ماشین آلات صنایع غذایی دستگاه خشک کن چگونه میوه خشک را بفروشیم؟

چگونه میوه خشک را بفروشیم؟

icon شنبه 20 آذر 1400
 چگونه میوه خشک را بفروشیم؟

در این مقاله سعی می‌کنیم به سوالات متداول در شروع کار، مانند «چگونه برای میوه خشک بازاریابی کنیم» یا «علت ورشکستگی تولید میوه خشک» پاسخ بدهیم و در انتها یاد بگیریم که چگونه کار میوه خشک کنی را شروع کنیم تا موفقیت و سود بالایی با خرید تضمینی میوه خشک توسط مشتریان داشته باشیم.

در چند سال اخیر به دلیل محبوبیت مواد غذای سالم، استقبال خوبی از خرید و فروش میوه خشک صورت گرفته است. میوه خشک یا چیپس میوه در عین خوشمزگی، از تنقلات سالم و مقوی محسوب می‌شود و یک میان وعده مناسب برای افراد در تمامی سنین با رژیم‌های غذایی مختلف است. مخلوط آجیل و مغزهای مختلف با میوه خشک در مهمانی‌ها نیز سرو می‌شود.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

با توجه به کاربرد خشک کن میوه در مشاغل خانگی شما می‌توانید با خرید دستگاه میوه خشک کن خانگی یا خرید دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی و بسته بندی میوه خشک در منزل، به یکی از تولیدکنندگان موفق در این زمینه تبدیل شوید و میوه خشک ارزان و با کیفیت را با سود بالا به بازار عرضه کنید. البته واضح است که رعایت نکات بازاریابی و حفظ خلاقیت و کیفیت، به فروش و سود بیشتر در کارستون میوه خشک کمک می‌کند و تنها خرید بسته بندی میوه خشک و تهیه لوازم اولیه کافی نیست.

چطور میوه‌ها را خشک کنیم؟

اگر قصد فروش میوه و سبزیجات خشک را دارید با خرید دستگاه میوه خشک کن می‌توانید با قیمت و هزینه مناسب، بیشترین بازدهی و فروش را داشته باشید. با دستگاه خشک کن میوه می‌توان انواع میوه و سبزیجات مانند سیب، موز، توت، خرمالو، آلو، پرتقال، توت فرنگی، آلبالو، کیوی، آلوچه، آناناس، سیر، پیاز، گوجه و را خشک کرد.

انواع میوه خشک

آیا شیرینی میوه خشک شده بیشتر از میوه خام است؟

در مراحل تولید میوه خشک، میوه‌ها بخش فراوانی از آب خود را از دست می‌دهند؛ اما ویتامین‌ها، فیبر و فواید خود را حفظ می‌کنند. فقط ممکن است کمی از مقدار ویتامین C آن‌ها کاسته شود که با مصرف مکمل‌ها و غذاهای دیگر قابل جبران است. میوه خشک قطعاً دارای قند بیشتری نسبت به میوه‌ تازه است بنابراین در صورت رعایت تعادل در مصرف آن‌ها، به کاهش وزن کمک هم می‌کنند. میوه‌های مختلف بعد از خشک شدن میزان قند متفاوتی با یکدیگر دارند.

کدام دستگاه خشک کن بهتر است؟

مهم‌ترین اصل در انتخاب دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات، ظرفیت دستگاه می‌باشد. بنابراین با توجه به حجم مواد و فضایی که در اختیار دارید می‌توانید ظرفیت دستگاه مدنظر خود را انتخاب کنید.

برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید بررسی کنیم چه کسانی میوه خشک می‌فروشند یا استفاده می‌کنند. به عنوان مثال کسانی که قصد دارند در منزل و برای مصرف خانگی میوه خشک کنند، مطمئنا دستگاه‌های کوچک‌تر با ظرفیت کمتر را مناسب کار خود می‌دانند، یا برای کسانی که به دنبال راه انداختن کارگاه میوه خشک هستند، خرید دستگاه میوه خشک کن صنعتی با ظرفیت بالاتر مناسب و مقرون به صرفه است.

دومین نکته در انتخاب دستگاه میوه خشک کن نوع سوختی مصرفی آن است. عموماً تصور می‌کنند که دستگاه برقی، میوه خشک باکیفیت بالاتری تولید می‌کند، ولی این‌طور نیست. مدل های برقی در ظرفیتهای کوچک‌تری موجود هستند. زیرا در ظرفیت‌های بالا، هزینه تامین انرژی برق مورد نیاز گرم کردن کوره بسیار زیاد است.

پس اگر قصد خرید دستگاه خشک کن برای ظرفیت کم را دارید. انتخاب بین مدل برقی و گازی به نظر و سلیقه شما بستگی دارد ولی برای ظرفیت بالا و استفاده صنعتی، معمولاً خرید دستگاه میوه خشک کن گازی بیشتر توصیه می‌شود.

مزیت ابعاد کوچک برای دستگاه خشک کن چیست؟

همانطور که گفته شد، حجم تولید، فضا و سرمایه اولیه شما عامل تعیین‌کننده مدل و ظرفیت انواع دستگاه میوه خشک کن است که انتخاب می‌کنید. ابعاد کوچک دستگاه خشک کن نیز کارایی بالایی داشته و برای کسانی که قصد شروع یک کسب و کار را دارند و توانایی پرداخت هزینه بالا یا ریسک کردن ندارند، بسیار مناسب و به صرفه است. این دستگاه‌ها به راحتی قابل جابجایی هستند و حتی در منزل می‌توانید از آنها استفاده کنید.

دستگاه میوه خشک کن خانگی

خشک کن های خانگی معمولا طوری طراحی می شوند که در محیط های خانگی با ارتفاع کوتاه و برق تک فاز نیز بتوان از آن استفاده کرد. با استفاده از دستگاه خشک کن خانگی، می‌توانید میوه و سبزیجات خشک مورد نیاز خودتان را تولید و استفاده کنید. با توجه به استقبال از دستگاه‌های خانگی خشک کن در سال‌های اخیر به دلیل اطمینان بیشتر به بهداشتی بودن فرآیند تولید آنها، مدل‌های مختلفی در حجم‌های متفاوت به بازار عرضه شده که می‌توانید پس از بررسی ویژگی‌های آنها نسبت به خرید دستگاه مد نظر خود اقدام کنید.

میزان خروجی دستگاه خشک کن

میزان خروجی دستگاه خشک کن در هر ساعت چقدر است؟

بدیهی است که بعد از فرایند تبخیر رطوبت میوه و سبزیجات، وزن نهایی محصول کاهش پیدا می‌کند. وزن خروجی سبزیجات خشک شده با وزن نهایی خروجی میوههای خشک متفاوت است. مثلاً از ده کیلو ورودی میوه‌ای مثل سیب پس از خشک شدن، یک کیلو میوه خشک به دست می‌آید. بنابراین برای خرید دستگاه خشک کن مناسب با کسب و کار خود باید مشخص کنید که چه میزان ورودی یا چه میزان خروجی برای شما مهم است تا بر اساس آن بتوانید دستگاه متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید.

آیا میوه ها در فرآیند خشک کردن در دستگاه بو یا رنگ می گیرند؟

دستگاه‌های خشک‌کن میوه در دو نوع برقی و گازی در بازار به فروش می‌رسند. دستگاه‌های گازی به دلیل تاثیر مخرب روی محصولات و ایجاد بوی گاز، در سال‌های اخیر با کاهش فروش روبرو بوده‌اند. اگرچه کارخانجات و صنایعی که در حجم انبود تولید دارند همچنان از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند، اما استفاده از مواد غذایی خشک تولید شده با این روش، می‌تواند برای سلامتی خطرناک باشد.

چرا بسته بندی دستگاه خشک کن کوچک است؟

در نگهداری میوه‌ها  بعد از خشک کردن باید نکات مهمی مثل عدم وجود رطوبت و آلودگی و دور بودن از نور را رعایت کرد. امروزه می‌توان انواع مختلف میوه و سبزیجات را بعد از خشک کردن با بسته بندی‌های وکیوم به راحتی نگهداری و حمل کرد. این بسته‌بندی‌ها در ابعاد مختلفی به بازار عرضه می‌شوند تا خریداران با توجه به نیاز خود، حجم مورد نظرشان را خریداری کنند. به دلیل قیمت نسبتاً بالای این محصول، تقاضا برای بسته‌بندی‌های کوچک که از نظر اقتصادی ارزان‌تر هستند بیشتر است.

با دستگاه خشک کن چه چیزهایی را می‌توان خشک کرد؟

دستگاه خشک کن عموماً برای خط تولید چیپس میوه به کار برده می‌شود. اما بد نیست بدانیم با استفاده از دستگاه خشک‌کن می‌توان مواد غذایی مختلفی را خشک کرد. از جمله این مواد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·       انواع میوه‌ها

·       سبزیجات و ادویه‌ها

·       آجیل‌ها و مغزها

·       قارچ

·        نان و غلات

·       ورقه‌های گوشت و غذای حیوانات خانگی

·       پای مرغ

·       کرم و حشرات

موارد مصرف گوشت خشک

آب موجود در مواد غذایی آنها را تبدیل به محیط مناسبی برای رشد موجودات ذره‌بینی مانند میکروب‌، انگل، ویروس و باکتری می‌کند، در نتیجه این مواد به زودی فاسد می‌شوند. گوشت خشک در بسیاری از غذاها مانند سوپ طبخ می‌شود. دستگاه خشک‌کن گوشت پس از فرایند تبخیر آب درون بافت‌های گوشت، آن را خشک می‌کند و محصول نهایی پس از خروج از دستگاه، آماده مصرف است. در مسافرت‌ها و تفریح های بلند مدت که احتمال فاشد شدن مواد غذایی وجود دارد می توان از این محصول استفاده کرد.

گوشت خشک در صنایع دیگر نیز قابل استفاده است. مثلاً در پت شاپ‌ها خوراک حیوانات از جمله حیوانات خانگی از این روش تهیه می‌شود. در نقاطی از جهان که دسترسی به برق و یخچال و سیستم‌های سرمایشی وجود ندارد، استفاده از محصولات خشک بسیار رایج است. در بسیاری از مناطق گرمسیر مانند استانها و شهرهای جنوبی ایران نیز از گوشت خشک بیشتر از گوشت تازه برای پختن غذا استفاده میکنند.

دستگاه برای خشک کردن پای مرغ

پای مرغ سرشار از چربی است و اسیدهای چرب مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. علاوه بر این با حفظ دمای بدن پس از غذا، محافظ اندام‌های داخلی است و باعث ایجاد حس سیری می‌شود. پروتئین موجود در پای مرغ، موجب تعادل پتاسیم و سدیم در بدن می‌شود و به بهبود سیستم ایمنی کمک می‌کند. خوردن پای مرغ میتواند فشار خون را کاهش دهد که به فزایش رشد می‌انجامد. دستگاه‌های خشک‌کن در انواع ابعاد مختلف، می‌توانند برای خشک کردن پای مرغ استفاده شوند.

دستگاه برای خشک کردن کرم

یکی دیگر از چیزهایی که می‌توان توسط دستگاه خشک‌کن تولید کرد، کرم و حشرات خشک است.

این حشرات و کرم‌ها برای مصارف مختلفی استفاده می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·       -غذایی طبیعی برای انواع ماهی ها

·       غذای مقوی انواع پرندگان کوچک و بزرگ

·       طعمه خشک برای ماهیگیری

·       استفاده به عنوان خوراک انسان در کشورهای جنوب شرقی آسیا

اشتراک گذاری :

پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود