ماشین آلات صنایع غذایی دستگاه آبمیوه گیری تفاوت های دستگاه آبمیوه گیری و مخلوط کن

تفاوت های دستگاه آبمیوه گیری و مخلوط کن

icon شنبه 01 آبان 1400
 تفاوت های دستگاه آبمیوه گیری و مخلوط کن

از جمله لوازم خانگی که وجودشان در هر آشپزخانه ای لازم و ضروری است، دستگاه مخلوط کن و دستگاه آبمیوه گیری (juicer) است. توجه به سلامتی انسان باعث شده روزبه روز مصرف آب میوه و همچنین آب سبزیجات افزایش یابد. دستگاه آبمیوه گیری و مخلوط کن هر دو جهت تهیه آبمیوه کاربرد دارند؛ با این تفاوت که آبمیوه گیری انواع میوه های سخت مثل سیب و هویج را آبگیری می کند. درحالی که مخلوط کن برای مخلوط کردن میوه هایی با بافت نرم با مایعات کاربرد دارد مثلا برای تهیه شیرموز، آب طالبی، آب توت فرنگی و...


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

مخلوط کن دستگاه کوچک و در عین حال پرکاربردی است که برای له کردن و میکس کردن مواد غذایی از آن استفاده می شود. این دستگاه برقی است و با استفاده از تیغ های تیزی که دارد و با سرعت می چرخند مواد جامد را به قطعات کوچکی خرد می کند تا جایی که بافت و شکل مواد از بین می رود.

دستگاه-آب-میوه-گیری

دستگاه آبمیوه گیری نیز وسیله ای ضروری محسوب می شود؛ که برای تهیه آب میوه طبیعی از انواع میوه کاربرد دارد. رایج ترین نوع دستگاه آبمیوه گیری، آبمیوه گیر مرکبات است. این دستگاه نیز برقی است و برای آبگیری انواع مرکبات مانند پرتقال، لیمو شیرین، گریپ فروت کاربرد دارد. دستگاه مخلوط کن شامل یک پارچ با جنس شیشه ای یا پلاستیکی می باشد. مواد غذایی برای مخلوط شدن داخل آن ریخته می شود و توسط درب پلاستیکی، درب آن کاملا پوشیده می شود تا از پخش شدن مواد داخل آن به بیرون هنگام کار دستگاه جلوگیری کند.

ظرف شیشه ای روی یک پایه قرار می گیرد؛ طوری که تیغه های ظرف در جای خود روی پایه چفت می شود و توسط موتور دستگاه به چرخش در می آیند. دستگاه معمولا دارای 3 یا 4 درجه کنترل سرعت است که سرعت چرخش تیغه ها را تنظیم می کند. آب مرکبات گیری نوعی دستگاه آبمیوه گیری است که از یک مرکز به شکل پشته، مخروط مانند تشکیل شده است. هنگام کار دستگاه، میوه نیمه شده روی این قسمت مخروطی شکل قرار می گیرد و با فشار آن و چرخش دستگاه آبگیری می شود. آبمیوه گرفته شده از زیر قسمت مخروط مانند به ظرف مخصوص هدایت می شود.

دستگاه آبمیوه گیری برقی شامل انواع آبمیوه گیری گریز از مرکز، آبمیوه گیری مضراب و معطر هستند. دستگاه آبمیوه گیری گریز از مرکز، توسط تیغه های تیزی آبمیوه را از میوه جدا می کنند و درون ظرف می ریزند. در آبمیوه گیری معطر، انواع میوه به صورت خرد شده آبگیری می شود. دستگاه آبمیوه گیری متشکل از ظرف پلاستیکی است که به عنوان مخزن استفاده می شود. انواع میوه به صورت خرد شده یا کامل در این قسمت ریخته می شود و با فشار قطعه پلاستیکی گوشت کوب مانند میوه ها توسط تیغه ها له می شوند و آب میوه ها پس از رد شدن از صافی دستگاه وارد ظرف مورد نظر می شود.

تفاوت مهم این دو دستگاه معمولا در این است که مخلوط کن، مواد غذایی را به قطعات ریز خرد می کند تا بتواند با مواد دیگر یا انواع مایعات به راحتی مخلوط شود. در حالی که دستگاه آبمیوه گیری، دستگاهی است که تنها آب میوه را از بافت خمیری میوه جدا می کند.

با این حال، متوجه خواهید شد که مقدار قابل توجهی فیبر در مایع مخلوطی توسط مخلوط کن وجود دارد در حالی که دستگاه آبمیوه گیری مایعی طبیعی و خالص تولید می کند. مخلوط کن می تواند انواع میوه ها را به بافتی نرم و خمیری شکل تبدیل کند به عنوان مثال آووکادو را با موز مخلوط و کمی آبمیوه تولید کند. در صورتی که آبمیوه گیری فقط آب میوه را جدا می کند و مایعی برای نوشیدن تولید می کند.

استفاده از مخلوط کن به مراتب نسبت به دستگاه آبمیوه گیری راحت تر و آسان تر است چون سرعت بالا تری دارد در حالی که آبمیوه گیری ها، سرعتشان تقریبا ثابت است و مکانیزمی، کند تر دارند گرچه که محصول بهتری را به شما ارائه می دهد.

مخلوط کن به خاطر عدم الک کردن، مایع نوشیدنی همراه با ذرات ریز تولید می کند. به طوری که هنگام نوشیدن مایعات مخلوط ممکن است در آن تکه های میوه وجود داشته باشد و نیاز به جویدن داشته باشد. در صورتی که آبمیوه به دست آمده از دستگاه آبمیوه گیری یک نوشیدنی خالص است. مخلوط کن ها با اینکه سرعت بالاتری نسبت به آبمیوه گیری ها دارند ولی قدرت موتور آنها نسبت به دستگاه آبمیوه گیری پایین تر است.

اشتراک گذاری :

...
دستگاه روغن گیری (1500 وات)
62,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه روغن گیری (1800 وات)
ناموجود
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 6 سینی
13,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 8 سینی
18,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 16 سینی
49,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 30 سینی
96,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 12 سینی
27,900,000 تومان
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود