی، چای، چیپس، حلوا، حلوا شکری، خرما، خیارشور، دونات، ذرت، رب، زرشک، سبزی، سالاد فصل، شکر، شکلات، شیر عسل، قهوه، قارچ، قند، کره، کشمش، کلوچه، گوشت، لواشک، لبنیات، لیمو، میوه خشک، میوه، مرغ، میگو، مربا، صنایع دارویی مانند قرص، ماسک، دستکش، صنایع تولید ذرت علوفه ای، ذغال کبابی، ذغال فشرده، نایلون، پودر لباسشویی و دستمال کاغذی و . کاربرد دارد.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

بسته بندی محصولات با وکیوم تحت شرایط خلاء بخصوص برای محصولاتی که باید در محیط بدون اکسیژن نگهداری شوند؛ باعث ماندگاری بیشتر و مانع از فاسد شدن مواد می شود. دستگاه وکیوم کاربرد صنعتی و خانگی دارد و قابلیت استفاده جهت بسته بندی برای انواع مواد غذایی و دارویی و غیره کاربرد دارد.

نوع نایلون دستگاه بسته بندی وکیوم خاص و مخصوص دستگاه می باشد؛ نایلون دستگاه وکیوم به نایلون های وکیوم حرارتی و نایلون های شیرینگ معروف می باشد. جنس نایلون های وکیوم بدلیل تماس با حرارت پلاستیک می باشد.

 

 عملکرد دستگاه بسته بندی وکیوم 

دستگاه وکیوم بسته بندی، عملیات بسته بندی را تحت شرایط خلاء انجام  می دهد و هوای درون بسته را بصورت کامل تخلیه می کند. این روش بدلیل نداشتن اکسیژن و محیطی برای رشد باکتری و میکروب، در ماندگاری بالای محصولات موثر است.

 مزیت بسته بندی وکیوم

1.  افزایش عمر مفید - مطالعات نشان داده است که بسته بندی وکیوم می‌تواند عمر مفید محصول را از 50٪  به 400٪ افزایش دهد. کلید افزایش ماندگاری محصول، تعیین فضای ایده آل درون بسته بندی است. این فرایند می‌تواند پر کردن کیسه محصول با یک گاز بی‌اثر یا کاهش اکسیژن تا سطح ایده آل باشد. بسته‌بندی وکیوم شکل ایده‌آل بسته بندی برای بسیاری از محصولاتی است که برای طولانی مدت در فریزر قرار می‌گیرند. همچنین بهترین مدل بسته‌بندی برای ذخیره سازی گوشت در سراسر جهان است.

2.  کاهش اتلاف محصول - افزایش ماندگاری مستقیماً بر کاهش هدر رفتن محصول شرکت‌های تولیدکننده تأثیر می‌گذارد. کاهش هدررفت محصول به افزایش درآمد کمک می‌کند.

3. جلوگیری از ورود عناصر خارجی  متداول‌ترین ضخامت کیسه وکیوم ضخامت 3 میلی‌متر است. هرچند ضخامت برخی کیسه‌های میوه خشک بسته‌بندی شده با وکیوم به 6 -8 میلی‌متر نیز می‌رسد.

با مهر و موم مناسب، بستهبندی وکیوم می‌تواند محصولات را در برابر گرد و غبار، رطوبت، حشرات و سایر عناصر خارجی که ممکن است به محصولات آسیب برساند محافظت کند. بسته بندی وکیوم همچنین انتخابی عالی برای نگهداری طولانی مدت محصولات غذایی در فریزر است.

4.  ماندگاری طعم  گوشتی که چند روز در دما و رطوبت معینی قرار داشته باشد طعم غنی‌تر و معطرتر دارند. همچنین این گوشت در طول پروسه آشپزی کاملاً نرم شده و به سرعت پخته می‌شود. برای این کار باید گوشت برش خورده را در یک کیسه قرار داده و هوای داخل آن را وکیوم کرد. نکته اصلی این است که تمام هوا را پمپاژ کنید تا فرآیندهای اکسیداتیو متوقف شود.

5.  بدون نیاز به مواد نگهدارنده شیمیایی - بسته بندی وکیوم نیاز به نگهدارنده‌های شیمیایی را از بین می‌برد. با مخلوط مناسب اکسیژن با گاز بی‌اثر، محصولات می‌توانند بدون استفاده از نگهدارنده‌های رایج عمر طولانی‌تری داشته باشند. اتمسفر زمین از 78 درصد نیتروژن تشکیل شده است که متداول‌ترین گاز بی‌اثر برای بسته‌بندی وکیوم است.

6.  بهبود ارائه محصول - اکثر کیسه های وکیوم شفاف هستند و این ویژگی به محصولات داخل بسته بندی اجازه می‌دهد به خوبی دیده شوند. بسته بندی وکیوم یک راه حل بسته بندی مقرون به صرفه است که محصولات را قادر می‌سازد تا با استفاده از برچسب چاپ شده سفارشی، در قفسه فروشگاه‌ها عرضه شوند.

7. تنوع جنس بسته‌بندی  کیسه‌های بسته بندی وکیوم در جنس‌های مختلف ارائه می‌شوند. کاربران می‌توانند رول‌های فیلم یا کیسه‌هایی را برای مهر و موم کردن محصولات خود خریداری کنند. این کیسه‌ها را می‌توان در انواع مختلف درب مثل زیپ‌کیپ، بریدگی‌های باز کردن آسان، روکش فویل، کانال‌دار و انواع گزینه‌های دیگر پیدا کرد.

8.  بسته‌بندی سریع و کارآمد - با استفاده از ماشین آلات و مواد مناسب، بسته بندی وکیوم می تواند یک فرآیند بسیار کارآمد باشد که توسط آن بتوان صدها یا هزاران محصول را در ساعت مهر و موم کرد.

اهداف مختلف بسته بندی دستگاه وکیوم عبارتند از :

حفاظت از محصولات در برابر اکسیژن ، بخار آب ، گردو غبار و

راحتی در فروش

سهولت در مصرف

تازه نگه داشتن کالا

طولانی کردن ماندگاری با حفظ خواص کیفی مطلوب

چاپ اطلاعات بر روی نایلون وکیوم

 از قابلیت های نایلون های وکیوم داشتن قابلیت چاپ تصاویر، لوگو، حروف و هرگونه اطلاعات لازم محصول بر روی آن می باشد.

 

 

نکات لازم برای بسته بندی با نایلون وکیوم

رول های نایلون را پیش از موعد خریداری نکنید و روی هم انبار نکند؛ زیرا در بلند مدت بدلیل تغییر شکل لوله مقوایی خاصیت خود را از دست می دهند. رول ها را در معرض رطوبت بدلیل آسیب پذیری بالا قرار ندهید. دمای حرارتی دستگاه برای وکیوم را بگونه ای که موجب ذوب شدگی و یا سوختگی نایلون نشود؛ تنظیم کنید.  دستگاه وکیوم بسته بندی در دو نوع وکیوم صنعتی و خانگی ساخته شده است؛ که دستگاه وکیوم خانگی در شرکت ای جی موجود است.

 دستگاه وکیوم خانگی

دستگاه وکیوم خانگی یکی از پرکاربردترین دستگاه های بسته بندی خانگی است که علاوه بر استفاده و کاربرد خانگی، برای کارگاه ها نیز مناسب می باشد. به بیان دیگر تولیدکنندگانی که کسب و کار کوچک دارند می توانند از دستگاه وکیوم خانگی جهت بسته بندی محصولات خود استفاده کنند.

 از نظر قیمت نیز قیمت دستگاه بسته بندی وکیوم خانگی از دستگاه های بسته بندی وکیوم صنعتی کمتر بوده و به صرفه تر می باشد. دستگاه بسته بندی وکیوم خانگی، بسته بندی محصولات را تحت خلاء و با چسباندن دو لبه نایلون ها بر هم را انجام می دهد. دستگاه بسته بندی وکیوم با اعمال فشار و وارد کردن حرارت و داغ کردن نایلون، عملیات بسته بندی وکیوم محصولات را انجام می دهد.

راهنمای خرید دستگاه بسته بندی وکیوم

 پیش از خرید دستگاه بسته بندی وکیوم، ابتدا به اندازه کسب و کارتان و کارگاه خود دقت کنید. در صورتیکه کسب و کار کوچکی دارید؛ کارگاه تولید کوچک یا متوسطی دارید و یا استفاده شخصی دارید و تمایل به استفاده از دستگاه بسته بندی وکیوم در منزل دارید؛ دستگاه بسته بندی وکیوم خانگی خرید کنید.

پس از خرید دستگاه به نوع نایلونی که باید خریداری کنید؛ دقت کنید. نایلون مورد استفاده در دستگاه بسته بندی وکیوم خانگی مخصوص خود دستگاه است و به نایلون شیرینگ معروف است. جنس نایلون پلاستیک می باشد؛ ولی نوع پلاستیک مخصوص دستگاه وکیوم باید مقاوم به حرارت و آسیب پذیری باشد و در برابر وارد کردن حرارت آسیب ندیده و ذوب نشود.

اشتراک گذاری :

...
دستگاه اسلایسر صنعتی
112,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه بسته بندی ساشه پودری 2-200 گرم دوخت پشت
224,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه بسته بندی ساشه پودری 5-500 گرم دوخت پشت
229,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه بسته بندی ساشه پودری 5-500 گرم سه طرف دوخت
212,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه بسته بندی ساشه پودری 2-200 گرم سه طرف دوخت
187,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه سیل وکیوم
9,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه بسته بندی ساشه پودری 25-2500 گرم دوخت پشت
374,900,000 تومان
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود