ماشین آلات صنایع غذایی دستگاه آسیاب نکات مهم خرید آسیاب آشپزخانه

نکات مهم خرید آسیاب آشپزخانه

icon سه شنبه 19 بهمن 1400

دستگاه آسیاب برقی از جمله کاربردی ترین لوازم برقی آشپزخانه به حساب می آید که می توانید با استفاده از آن به غذاهایتان طعمی تازه و لذیذ بدهید. دستگاه آسیاب یا خردکن برقی توانایی خرد کردن مواد جامد مختلف به قطعات کوچکتر را دارد و حتی می توانید با در اختیار داشتن آن انواع ادویه ها و مواد غذایی نسبتاً سخت را خرد کنید.

انواع دستگاه آسیاب برقی

در حال حاضر انواع دستگاه آسیاب برقی با قیمت‌های متفاوت به بازار عرضه شده است. اگر قصد خرید آسیاب برقی دارید، تا پایان با ما همراه باشید تا بتوانید انتخابی درست و هوشمندانه داشته باشید. سعی کنید دستگاهی که انتخاب می کنید از مارک های معتبر بازار مانند دستگاه های آسیاب شرکت AG باشد. اگر قدری بیشتر هزینه کنید، بهتر از این است که آسیاب بی کیفیت و نامناسبی خریداری کنید. شاید برایتان سوال باشد که آسیاب برقی چه مارکی خوبه؟ بهترین مارک آسیاب موجود در بازار فعلی می توان به آسیاب مولینکس و ای جی اشاره کرد. این آسیاب دارای ایمنی بالا می باشد و جنس دستگاه از پلاستیک فشرده و سبک طراحی شده فضای زیادی را اشغال نمی کند.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

انواع دستگاه آسیاب برقی

شما قادر خواهید بود با کمک دستگاه آسیاب برقی انواع مواد غذایی را بسیار راحت تر از مدل های دستی خرد نمایید و با سرعت عمل بالایی که دارد باعث صرفه جویی در وقت می شود. دستگاه های آسیاب برقی انواع متفاوت مشخص شده ای ندارند.

این دستگاه‌ها تنها در شکل ظاهری و نوع عملکردی یا آپشن ها با هم تفاوت دارند. بنابراین برای اینکه بتوانید آسیاب برقی مناسبی را انتخاب کنید بهتر است از ویژگی های آسیاب برقی به خوبی اطلاع داشته باشید.

دلایل به کار بردن آسیاب برقی

  •  تهیه ادویه به شکل تازه
  •  خرد کردن و آسیاب نمودن مواد غذایی با سرعت بالا
  •  خرد و آسیاب کردن مواد غذایی نسبتاً سفت و سخت

 

هنگام خرید دستگاه آسیاب برقی باید به نکات مهم خرید آسیاب آشپزخانه که در زیر عنوان می شود، توجه داشته باشید.

دستگاه آسیاب آشپزخانه

 

تیغه آسیاب برقی: همان طور که می دانید آسیاب برقی وظیفه خرد کردن مواد غذایی جامد و سفت را با سرعت بالا و به آسانی برعهده دارد. به همین جهت یک آسیاب برقی مناسب برای اینکه بهتر بتواند مواد غذایی و ادویه جات را خرد و آسیاب کند به تیغه های تیزی نیاز دارد. چون در صورت کند بودن تیغه ها سرعت عمل دستگاه آسیاب کاهش می‌یابد و موادغذایی به صورت یکدست خرد نمی شود.

 همچنین جنس تیغه ها نیز مهم است که بهتر است از استیل ضد زنگ ساخته شده باشد. توجه کنید که آسیاب برقی انتخاب نمایید که دارای چند تیغه باشد. در این صورت می‌توانید مواد را در اشکال مختلفی خرد کنید و طول عمر دستگاه نیز افزایش می یابد.

سرعت دستگاه خردکن: آسیابی را انتخاب کنید که از سرعت قابل قبولی برخوردار باشد و سرعت آن در حد استاندارد باشد. آسیاب هایی که سرعت شان بسیار بالاست را باید پس از هر ۳۰ ثانیه کار کردن خاموش کنید و مجددا شروع به کار کنید. همچنین صورت بالا باعث بیشتر آزاد شدن گرما از موتور دستگاه می‌شود که این گرما مستقیماً روی طعم ادویه ها تأثیر خواهد گذاشت.

حجم آسیاب برقی: دستگاهی را انتخاب کنید که حجم و ظرفیت آن با نیاز شما در ارتباط باشد. اگر به مدت طولانی از آسیاب استفاده نمی کنید و به عنوان مثال هر چند ماه یک بار از آن استفاده می کنید و در هر بار استفاده مقدار زیادی ادویه را می خواهید آسیاب کنید، آسیابی را انتخاب کنید که ظرفیت بیشتری داشته باشد تا مجبور نباشید مرتب ظرف آسیاب را خالی کنید.

 اما اگر دوست دارید ادویه را به شکل تازه و در حجم کمی آسیاب کنید و نمی خواهید ادویه ها طعم اصلی خود را از دست بدهند، بهتر است ظرفیت آسیاب برقی زیاد نباشد. حجم ظرف های آسیاب بر حسب وزن و گرم مشخص می‌شود که مطمئناً در مدل های مختلف با هم تفاوت خواهند داشت.

قابلیت جدا شدن قطعات: دستگاه آسیابی انتخاب کنید که تیغه و قسمتهای مرتبط با آن به راحتی قابلیت جدا شدن داشته باشد و برای شستشوی آن به مشکل بر نخورید. جدای از این به جنس آنها هم توجه داشته باشید که قابلیت آن را داشته باشد که با ماشین ظرفشویی هم شسته شوند. شستشوی وسایل آشپزخانه از نظر سلامت بسیار اهمیت دارد.

ایمنی آسیاب برقی: بهتر است آسیاب برقی که انتخاب می‌کنید مجهز به قفل ایمنی باشد. این ویژگی دستگاه آسیاب باعث می‌شود تا زمانی که تمام قطعات در جای خود قرار نگیرند دستگاه روشن نشود و شروع به کار نکند. این قابلیت برای کسانی که فرزند کوچک در خانه دارند بسیار کاربردی و مناسب است و باعث کاهش خطرات احتمالی می‌شود.

طول کابل برق: آسیابی را انتخاب نمایید که دارای کابل با کیفیت و مناسبی باشد و طول کابل اندازه مناسبی داشته باشد.

قطعات و لوازم اضافه: برترین مدل های آسیاب برقی قطعات بیشتری دارند. برخی نمونه ها قابلیت دو کاره یا چند کاره بودن را نیز دارند که برای هر کاری می توان از تیغه مخصوص به آن کار استفاده کنید.

برای نگهداری دستگاه آسیاب برقی و قطعات آن بهتر است نکات زیر را رعایت کنید تا طول عمر آسیاب تان بیشتر باشد.

  •  سعی کنید قطعات آسیاب را با آب داغ نشویید.
  •  قطعات آسیاب را جهت خشک شدن مستقیم در مقابل حرارت قرار ندهید.
  •  مواظب باشید قسمت اصلی دستگاه را که موتور در آن قرار دارد با آب در ارتباط نباشد.
  •  مواد خیلی سفت را درون دستگاه آسیاب نریزید.
  •  از آسیاب برقی به مدت طولانی استفاده نکنید پس از هر سه ثانیه کار، دستگاه را خاموش کنید و ۳ ثانیه استراحت دهید و دوباره روشن کنید.
  • هنگام باز و بسته نمودن دستگاه دوشاخه را از پریز بکشید.

 

برای اینکه آسیاب خانگی دیرتر خراب شود با اصول استفاده و نگهداری از آسیاب برقی آشنا باشید.

 روش تمیز کردن آسیاب برقی خانگی

 روش تمیز کردن آسیاب برقی خانگی

 برای تمیز کردن آسیاب برقی به یک پارچه تمیز و مقداری برنج خام و کمی مایع ظرفشویی نیاز دارید. بنا به درخواست برخی از کاربران پس از ارائه اطلاعات و راهنمایی خرید آسیاب برقی روش های تمیز کردن و نگهداری آن را نیز بیان می کنیم، تا روش صحیح تمیز کردن دستگاه جهت افزایش طول عمر وسیله‌ای که انتخاب و خریداری کرده‌اید را بدانید و انجام دهید.

 در ابتدا آسیاب برقی را از برق بکشید و سپس با یک دستمال پارچه‌ای یا کاغذی مخزن و تیغه های آسیاب را به خوبی تمیز کنید تا مواد اضافه روی آن کاملاً پاک شود. پس از آن مقداری برنج خام درون مخزن بریزید و دستگاه را روشن کنید تا برنج های خام آسیاب شود.

 دلیل این کار این است که برنج خام باعث جذب چربی باقی مانده داخل مخزن می شود. دوباره دستگاه را خاموش کرده و مخزن و تیغه ها را با دستمال تمیز کنید تا اضافی برنج آسیاب شده را نیز پاک کنید. در آخر تمام قطعات و قسمت های جدا شده را با آب و مایع ظرفشویی بشویید و به‌خوبی خشک کنید.

 برای آسیاب قهوه به دنبال آسیاب قهوه خانگی باشید. چون با آسیاب معمولی نمی توانید قهوه را آسیاب کنید، اگر هم که بتوانید به دستگاهتان فشار زیادی وارد می شود.پس بهترین کار خرید آسیاب قهوه خانگی است.

 از بهترین آسیاب قهوه خانگی موجود در بازار در بین کمپانی های خارجی و ایرانی می‌توان به برند‌های دلونگی  (Delonghi) بوش (Bosch) دسینی  (Dessini) نوا (Nova) و اپکس  (Appex) را اشاره کرد.

 البته شاید برندهای متفرقه ای نیز در بازار باشد که قیمت ارزان تری داشته باشند. ولی بهتر است برندی را انتخاب کنید که امتحان خود را پس داده باشد. آسیاب مدل ۱۵۰۰- TS  نیز به عنوان بهترین آسیاب برقی صنعتی معرفی شده است که به عنوان بهترین آسیاب ادویه هم شناخته می‌شود.

اشتراک گذاری :

پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود