دستگاه پرکن دستگاه پرکن بسته بندی (ساشه) همه چیز درباره بسته بندی چای کیسه‌ای تی بگ و دمنوش

همه چیز درباره بسته بندی چای کیسه‌ای تی بگ و دمنوش

icon سه شنبه 07 تیر 1401
 همه چیز درباره بسته بندی چای

جهت راه اندازی کارگاه بسته بندی چای پس از اخذ مجوز بسته بندی چای در منزل می توانید اقدام به خرید دستگاه بسته بندی چای مناسب با توجه به نوع بسته بندی مورد نظر کنید.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

سرعت دستگاه بسته بندی چای

 در کارخانه بسته بندی چای پاکتی، دستگاه بسته بندی چای قادر است چای را به طور اتوماتیک و بدون نیاز به اپراتور بسته بندی نماید. سرعت این دستگاه بسته بندی بسیار بالا می باشد و می توانید در کنار انواع چای کیسه ای، قهوه، هات چاکلت، اسپرسو و. را توسط این دستگاه بسته بندی کنید.

این دستگاه های بسته بندی چای بنا بر انتخاب مشتری در اندازه های متفاوت و نیز مدل های مختلف رومیزی، ایستاده، صندوقی، کابینتی، تونلی و. طراحی و تولید می شوند. همچنین دستگاه بسته بندی چای کیسه ای انواع چای نپتون و دمنوش های گیاهی را با سرعت ۵۰ الی ۶۰ عدد در دقیقه بسته بندی می کند.

مزایای دستگاه بسته بندی چای

از مزیت های دستگاه بسته بندی چای می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1.    مجهز بودن دستگاه بسته بندی چای به سیستم plc و صفحه لمسی که عملکرد آن را کارآمدتر می کند.

2.    استفاده از مواد فولادی ضد زنگ در تهیه و ساخت دستگاه بسته بندی چای

3.    دارای برد عیب یابی کاربردی است که می‌تواند باعث افزایش سطح ایمنی دستگاه شود.

4.    دارای امکان بسته بندی چای در اندازه ها و اشکال مختلف جهت برآورده شدن نیاز مخاطبان

5.    دستگاه بسته بندی چای اتوماتیک تمام مراحل تغذیه، بسته بندی، قالب گیری و دیگر مراحل بسته بندی را به طور کاملا خودکار انجام می دهد.

6.    امکان استفاده از دستگاه بسته بندی چای به تنهایی یا در کنار دستگاه های دیگر درخط راه اندازی کارخانه چای می باشد.

برای بسته بندی چای و دمنوش از چه دستگاهی استفاده کنیم؟

روش های مختلفی جهت بسته بندی چای وجود دارد. به دلیل رواج استفاده از چای و انواع دمنوش های گیاهی در بین مردم، بیشتر تولیدکنندگان تمایل به تنوع انواع محصولات خود دارند. از این رو این محصولات را به صورت کیسه ای بسته بندی می کنند.

یکی از مدل‌های بسته بندی چای و انواع دمنوش های گیاهی بسته بندی به صورت کیسه ای یا تی بگ است که باعث سهولت در مصرف آن می باشد. بنابراین استفاده از دستگاه بسته بندی چای تی بگ نیز افزایش چشمگیری داشته است.

نحوه کار با دستگاه بسته بندی چای

از دستگاه بسته بندی چای جهت بسته بندی چای و دمنوش های مختلف گیاهی از قبیل چای سبز، به لیمو، دارچین و. در اشکال و اندازه های مختلف استفاده می‌شود. دستگاه بسته بندی چای تی بگ در حال حاضر از پرمخاطب ‌ترین دستگاه‌ ها در صنعت بسته بندی چای به حساب می آید.

این مدل دستگاه دارای امکاناتی از قبیل توزین پیمانه ای و نیز امکان نصب نخ و اتیکت می باشد. مراحل بسته بندی چای تی بگ به این صورت است که مواد پودری کاملاً خشک به طور پیمانه ای در وزنی که از قبل مشخص شده است، توسط دستگاه جدا می شود و درون کاغذ لفافه مخصوص ریخته می شود.

پس از آن، انتهای نخ درون بسته قرار می‌گیرد و همزمان سه طرف کاغذ توسط حرارت فک های مخصوص دوخته می شود. برق مورد استفاده دستگاه تک فاز است. جنس بدنه دستگاه نیز از استیل و آهن تهیه می شود.

نحوه نگهداری و مراقبت از دستگاه بسته بندی چای

امروزه چای به روش های مختلف فله ای، پاکتی و کیسه ای بسته بندی می شود. اگر به دنبال ایجاد فرصت مناسب برای کسب درآمد هستید، با توجه به سود بسته بندی چای می توانید اقدام به بسته بندی چای مشاغل خانگی کنید.

 پس از تهیه دستگاه مورد نیاز با توجه به نوع بسته بندی باید شرایط مناسبی جهت نگهداری و مراقبت دستگاه فراهم کنید. سعی کنید هنگام بسته بندی، چای به طور کامل خشک باشد. دستگاه را جایی دور از رطوبت و همچنین دور از دسترس اطفال قرار دهید. پس از اتمام کار دستگاه را تمیز کنید و ایمنی آن را چک نمایید.

نحوه بسته بندی چای در منزل

در واقع کیفیت بسته بندی چای تاثیر مستقیمی روی فروش آن دارد. به همین دلیل سعی می شود چای، دارای بسته بندی مناسب و مخاطب پسندی باشد.

نکاتی که باید در بسته بندی چای در منزل به آن توجه نمایید شامل موارد زیر می باشد:

·       توجه نمایید لوگو و طرح بسته بندی چای و دمنوش متناسب باشد.

·       از بسته بندی با جنس محکم، مناسب، جذاب و. که نکات بهداشتی به طور کامل در آن رعایت شده باشد، استفاده نمایید.

·       می توانید برای بسته بندی های خود طرح های خلاقی داشته باشید. مثلاً دارای دسته باشد تا حمل و نقل آن آسان تر باشد.

·       از جنس بسته بندی با کیفیت استفاده کنید طوری که بتوانید لوگو و اطلاعات را به راحتی روی آن درج و چاپ نماید.

همانطور که می‌دانید چای یک دمنوش جدانشدنی برای ایرانی ها به شمار می آید. می توانید این محصول پرطرفدار را در طعم ها و مزه های متفاوتی بسته بندی و تولید نمایید.

مدل های مختلف بسته بندی چای

جهت حفظ طعم و عطر چای از بسته بندی چای در اشکال و طرح های گوناگون استفاده می شود. تولید کنندگان در حال حاضر برای افزایش فروش و جلب نظر خریداران، طرح های جذابی برای بسته بندی چای ارائه داده‌اند.

 بعضی اوقات چای را با استفاده از ادویه هایی مثل وانیل، نعنا، زعفران، میخک، دارچین، هل، گل سرخ، و‌ یا میوه ها و شکوفه ها ونیز اسانس های طبیعی و معطر، طعم دار می کنند و سپس اقدام به بسته بندی مورد نظر می کنند.

از دیگر روش های بسته بندی چای، بسته بندی چای به صورت کیسه‌ای است. به این صورت که پودر چای را در کیسه های کوچک کاغذی بسته بندی می کنند. به تازگی بسته بندی چای در کیسه های سه گوش توری رواج زیادی پیدا کرده است. یکی از جدیدترین انواع بسته بندی چای، بسته بندی به صورت قالبی است که ابتدا در هلند ابداع شد.

جهت بسته بندی این نوع چای از برگ و ساقه و ترکه چای استفاده می‌کنند. پس از پودر نمودن چای آن را در قالب هایی که معمولاً از جنس چوب است، می ریزند و در اثر فشار به شکل قالبی در می آورند.

 در کارخانه های بسته بندی چای معمولاً چای به صورت فله ای در کیسه های پلاستیکی یا به صورت نیم کلویی در پاکت یا قوطی فلزی که از انواع بسته بندی چای خارجی به حساب می آید و نیز به شکل کیسه‌ ای و تی بگ دسته بندی می شود.

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه بسته بندی چای

با توجه به صنعتی و خانگی بودن خط بسته بندی چای، میزان سرمایه لازم جهت راه اندازی کارگاه بسته بندی چای متفاوت می باشد. خط بسته بندی چای به شکل صنعتی از دستگاه‌های مختلفی تشکیل شده است.

 همان طور که می دانید چای یکی از نوشیدنی های محبوب بین مردم جهان است. مراحل تولید محصول چای خود شامل حرارت دهی، خشک کردن، افزودن اسانس و طعم دهنده های مختلف می باشد. اگر به فکر راه اندازی کارخانه بسته بندی چای می باشید باید علاوه بر دستگاه بسته بندی چای به فکر تهیه دستگاه های دیگر مانند دستگاه ویبره، دستگاه الک و دستگاه بلندر در کنار آن باشید.

واضح است که در چنین شرایطی نیاز به سرمایه کلانی خواهید داشت. اما اگر به دنبال راه اندازی کارگاه کوچکی هستید، می توانید با تهیه دستگاه بسته بندی چای با توجه به نوع بسته بندی مورد نظر خود و پاکت بسته بندی یا پلاستیک بسته بندی چای و دیگر مواد اولیه کار خود را شروع نمایید. بیشتر سرمایه صرف تهیه دستگاه بسته بندی می شود که با توجه به مدل بسته بندی متفاوت است.

چای بهتره که به چه شکلی بسته بندی شود؟

از عوامل تاثیر گذار در بسته بندی چای، انتخاب طرح مناسب آن می‌باشد. بسته بندی باید طوری باشد که لوگو و نام برند روی جعبه یا پاکت چای دیده شود. استفاده از پاکت پنجره دار جهت بسته بندی چای، انتخاب مناسبی به نظر می رسد. چون خریدار می تواند کیفیت چای را مشاهده نماید. جهت بسته بندی چای تی بگ انتخاب طرح و رنگ جعبه مقوایی نقش مهمی دارد و باید به طوری باشد که بتوان طرح و عبارتی را روی آن درج نمود. نوع بسته بندی چای مهمترین عامل فروش آن در کسب و کارهای امروزی به حساب می آید.

 جدیداً استفاده از دسته بندی پایدار به دلیل حفظ محیط زیست، رواج زیادی میان شرکت‌های سراسر جهان دارد. پس از آن استفاده از قوطی های فلزی چند بار مصرف به جای پاکت های کاغذی در رده بعدی قرار دارد.

تی بگ زن برای چای دارید؟

بسته بندی چای به شکل کیسه ای توسط دستگاه تی بگ زن انجام می شود. دستگاه تی بگ زن پس از خرد کردن انواع چای و دمنوش های گیاهی آنها را در کیسه های کاغذی که در برابر گرما مقاوم هستند، بسته بندی می کند.

 دستگاه تی بگ زن به شکل خودکار و بدون دخالت اپراتور، مکانیزم بسته بندی را انجام می دهد. با توجه به ظرفیت تولید و سرعت دستگاه و. انواع متفاوتی دارد. قیمت دستگاه بسته بندی چای کیسه ای جهت راه اندازی کارگاه کوچک بسته بندی در منزل بسیار مناسب می باشد. همچنین می‌توانید علاوه بر چای انواع دمنوش و نیز داروهای گیاهی را به شکل کیسه ای بسته بندی نمایید.

چه مواردی را دستگاه بسته بندی چای می زند؟

دستگاه بسته بندی تی بگ زن علاوه بر بسته بندی چای قادر است محصولات دیگری از قبیل نمک، شکر، سماق، وانیل و فلفل را به صورت تک نفره ساشه بسته بندی نماید. وزن بسته های ساشه یکبار مصرف جهت بسته بندی محصولات گوناگون، یکسان نمی باشد. به عنوان مثال وزن کیسه های تک نفره چای ۱.۵ الی ۲ گرم است که این وزن برای شکر و نمک و. تا ۱۰ گرم هم می باشد.

لفافه های چای چندتایی بسته بندی می شوند؟

پس از آنکه چای پودر شده توسط دستگاه تی بگ زن در کیسه ها و لفافه های کاغذی بسته بندی شد، توسط کارگر در جعبه های ۲۵ عددی یا ۵۰ عددی بسته بندی می شود. در انتها توسط دستگاه سلفون کش دور تا دور جعبه سلفون کشیده می شود.

جنس لفافه چای تی بگ چیست؟

ساده ترین نوع تی بگ، بالشتی می باشد و به دو صورت ساده و نخ دار وجود دارند. نوع دیگر تی بگ خورجینی است که به حالت دو لایه می باشد. به همین علت نوع خورجینی مرغوب ترین نوع تی بگ به حساب می آید. تی بگ هرمی نوع دیگر تی بگ می باشد که معمولاً از جنس پایه ذرت تهیه می‌شود و در حقیقت نوعی توری است که درونش دیده می شود. نوع دیگری که به تازگی به بازار آمده تی بگ استوانه‌ای است که به شکل استوانه می باشد. جنس لفافه ها معمولاً از مخلوط چوب و الیاف طبیعی تهیه می شود.

چای تی بگ نخ ولیبل داشته باشد؟

بعضی انواع تی بگ ها دارای نخ و برخی ساده هستند. تی بگ هایی که ساده هستند را خودتان باید به آن نخ متصل کنید. پس از آن باید تگ که مقوایی است که روی آن نام و برند شرکت مورد نظر، نام محصول و یا هر دو درج می شود را به انتهای نخ متصل نمایید. برای معرفی محصول حتماً باید نخ و لیبل به محصول وصل شود. اگر به تازگی کار خود را شروع کرده اید، حدود یک الی دو هزار تی بگ مناسب می باشد. به همین تعداد هم تگ نیاز خواهید داشت.

لفافه لیبلش تاریخ مصرف میخواهد؟

نیازی نیست تاریخ مصرف روی لیبل لفافه درج شود. تاریخ مصرف را می توانیم روی بسته بندی دوم تی بگ که به صورت ساشه بسته بندی می شود یا روی جعبه بسته بندی تی بگ ها درج نمود. لیبل که به نخ متصل است تنها برای معرفی برند و شرکت تولیدی محصول می باشد.

دستگاه بسته بندی چای تی بگ چند عدد در دقیقه میزند؟

دستگاه بسته بندی چای تی بگ یا تی بگ زن با توجه به نوع دستگاه مورد نظر، دارای سرعت متفاوتی است. این دستگاه قادر است ۵۰ یا ۶۰ عدد چای کیسه ای را در هردقیقه بسته بندی نماید.

دستگاه پرکن تا چند لیتر را میزند؟

دستگاه پرکن، چای را در کارتن و کیسه های پلاستیکی در وزن یک کیلوگرم و بالاتر از آن بسته بندی می کند. استفاده از این دستگاه نیاز به تخصص خاصی ندارد. از این دستگاه بیشتر در کارخانه های بسته بندی چای استفاده می شود. دستگاه کیسه پرکن به شکل اتوماتیک کار می کند و سرعت بسته بندی این دستگاه حدود ۳۰ کیلوگرم در ساعت می باشد.

مدل بسته بندی چای شهرزاد هم دارید؟

مدل بسته بندی چای شهرزاد یا نیم کیلویی مرسوم ترین و رایج ترین مدل بسته بندی چای به حساب می آید. جهت بسته بندی چای در پاکت یا قوطی های نیم کیلویی می توان از دستگاه بسته بندی یا پرکن بهره برد.

 در بسته بندی چای در پاکت باید پاکت بسته بندی شده نیم کیلوگرمی به طور جداگانه درون آن قرار گیرد. در صورتی که برای بسته بندی در قوطی فلزی از دستگاه پرکن می توان استفاده نمود. قیمت دستگاه بسته بندی چای نیم کیلویی نسبت به دستگاه تی بگ زن، با توجه به سرعت بیشتری که دارد، افزایش قابل توجهی دارد. قیمت پاکت بسته بندی چای با توجه به میزان مقاومت و استحکام آن متفاوت می باشد.

تاثیر رطوبت داشتن یا نداشتن چای هنگام بسته بندی

مراحل بسته بندی چای شیوه سنتی عبارتند از:

پلاساندن: در این مرحله رطوبت برگ ها تا ۴۰ درصد کاهش می‌یابد و همچنین میزان کافئین، کلروفیل و تانن نیز کاهش می یابد. در این مرحله بر اثر خروج ماده کس سلول ها، رنگ چای سیاه می شود.

تخمیر: در مرحله بعدی میزان ۵۰ درصد تانن کاهش می یابد و بخشی از آن نیز اکسید می شود. پس از آن رنگ سبز چای به طور کامل تغییر می کند.

خشک کردن: در این مرحله برگ‌ های چای در اثر دمای ۸۵ الی ۹۰ درجه سانتی گراد به سرعت خشک می شوند.

درجه بندی نمودن چای: پس از طی شدن مراحل بالا، چای در انواع مختلف قلمی، باروتی، شکسته و خاک چای درجه بندی و تقسیم می شود. جهت بسته بندی چای با دستگاه بسته بندی، چای یا انواع دمنوش ها باید به طور کامل خشک باشند. رطوبت گیاه چای باعث به هم چسبیدن آنها می شود که در این صورت نمی توان به خوبی بسته بندی نمود.

نوع بسته بندی به صورت پودر است؟

جهت بسته بندی چای به شکل کیسه ای و تی بگ باید چای به صورت گرانولی باشد و این دستگاه قادر بسته بندی پودر نخواهد بود. جهت بسته بندی چای به صورت فله ای، چای از نظر اندازه ظاهری درجه بندی می شود و هر کدام به طور جداگانه بسته بندی می شوند.

اشتراک گذاری :

پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود