ماشین آلات صنایع غذایی دستگاه جوانه ساز نحوه ی عملکرد دستگاه جوانه ساز

نحوه ی عملکرد دستگاه جوانه ساز

icon سه شنبه 27 مهر 1400
 نحوه ی عملکرد دستگاه جوانه ساز

اگر قصد خرید دستگاه جوانه ساز را دارید و درباره نحوه کار، سرعت و قیمت دستگاه جوانه ساز خانگی دچار ابهام هستید، با مطالعه این مقاله به پاسخ سوالات خود خواهید رسید. جوانه از دانه‌های گیاهان خوراکی به دست می آید که در بستری بدون خاک رشد می‌کنند و برای مصرف آماده می‌شود. انواع جوانه‌ها، ارزش غذایی بالایی دارند و منبعی غنی از آمینواسیدها، ویتامین‌ها و مواد معدنی به حساب می‌آیند. به دلیل دارا بودن فیبر بالا، می‌توان از جوانه‌ها به عنوان یک میان وعده مغذی بهره برد.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد که جوانه‌ها دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند که مصرف آنها به جلوگیری از انواع سرطان ها کمک می‌کند. جوانه حبوبات مثل جوانه ماش، جوانه نخود، جوانه عدس و جوانه لوبیا دارای ویتامین‌های A، E، B2،B1 وB6 هستند که برای شادابی پوست، رشد بدن و همچنین داشتن استخوان‌بندی قوی بسیار مفید است و مصرف آن مخصوصا برای کودکان ضروری به نظر می‌رسد.

نحوه عملکرد دستگاه جوانه ساز

دستگاه جوانه ساز چند روزه جوانه می دهد؟

در حالت عادی برای آماده کردن جوانه حداقل به 5 روز زمان نیاز داریم. اما با در اختیار داشتن دستگاه جوانه ساز با سرعت بالایی می‌توان با مقدار انبوهی از انواع دانه‌ها، جوانه تولید کرد و مواد بسیار مغذی و ارگانیک به دست آورد. برای استفاده از دستگاه جوانه ساز و تولید انواع جوانه، خیساندن دانه‌ها الزامی نیست، ولی بهتر است برای داشتن جوانه با کیفیت‌تر برای مدتی آن‌ها را در آب خیس کنیم.

زمان جوانه زدن انواع دانه‌ها یکسان نیست و با هم تفاوت دارد. مثلا برای تولید جوانه ماش، 24 ساعت و برای جوانه گندم 48 ساعت زمان نیاز است. تولید انواع جوانه با دستگاه جوانه ساز برای تولید با ظرفیت بیشتر، از انواع دانه‌های خوراکی و گیاهی صورت پذیر است. دستگاه جوانه‌ساز در ابعاد مختلف جهت کارآفرینی در منزل یا کارگاه‌های تولیدی به صورت صنعتی تولید می‌شود.

طرز کار دستگاه جوانه ساز چگونه است؟

طرز کار دستگاه جوانه ساز به این صورت است که دستگاه دو یا چند طبقه دارد که هر طبقه توسط فیلتر از طبقه فوقانی جدا می‌شود. قسمت بالای دستگاه، دارای دریچه‌ای برای ریختن آب درون دستگاه است که قابلیت وصل شدن یا جدا شدن، به طبقات زیرین را دارد.

 وقتی آب در طبقه فوقانی دستگاه ریخته شود، آب به خاطر داشتن خاصیت مویینگی به طبقات پایینی نفوذ پیدا می‌کند و عامل رشد جوانه‌ها می‌شود. از دیگر عوامل رشد سریع و سبز شدن و جوانه زدن دانه‌ها در این دستگاه وجود رطوبت است. هرچه رطوبت هوای دستگاه بیشتر باشد شاهد رشد سریع تر جوانه‌ها خواهید بود.

برای تولید جوانه گندم با استفاده از این دستگاه، اولین اقدام تهیه دانه‌های باکیفیت گندم بدون وجود دانه های شکسته و خرد شده است چون دانه‌های شکسته باعث ایجاد کپک ما بین جوانه‌ها می‌شود.

سپس دانه‌های گندم را شسته و در طبقه زیرین دستگاه ریخته طوری که کاملا سطح سینی را بپوشاند، سپس طبقه بالایی را روی آن قرار داده، مقدار آب مورد نیاز را از دریچه ورودی آب به داخل دستگاه ریخته و در طی 24 ساعت کنترل کنید و مراقب باشید که دستگاه کم آب نشود. پس از طی شدن 24 تا 48 ساعت دانه‌ها شروع به جوانه زدن خواهند کرد.

از جوانه گندم جهت پخت سمنو، استفاده در انواع سالادها، تهیه سبزه عید، استفاده در انواع پوره‌ها و سوپ‌ها، تهیه ماسک‌های زیبایی پوست، برای تهیه انواع ساندویچ‌ها و جهت تغذیه انواع پرندگان استفاده می‌شود. دستگاه جوانه ساز خانگی ایرانی به غیر از تولید جوانه گندم قابلیت تولید جوانه عدس، جوانه ماش، جوانه یونجه، جوانه شبدر، جوانه نخود و جوانه ارزن را نیز دارد. در این صورت که دانه های بذرها ریزتر هستند، بهتر است از کاغذ صافی کف سینی‌ها استفاده شود.

می‌توانید نسبت به ظرفیت تولید دستگاه به مقدار مناسب از هرکدام از دانه‌ها را به روش صنعتی تولید کنید. از دستگاه جوانه ساز خانگی می‌توانید در منزل برای مصرف خانگی یا برای تولید انواع جوانه و فروش و عرضه آن در بازار استفاده نمایید. از نمونه دستگاه صنعتی جوانه ساز بزرگتر می‌توان برای تولید انبوه انواع جوانه ها استفاده کرد که بیشتر در فروشگاه‌ها و کارگاه‌های نسبتا بزرگ کاربرد دارد.

اشتراک گذاری :

...
دستگاه چوب پنبه زن
11,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه خامه گیر
32,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه جوانه ساز دو سینی
ناموجود
مشاهده محصول
...
دستگاه گرانول ساز
153,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه کپسول شمار
0 تومان
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود