مزیت های دستگاه کره گیر

icon یکشنبه 05 دی 1400
 مزیت های دستگاه کره گیر

یکی از دستگاه های صنایع لبنی از جمله شیر و محصولات وابسته به آن، دستگاه کره گیری (Peanut butter machine) است. دستگاه کره گیر صنعتی از همان روشی جهت کره گیری استفاده می کند که در قدیم به آن روش، کره یا چربی ماست را می گرفتند.

در روش سنتی کره گیری به وسیله مشک انجام می شد. در این دستگاه نیز برای تهیه کره از ماست مانند مشک عمل می شود و با استفاده از نیروی گریز از مرکز و سرعت بالا چربی ماست را به کره تبدیل می نماید. در حال حاضر دستگاه کره گیر به صورت نیمه صنعتی که به صورت خانگی و فروشگاهی موجود است و همچنین در نوع صنعتی که در دامداری ها و کارخانجات کاربرد زیادی دارد. نوصیه میشود مقاله تولید عمده ارده و شکلات صبحانه را مطالعه کنید. 


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

دستگاه کره گیری صنعتی و خانگی

دستگاه کره گیر خانگی با توجه به ظرفیت دستگاه از 5 لیتر شروع می شود و جهت استفاده در مصارف خانگی کاربرد دارد. از دیگر مدل های دستگاه کره گیر خانگی، کره گیر رومیزی است که گنجایش آن 7 الی 13 لیتر می باشد.

دستگاه کره گیر صنعتی جهت استفاده در دامداری ها و کارخانجات تولید مواد لبنی با ظرفیت های 1 تن، 2 تن، 3 تن به بالا موجود می باشد. از نمونه های دستگاه کره گیر بشکه ای جهت مصرف فروشگاه لبنیاتی با ظرفیت 20 لیتر الی 50 لیتر استفاده می شود. دستگاه کره گیر ایستاده صنعتی از پرفروش ترین دستگاه های کره گیری است که جهت مصرف در دامداری ها در اندازه و حجم 400 لیتر ارائه می شود.

انواع دستگاه کره گیری

عملکرد دستگاه کره گیر به این شکل است که بعد از اینکه چربی ماست را جدا کرد، ماست باقی مانده به شکل دوغ می شود. به همین خاطر این دستگاه را به نام دوغ گیر یا دوغ زن می نامند. جنس بدنه دستگاه باید از استیل خالص و مرغوب تهیه شود. رایج ترین استیل مصرفی در انواع دستگاه های وابسته به صنایع غذایی، استیل 304 و استیل 316 می باشد و در صورت بی کیفیت بودن باعث تغییر رنگ، بو، مزه و در کل فساد مواد خوراکی می شود.

از دیگر معیارهای بالا بودن کیفیت دستگاه و رعایت کامل اصول بهداشتی در ساخت دستگاه کره گیر و دستگاه های وابسته به شیر، استفاده از جوش آرگون می باشد. جنس درب دستگاه نیز از استیل باکیفیت تهیه می شود. لازم به توضیح است که برای دامدارانی که دو نوع دام شیری (گاو، گوسفند) پرورش می دهند، امکان طراحی و ساخت دستگاه کره گیر با دو مخزن می باشد تا توانایی گرفتن کره به صورت همزمان از ماست هر کدام از دام ها را داشته باشند.

مزیت دستگاه کره گیر با ظرفیت پایین تر

دستگاه کره گیر 60 لیتری، نوعی دستگاه خانگی و نیمه صنعتی است که جهت استفاده در منزل، دامداری های کوچک و فروشگاه های لبنیاتی کاربرد دارد. دستگاه کره گیر 60 لیتری توان بالایی دارد که با مصرف حداقل انرژی برق و با تکیه بر نیروی گریز از مرکز چربی موجود در ماست را می گیرد و کره باکیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد.

قدرت موتور این دستگاه کره گیر حدود 1 اسب بخار است و همه قطعات آن از استیل خالص تهیه شده است. برای تولید کره با این دستگاه لازم است ماست پرچرب را با مقداری یخ درون مخزن دستگاه بریزید و دستگاه را روشن کنید.

پس از صرف حدود 40 دقیقه زمان درب مخزن بالازن را باز کنید و با استفاده از ملاقه کره تولید شده را خارج کنید و در یخچال نگهداری کنید تا فرم بگیرد. دوغ تهیه شده را نیز در ظرف مناسب بریزید. بهتر است بعد از پایان کار دستگاه را به خوبی بشویید.

استفاده از استیل 304 در دستگاه کار شما را راحت تر می کند و دستگاه به آسانی تمیز می شود. بر خلاف باور بسیاری از افراد، قیمت دستگاه کره گیر خانگی بسیار مناسب است و در مقابل دیگر نمونه های آن کاملا به صرفه است.

مزیت های استفاده از دستگاه های کره گیری

دستگاه کره گیر نیمه صنعتی بهترین دستگاه جهت به کارگیری در لبنیاتی ها، کارگاه ها، مغازه ها و همچنین منازل می باشد. این دستگاه سرعت بالایی در تولید محصول دارد. نصب و راه اندازی دستگاه کره گیر نیمه صنعتی بسیار آسان است به طوری که هر فردی می تواند بدون تخصص خاصی از آن استفاده نماید.

پس از شروع به کار، دستگاه با سرعت بالایی شروع به چرخیدن می کند و چربی ماست را جدا می کند. کره تولیدی روی سطح دوغ جمع می شود و دوغ را نیز می توان از طریق شلنگ از مخزن تخلیه کرد. این دستگاه کره گیر از لحاظ اقتصادی به صرفه است چون مصرف آن بسیار پایین است و برق مصرفی آن به دو دسته تک فاز و سه فاز تقسیم می شود. جهت کار با این دستگاه به نیروی انسانی زیادی نیاز نیست و تنها یک اپراتور جوابگو است.

مزیت های استفاده از دستگاه کره گیر

·       ضد زنگ و ضد سایش بودن دستگاه

·       توانایی تولید کره و دوغ کم چرب

·       دارای تسمه فولی

·       سرعت بالا در تولید کره

·       دارای موتور پایین زن

·       صرفه اقتصادی و مصرف کم

·       بدنه و مخزن از جنس استیل 304

قیمت دستگاه کره گیر نیمه صنعتی با توجه به نوع دینام کره گیر متفاوت می باشد. به طوری که قیمت دستگاه با توجه به موتور نصب شده داخلی و خارجی روی دستگاه سنجیده می شود. به این منظور که قیمت دینام کره گیر با قیمت دستگاه کره گیر ارتباط مستقیمی دارد.

کره گیر بالازن بهتر است یا پایین زن؟

دستگاه های کره گیر برقی که جهت استفاده خانگی، صنعتی یا دامداری کاربرد دارند در دو مدل کره گیر بالازن و کره گیر پایین زن ساخته می شوند. منظور از کره گیر بالازن این است که موتور و سیستم همزن در قسمت بالای دستگاه قرار دارد.

چون در کره گیرهای بالازن موتور و پروانه هم زن در بالای دستگاه است هنگام باز کردن درب دستگاه باید موتور و همزن را هم خارج کنید. البته در مدل های صنعتی و بزرگ برای باز کردن درب و بیرون آوردن موتور، اهرمی وجود دارد. چون در مدل های صنعتی دستگاه، موتور دستگاه کره گیر سنگین تر و بزرگتر است.

با توجه به این نکته که موتور در قسمت بالا قرار دارد، بالا رفتن حجم دوغ به موتور فشار وارد نخواهد آورد و عمل هم زدن به خوبی انجام می شود. ایرادی که به کره گیرهای بالازن وارد می شود همین باز کردن درب دستگاه است چون هنگام برداشتن موتور احتمال افتادن موتور روی زمین و آسیب دیدن در صورت بی دقتی وجود دارد.

در کره گیرهای پایین زن، موتور در قسمت پایین دستگاه قرار دارد و توسط پروانه همزنی که در داخل مخزن دستگاه وجود دارد به هم زدن دوغ و تولید کره می پردازد. باز کردن درب این مدل دستگاه به راحتی انجام می شود و نیازی به برداشتن موتور دستگاه ندارد.

ولی در این کره گیر پایین زن، فشار زیادی به موتور وارد می شود و به خاطر بالا رفتن حجم دوغ به موتور فشار خواهد آمد. به دلیل فشاری که به موتور می آید از عمر دستگاه کاسته می شود.

در حال حاضر بعضی از تولید کنندگان برای حل این مشکل چاره ای اندیشیده اند و از تسمه فولی استفاده کرده اند که موتور دستگاه به شکل مستقیم با پروانه متصل نباشد و با بالا رفتن حجم دوغ مخزن، فشار به جای موتور روی تسمه باشد. اگر با این چالش مواجه شدید که کره گیر بالازن بهتره یا پایین زن؟ باید گفت دستگاه کره گیر بالازن عملکرد بهتر و طول عمر بیشتری نسبت به دستگاه کره گیر پایین زن دارد.

با چه دستگاهی کره بادام زمینی بگیریم؟

دستگاه ارده گیری با توجه به تکنولوژی روز دنیا و نیاز مشتریان تولید شده است. کاربری آسانی دارد و نظافت آن به سرعت انجام می شود که می توان از مزیت های این دستگاه به حساب آورد. از دستگاه ارده گیری می توان جهت تولید کره بادام زمینی، کره پسته، کره گردو، کره فندق و... استفاده کرد. همچنین می توان انواع طعم دهنده ها را مانند عسل و کاکائو در محصولات تولیدی میکس کرد و طعم جدیدی را تجربه کرد.

اشتراک گذاری :

...
دستگاه روغن گیری (1500 وات)
62,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه روغن گیری (1800 وات)
ناموجود
مشاهده محصول
...
دستگاه چوب پنبه زن
11,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه تشتک زن (دستی)
5,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه پرس قرص دستی
22,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه اسانس گیر 15 لیتری
49,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه خامه گیر
32,900,000 تومان
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود