ماشین آلات پرکن و بسته بندی دستگاه پرکن دستگاه پرکردن مایعات غلیظ

دستگاه پرکردن مایعات غلیظ

icon شنبه 17 مهر 1400
 دستگاه پرکردن مایعات غلیظ

مایعات در طبیعت از نوع چگالی و ویسکوزیته با هم تفاوت دارند و بدلیل همین تفاوت دستگاه پرکن­های متفاوتی دارند. مایعات رقیق ویسکوزیته یا چسندگی (مقاومت آنها برای جاری شدن) و چگالی پایین­تری نسبت به مایعات غلیظ دارند. آبمیوه، آب­های معدنی و مایعات، رقیق هستند و عسل و روغن مایعات غلیظ هستند. به بیان دیگر مایعات غلیظ مقاومت بالایی برای جاری­شدن دارند.

 

دستگاه پرکن مایعات، جهت پرکردن و بسته­بندی انواع مایعات رقیق و غلیظ می ­باشد. قبل از انتخاب و خرید، باید سازگار بودن دستگاه پرکن مایعات با میزان چگالی مایعات را بررسی کنید. دستگاه پرکن مایعات رقیق در دو دسته دستگاه پرکن مایعات غلیظ و رقیق کاربرد دارد.

تفاوت اصلی دستگاه­ های پرکن مایعات رقیق و غلیظ در استفاده و عدم استفاده از نیروی جاذبه جهت عملیات پرکن می­ باشد. در دستگاه­ های پرکن مایعات غلیظ از نیروی جاذبه جهت عملیات پرکن و بسته ­بندی استفاده نمی­ شود. دستگاه پرکن مایعات یکی از دستگاه ­ها یا ماشین آلات ضروری در خط تولید صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی و جهت پر کردن و بسته ­بندی مایعات در بطری­ ها و ظرف­ های مخصوص می ­باشد.

نکته ­ی مهمی که است، دستگاه پرکن مایعات قابلیت پرکردن مایعات نیمه غلیظ را دارند؛ ولی دستگاه پرکن مایعات غلیظ، قابلیت پر کردن مایعات رقیق را ندارند. در این مقاله تصمیم داریم این دستگاه را جهت انتخاب صحیح مشتریان تحلیل کنیم.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

دستگاه پرکن مایعات غلیظ چیست؟

دستگاه پرکن مایعات غلیظ، از دستگاه یا ماشین­ آلات پرکن، جهت پرکردن و بسته ­بندی مایعات غلیظ با چگالی و ویسکوزیته بالا می ­باشد و در صنایع دارویی، غذایی و شیمیایی و صنایع بسته­ بندی کاربرد دارد. ژل خوراکی، انواع شربت‌های غلیظ، انواع روغن ­ها، عسل و غیره از نمونه مایعات غلیظ هستند.

پرکن-پنوماتیک

دستگاه پرکن مایعات غلیظ از نوع عملکرد و مکانیزم عملیات به چند نوع تقسیم می شوند:

دستگاه پرکن مایعات غلیظ از نوع عملکرد

این دستگاه از نوع عملکرد به دو دسته پرکن اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم می ­شوند. وجود و ساخت دستگاه پرکن مایعات براساس عملکردهای متفاوت بدلیل قدرت خریدهای متفاوت و کمک به خرید اقتصادی و به صرفه برای مشتریان می ­باشد. اصلی ترین قسمت­ های دستگاه پرکن، تعداد نازل ها می ­باشد.

دستگاه پرکن اتوماتیک

این دستگاه، مجهز به نوار نقاله و درب­ بندی است. پس از پرکردن مایعات بصورت اتومات، بسته ­بندی مایعات با تعداد کمی نیروی انسانی انجام می ­شود و در ادامه وارد مراحل لیبل زنی می ­شود. جهت استفاده کمتر از اپراتور، می ­توانید دستگاه درب ­بندی بطری را در خط تولید دستگاه نصب کنید تا درب بطری ­ها توسط دستگاه درب ­بند جایگذاری شود.

تعداد نازل­ های دستگاه پرکن مایعات اتوماتیک از 2 تا بیشتر است و میزان ظرفیت تولید بالایی دارد و برای کارخانه­ ها و صنایعی که نیاز به پرکن و بسته ­بندی مایعات بالا دارند؛ بسیار مناسب می ­باشد.

دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک یا ماشین تک نازله

دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک یا دستگاه پرکن دستی به نوار نقاله و درب ­بندی مجهز نمی ­باشد و درب­ بندی بطری باید توسط اپراتور و به صورت دستی انجام شود. تعداد نازل­ های این مدل دستگاه 1 عدد می­ باشد و این نشان­ دهنده و بیان­ کننده میزان ظرفیت تولیدی پایین توسط این دستگاه می ­باشد.

این مدل دستگاه قیمت پایین­ تری نسبت به دستگاه تمام اتوماتیک دارد و برای مصارف خانگی و راه ­اندازی خط تولید در کارگاه و کارخانه ­های کوچک مناسب می­ باشد.

دستگاه پرکن مایعات رومیزی و پرکن مایعات خانگی بدلیل ظرفیت پرکردن کمی که دارند؛ نوعی دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک می‌باشند. قابلیت ارتقا و افزایش تعداد نازل در این مدل دستگاه وجود دارد؛ اما از نظر هزینه تولید بدلیل استخدام اپراتور و غیره بصرفه نمی ­باشد.

دستگاه پرکن مایعات غلیظ از نوع مکانیزم عملیات

دستگاه پرکن مایعات غلیظ از نوع مکانیزم عملیات به 3 روش زیر تقسیم می ­شود:

  • مکانیزم سیلندر پیستونی
  • مکانیزم پمپی
  • مکانیزم دیافراگمی

مکانیزم سیلندر پیستونی جهت عملیات پرکن در دستگاه­ های پرکن مایعات غلیظ بهترین مکانیزم می­ باشد.

دستگاه پرکن مایعات سیلندر پیستونی

مکانیزم سیلندر پیستونی بهترین مکانیزم برای این نوع دستگاه­ ها است. انجام عملیات پرکردن با دستگاه پرکن مایعات سیلندر پیستونی در کنار دقت بالا، سرعت بالایی هم دارد؛ اما گاهی برای تسریع در عملیات پرکردن، بعضی مایعات نیاز به گرم شدن دارند. برای گرم کردن مایعات همراه با پرکردن باید از مخزن 2 جداره استفاده شود.

شیوه عملیات دستگاه پرکن مایعات سیلندر پیستونی

مواد با عمل کشش وارد سیلندر می شود؛ سپس به مخزن تک جداره دستگاه ریخته می شود؛ در ادامه از مخزن به داخل سیلندر می رود و مجدد از داخل سیلندر به نازل ریخته شده و در نهایت از دستگاه خارج می­ شوند. زیر مخزن این دستگاه، یک شیر سه راهی و یک عملگرد برای تسریع در سرعت انتقال مایعات از مخزن به سیلندر و از سیلندر به نازل دارد. میزان ورودی مایعات به دستگاه به حجم مخزن بستگی دارد.

قطعات اصلی دستگاه

  • نازل پرکن
  • مخزن
  • سیلندر و پیستون
  • شیر سه راهی
  • سیستم متحرک

پرکن-پنوماتیک

دستگاه پرکن مایعات پمپی

دستگاه پرکن مایعات پمپی برای پرکردن مایعات رقیق و غلیظ کاربرد دارد؛ ولی برای مایعات غلیظ با چسبندگی بالا مانند گریس بدلیل آنکه توان و قدرت فشار بالایی دارد؛ بسیار مناسب می­ باشد. این دستگاه برای پرکردن مایعات غلیظ و نیمه غلیظ در ظروف پت، پلی اتیلن و شیشه در حجم ­های مختلف حداقل 200 الی 2000 سیسی مناسب می ­باشد.

مزیت این دستگاه

توان و قدرت و فشار بالا در پرکردن

عیب این دستگاه

دقت پایین

دستگاه پرکن مایعات دیافراگمی

دستگاه پرکن مایعات دیافراگمی یک دستگاه نیمه اتوماتیک با پمپ دیافراگمی است که برای پرکردن مایعات رقیق و نیمه غلیظ استفاده می­ شود. این دستگاه تک نازل با پمپ دیافراگمی برای مایعات غذایی، دارویی، پزشکی و شیمیایی با ویسکوزیته مختلف مناسب می ­باشد.

ساخت دستگاه پرکن مایعات

 ساخت دستگاه پرکن مایعات نیاز به اطلاعات دقیق از جمله موارد زیر دارد:

1- نوع محصول

2- ابعاد بسته بندی

3- ظرفیت تولید  

4- ظرفیت مورد نیاز مشتری

  1. نوع محصول

نوع مایعات است؛ که مایعات رقیق یا غلیظ هستند و دستگاه پرکن مناسب و سازگار با نوع مایع و چگالی آن ساخته شود.

  1. ظرفیت تولید

ظرفیت تولید در دستگاه­ های تمام اتوماتیک با نیمه اتوماتیک متفاوت است و ظرفیت تولید در دستگاه نیمه اتوماتیک بدلیل تک نازل بودن از دستگاه تمام اتوماتیک کمتر است. همچنان ظرفیت تولید در دستگاه­ های تمام اتوماتیک براساس نوع مکانیزم و حجم مخزن نیز متفاوت است.

  1. ظرفیت مورد نیاز مشتری

اگر مشتری نیاز به پرکن مایعات با ظرفیت بالا ندارد بهتر است که دستگاه پرکن مایعات نیمه اتوماتیک و یا پرکن دستی خریداری کنند؛ از نظر قیمت نیز به صرفه ­تر می ­باشد و اگر مشتری تمایل و نیاز به پرکن با ظرفیت بالا  داشته باشد؛ دستگاه پرکن مایعات تمام اتوماتیک برای مشتری کاملا مناسب است.

طراحی دستگاه پرکن مایعات سیلندر پیستونی

نازل­ های دستگاه برای کارکرد مناسب  و راحت ­تر با سری­ های متفاوت جهت پرکردن انواع بطری با دهانه­ های متفاوت ساخته می ­شود و نازل ­ها در دو نوع اتصال شیلنگی و کلمپی قابل ساخت می­ باشد. قسمت­ های آب­ بند نازل­ ها، از قطعات استاندارد موجود در بازار استفاده شده تا در صورت نیاز به تعویض امکان خرید جنس در تمامی نقاط کشور باشد. اگر مایع رقیقی در زمان پر کردن کف نکند، برای پر کردن آن نیز می­ توان همین دستگاه را به کار برد.

برای سیلندر از لوله­ های بدون درز استیل استفاده می­ کنیم. این قطعه کاملا شبیه یک سرنگ کار می ­کند. مواد در زمان عقب رفتن پیستون توسط شیر سه راهی از داخل مخزن وارد سیلندر شده و سپس شیر سه راهی تغییر حالت داده و پیستون رو به جلو حرکت کرده و مواد از داخل سیلندر وارد نازل و سپس از ان خارج می­ شود. این سیلندرها با توجه به حجم و دقت مورد نیاز مشتری طراحی و ساخته می ­شود که در مقاله ه­ای دیگر برای شما  آماده می ­شود.

تغییر حجم در یک سیلندر ثابت توسط سنسورهایی که بر روی جک پنوماتیک نصب شده با تغییر مکان انها صورت می ­پذیرد. جک در مرحله مکش تا جایی به عقب حرکت می ­کند که پیستون، سنسور روی جک را حس کرده و تا آنجا مکش ادامه دارد با این کار شما می ­توانید با یک سیلندر 500 سیسی مقدار مواد را بین 50 الی 500سیسی جابجا کنید.

ویژگی­ های دستگاه پرکن مایعات

  • دارای نوار نقاله (کانوایر) از طول یک تا چهار متر
  • جنس نوار نقاله پلی­ آمید یا استنلس ­استیل
  • سیستم عملکرد به صورت اتومات و نیمه اتومات و پنوماتیک
  • در صورت سفارش سیستم مجهز به PLCپی ال سی  واچ ام آی HMI  است.
  • دقت زیاد در پرکردن از ویژگی های دستگاه پرکن مایعات است.
  • تعین حجم تزریق ساده و دقیق
  • عدم تاثیر جنس ظرف pet  و پلاستیکی یا شیشه ه­ای در نوع پرکن 
  • جنس بدنه استنسل استیل غذایی
  • دقت و سرعت بسیار عالی‌ دستگاه پرکن مایعات سیلندر پیستونی
  • گران ­بودن دستگاه پرکن سیلندر پیستونی نسبت به سایر مکانیزم­ ها
  • عملکرد ساده، موثر و بدون دردسر
  • افزایش بهره وری
  • تسریع در فرآیند بسته ­بند

اشتراک گذاری :

...
دستگاه روغن گیری (1500 وات)
62,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه روغن گیری (1800 وات)
ناموجود
مشاهده محصول
...
دستگاه روغن گیری (3000 وات) با فیلتر تصفیه
324,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 6 سینی
13,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 8 سینی
18,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن گردان 40 سینی
ناموجود
مشاهده محصول
...
دستگاه اسلایسر صنعتی
112,900,000 تومان
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود